En saanut kutsua häihin, loukkaantuisitko tilanteessani?
Miehen kaveripariskunta (miehet ovat myös nykyisin samassa työpaikassa) menee naimisiin tänä vuonna. Olen tavannut kaverin ja tulevan vaimonsa, mieheni on pariskunnan molempien osapuolten kaveri.
Kutsu häihin saapui, mutta kutsu on selvästi kohdistettu vain miehelleni (tyyliin kutsumme sinut Matti, ilmoitathan xx.xx mennessä, pääsetkö mukaan) eli kutsu ei ole meille molemmille/koko perheelle. Olemme mieheni kanssa naimisissa ja meillä on vauva. Mietin, eikö enää ole tapana kutsua vakiintuneita pariskuntia häihin?
Loukkaantuisitko, jos vastaavassa tilanteessa et saisi kutsua häihin? Miksi/miksi et?
Ap
Kommentit (42)
Lueppas tämä ap
Maksoin siskolleni hääpuvun ja kengät.
Kengistä sovittiin että ne pitää maksaa takas
Hitusen ennen häitä mies sanoi: soita siskolles missä kenkärahat?
Sanoin miehelle :en halua
No soitin kun painostettiin
Sisko: tiedät että mulla ei oo rahaa..häihin ei oo tulemista.
Siellä sitten oli koko suku , paitsi minä.
Sisko varmaan haukkui mut kaikille...
Tuliko parempi olo..oudon ongelmasi kanssa?
KUKA I:DIOOTTI HALUAA JOIHINKIN TUNTEMATTOMIEN HÄIHIN???
minä olisin onnesta sekaisin et ei tarvis mennä.
Ap haluu mennä kyttää pettääkö sen mies sitä...
Kivempi niiden on siellä kaveripirukalla bilettää sisäpiirijuttuineen.
Miksi kukaan menisi mihinkään häihin kun pandemiatilanne on nykyisen kaltainen? Järjen käyttökin on sallittua - jopa suotavaa.
Nykyisin hääpari saa kutsua toisen aviopuolisoista tai vaikka äidin ja lapsen, ei perheen isää. Tämä on täysin hyväksyttyä ja etiketin mukaista, koska häät ovat pariskunnan juhla ja he päättävät vieraslistan, eivät vieraat itse. Kenenkään ei pidä loukkaantua tästä eikä kuvitella, että olisi hääparin toiveita ja ratkaisuja tärkeämpi.
En loukkaantuisi. Olisin vain mielissäni, ettei tarvitsisi keksiä tekosyytä miksi en pääse tulemaan häihin. Häät ovat pääsääntöisesti tylsiä, ellei ole kyseessä joku todella läheinen ihminen, eli ei haittaa vaikkei kutsua miehen kaverin häihin tulisikaan.
Minua ei kutsuttu kihlajaisiin.Maistratiin vihkiminen. Ei 100 hengen hääjulaan,jossa oli kirkon siunaaminen aviolitton! Sama koski Lasten lasten kaste juhlat,syntymä päivät,jos akateemiset olivat niissä. Syy tyttäreni puolison vanhemat eivät hyväksy ei akateemisia ihmisiä jotka asuvat Helsingin kaupungin vuokra talossa!Silloin loukaanuin.Nyt jälkeenpäin ei paskaakan välitä, aikaa kulunut niin paljon jo!.Juhlavieraille selitetty olin estynyt ja sairas.Kuitenkin siellä oli ei akateemisia sukuni.Ainoa he vakavarasia.mutta osa asui myös helsingin kaupungin vuokra asunto!
Hillittömän moukkamaista ja tökeröä. En loukkaantuisi, mutta pitäisin superjuntteina. Mahtaako miestäkään noiden urpojen bileet houkuttaa? Varmaan on hääleikitkin ja humalatila parilla yhtä vaivaannuttavia kuin kutsu :(
Vaikka nykyisin olisi kuinka rento etiketti tahansa, niin on kurjaa jättää puoliso kutsumatta. Joo, jokainen saa kutsua kenet haluaa, mutta eikö vieraskin viihtyisi paremmin, jos hänellä olisi puoliso mukana? Ei kaikilla ole muuten häävieraissa hyviä tuttuja, joiden kanssa viettää aikaa.
Nimimerkillä muutaman kerran olen ollut häissä yksin ja oli todella kurjaa istua pöydässä, jossa istuneista vieraista en tuntenut ketään. Häät matelivat ja suuren osan ajasta ol vaivaannuttavan hiljaista.
Oikeestiko olisit lähtenyt vauvan kanssa itsellesi tuntemattomien ihmisten häihin?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ajattelivat ettet kuitenkaan pääsisi mukaan vauvan takia, joten eivät kutsuneet sua? Harva haluaa lähteä jonnekin puolison kaverin häihin vauvan kans, varsinkaan nyt korona-aikana.
Tai sit lapsen vanhemmista ois kiva päästä yhdessä ulos joko kahdestaan tai ottaa vauva mukaan (jos se on hääparille ok). Saattais olla jopa tosi kivaa vaihtelua hiljaisen korona-arjen jälkeen.😊
Arvaan.... kyseessä lapsettomat häät, johon ei saa tuoda edes vauvaa.
Kukaan ei halua vauvaa kirkkoon huutamaan, varsinkaan jos ei ole lähisukua.
Jos kyse olisi vauvattomuudesta/lapsettomuudesta, niin eiköhän kutsu olisi ollut luokkaa "kutsumme teidät matti ja maija...huomiottehan, että juhlimme vain aikuisten kesken"
Loukkaantuisn varmasti, mitä se kertoisi minusta jos minulla olisi niin ääliöitä kavereita, että järjestävät korona-aikana tällaisia tilaisuuksia. Vaikka kokoontumiset on täysin yksiselitteisesti kielletty.
Arvelisin, että järjestäjät joutuivat karsimaan vieraita syystä tai toisesta ja te ette ollut niin läheisiä, että olisivat pakolla kutsunut teistä molemmat. Jos kyse olisi ollut sinun ystävistä, niin olisi jo syytä närkästymiseen.
Ihan välttämättäkö olisit halunnut noihin häihin. Eikö ole normaalia, että jotkut haluavat kutsua vain tuntemansa tyypit, eikä uppo-outoja.
Me tehtiin näin, eli kutsuttiin vain ihmisiä, jotka oikeasti tunsimme. Pysyi häät intiimeinä, säästettiin rahaa ja tunnelma oli lämmin kun kaikki tunsivat toisensa. En oikein edes ymmärrä kuka haluaa tulla häihin, joissa ei tunne ketään, ei edes hääparia.
SHOKKIUUTINEN: AV-mamma järkyttyi sydänjuuriaan myöten - "Maailma ei sittenkään pyöri minun ympärilläni" - Lue itkuinen avautuminen sivulta 39!