Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut kutsua häihin, loukkaantuisitko tilanteessani?

Vierailija
04.05.2021 |

Miehen kaveripariskunta (miehet ovat myös nykyisin samassa työpaikassa) menee naimisiin tänä vuonna. Olen tavannut kaverin ja tulevan vaimonsa, mieheni on pariskunnan molempien osapuolten kaveri.

Kutsu häihin saapui, mutta kutsu on selvästi kohdistettu vain miehelleni (tyyliin kutsumme sinut Matti, ilmoitathan xx.xx mennessä, pääsetkö mukaan) eli kutsu ei ole meille molemmille/koko perheelle. Olemme mieheni kanssa naimisissa ja meillä on vauva. Mietin, eikö enää ole tapana kutsua vakiintuneita pariskuntia häihin?

Loukkaantuisitko, jos vastaavassa tilanteessa et saisi kutsua häihin? Miksi/miksi et?

Ap

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SHOKKIUUTINEN: AV-mamma järkyttyi sydänjuuriaan myöten - "Maailma ei sittenkään pyöri minun ympärilläni" - Lue itkuinen avautuminen sivulta 39!

Vierailija
22/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueppas tämä ap

Maksoin siskolleni hääpuvun ja kengät.

Kengistä sovittiin että ne pitää maksaa takas

Hitusen ennen häitä mies sanoi: soita siskolles missä kenkärahat?

Sanoin miehelle :en halua

No soitin kun painostettiin

Sisko: tiedät että mulla ei oo rahaa..häihin ei oo tulemista.

Siellä sitten oli koko suku , paitsi minä.

Sisko varmaan haukkui mut kaikille...

Tuliko parempi olo..oudon ongelmasi kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA I:DIOOTTI HALUAA JOIHINKIN TUNTEMATTOMIEN HÄIHIN???

minä olisin onnesta sekaisin et ei tarvis mennä.

Ap haluu mennä kyttää pettääkö sen mies sitä...

Vierailija
24/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivempi niiden on siellä kaveripirukalla bilettää sisäpiirijuttuineen.

Vierailija
25/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin.

Vierailija
26/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan menisi mihinkään häihin kun pandemiatilanne on nykyisen kaltainen? Järjen käyttökin on sallittua - jopa suotavaa.

Vierailija
27/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin hääpari saa kutsua toisen aviopuolisoista tai vaikka äidin ja lapsen, ei perheen isää. Tämä on täysin hyväksyttyä ja etiketin mukaista, koska häät ovat pariskunnan juhla ja he päättävät vieraslistan, eivät vieraat itse. Kenenkään ei pidä loukkaantua tästä eikä kuvitella, että olisi hääparin toiveita ja ratkaisuja tärkeämpi.

Vierailija
28/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Olisin vain mielissäni, ettei tarvitsisi keksiä tekosyytä miksi en pääse tulemaan häihin. Häät ovat pääsääntöisesti tylsiä, ellei ole kyseessä joku todella läheinen ihminen, eli ei haittaa vaikkei kutsua miehen kaverin häihin tulisikaan.

Vierailija
29/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kutsuttu kihlajaisiin.Maistratiin vihkiminen. Ei 100 hengen hääjulaan,jossa oli kirkon siunaaminen aviolitton! Sama koski Lasten lasten kaste juhlat,syntymä päivät,jos akateemiset olivat niissä. Syy tyttäreni puolison vanhemat eivät hyväksy ei akateemisia ihmisiä jotka asuvat Helsingin kaupungin vuokra talossa!Silloin loukaanuin.Nyt jälkeenpäin ei paskaakan välitä, aikaa kulunut niin paljon jo!.Juhlavieraille selitetty olin estynyt ja sairas.Kuitenkin siellä oli ei akateemisia sukuni.Ainoa he vakavarasia.mutta osa asui myös helsingin kaupungin vuokra asunto!

Vierailija
30/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillittömän moukkamaista ja tökeröä. En loukkaantuisi, mutta pitäisin superjuntteina. Mahtaako miestäkään noiden urpojen bileet houkuttaa? Varmaan on hääleikitkin ja humalatila parilla yhtä vaivaannuttavia kuin kutsu :(

Vierailija
31/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nykyisin olisi kuinka rento etiketti tahansa, niin on kurjaa jättää puoliso kutsumatta. Joo, jokainen saa kutsua kenet haluaa, mutta eikö vieraskin viihtyisi paremmin, jos hänellä olisi puoliso mukana? Ei kaikilla ole muuten häävieraissa hyviä tuttuja, joiden kanssa viettää aikaa.

Nimimerkillä muutaman kerran olen ollut häissä yksin ja oli todella kurjaa istua pöydässä, jossa istuneista vieraista en tuntenut ketään. Häät matelivat ja suuren osan ajasta ol vaivaannuttavan hiljaista.

Vierailija
32/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko olisit lähtenyt vauvan kanssa itsellesi tuntemattomien ihmisten häihin?

Vierailija
33/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ajattelivat ettet kuitenkaan pääsisi mukaan vauvan takia, joten eivät kutsuneet sua? Harva haluaa lähteä jonnekin puolison kaverin häihin vauvan kans, varsinkaan nyt korona-aikana.

Tai sit lapsen vanhemmista ois kiva päästä yhdessä ulos joko kahdestaan tai ottaa vauva mukaan (jos se on hääparille ok). Saattais olla jopa tosi kivaa vaihtelua hiljaisen korona-arjen jälkeen.😊

Vierailija
34/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan.... kyseessä lapsettomat häät, johon ei saa tuoda edes vauvaa.

Vierailija
35/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua vauvaa kirkkoon huutamaan, varsinkaan jos ei ole lähisukua.

Vierailija
36/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse olisi vauvattomuudesta/lapsettomuudesta, niin eiköhän kutsu olisi ollut luokkaa "kutsumme teidät matti ja maija...huomiottehan, että juhlimme vain aikuisten kesken"

Vierailija
37/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisn varmasti, mitä se kertoisi minusta jos minulla olisi niin ääliöitä kavereita, että järjestävät korona-aikana tällaisia tilaisuuksia. Vaikka kokoontumiset on täysin yksiselitteisesti kielletty.

Vierailija
38/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelisin, että järjestäjät joutuivat karsimaan vieraita syystä tai toisesta ja te ette ollut niin läheisiä, että olisivat pakolla kutsunut teistä molemmat. Jos kyse olisi ollut sinun ystävistä, niin olisi jo syytä närkästymiseen.

Vierailija
39/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan välttämättäkö olisit halunnut noihin häihin. Eikö ole normaalia, että jotkut haluavat kutsua vain tuntemansa tyypit, eikä uppo-outoja.

Vierailija
40/42 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin näin, eli kutsuttiin vain ihmisiä, jotka oikeasti tunsimme. Pysyi häät intiimeinä, säästettiin rahaa ja tunnelma oli lämmin kun kaikki tunsivat toisensa. En oikein edes ymmärrä kuka haluaa tulla häihin, joissa ei tunne ketään, ei edes hääparia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi