Tuijottamista, virnuilua sun muuta mukavaa vierailta ihmisiltä.
Kommentit (32)
Aloitus on todennäköisesti provo, jossa koetetaan kettuilla Asperger-ihmisille. Menikö oikein?
Vierailija kirjoitti:
ei kai susta kierrä kuvan kanssa jotain juttua ? se selittäisi virnuilun ja tuijotuksen.
Tuollaiset kuva + juoru -kiertokirjeet täyttävät kunnianloukkauksen kriteerit.
Suurin osa suomalaisista tarvitsisi tapakasvatusta. Kayttadytaan kuin metsalaiset.
Jos ihmiset ymmärtäisivät käyttäytyä asiallisesti kanssaihmisiä kunnioittaen molemminpuolin, moni asia olisi tässä maassa paljon paremmin. Mutta kun ei osata käyttäytyä ja pakko etsiä toisesta "hauskaa" jolle naureskella tai jotain muuta negatiivista, kun ollaan muuten itse niin parempaa ihmistä. Pieni vihje: eivät ole.
Mulla on tästä kokemusta, kerran yksi vähän kai arempi sokoksen myyjä säikähti ihan hirveästi ja juoksi karkuun, kun silloinen avopuolisoni kysyi häneltä jotain. Tapa kommunikoida oli miehellä ehkä vähän erikoinen, mutta ei mielestäni semmoinen, että karkuun olisi pitänyt sännätä. Tai ehkä olin vain tottunut. Selän takana joskus vähän kuiskuteltiin, kyllähän sen huomasi ja mulle tuli joku jopa ihan sanomaan, että miten kestät tuollaista käytöstä. Jotkut vaan ärsyyntyy, kun joku toinen sanoo asiat niin kuin ne ovat eikä käytä kiemuraista smalltalkkia
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tästä kokemusta, kerran yksi vähän kai arempi sokoksen myyjä säikähti ihan hirveästi ja juoksi karkuun, kun silloinen avopuolisoni kysyi häneltä jotain. Tapa kommunikoida oli miehellä ehkä vähän erikoinen, mutta ei mielestäni semmoinen, että karkuun olisi pitänyt sännätä. Tai ehkä olin vain tottunut. Selän takana joskus vähän kuiskuteltiin, kyllähän sen huomasi ja mulle tuli joku jopa ihan sanomaan, että miten kestät tuollaista käytöstä. Jotkut vaan ärsyyntyy, kun joku toinen sanoo asiat niin kuin ne ovat eikä käytä kiemuraista smalltalkkia
Ehkä miehen puhetapa kuulosti ulkopuolisen korviin syyttämiseltä, riidan haastamiselta tai vihamielisyydeltä. Sinä hänen avopuolisonaan tiesit, että mies ei tarkoita pahaa tai olla epäkohtelias mutta vieraampi ihminen ei sitä voinut tietää. On siis ihan ymmärrettävää, että tuo myyjä kavahti miehen käytöstä. Kiemuraista small talkia ei tarvitse harrastaa mutta joskus voi olla hyvä kiinnittää omaan ulosantiin ja vuorovaikutustyyliin huomiota, jos tuntuu, että muut ihmiset jatkuvasti hätkähtävät tai ärsyyntyvät siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Josko he ihan normaalisti hymyilevät ja katsovat silmiin. En itse ainakaan kassalla virnuillut kenellekään, en kiinnittänyt mitään huomiota, vaikka olisi miltä näyttänyt ja mitä ostanut.
Tunnistan kyllä ystävällisen hymyn ja virnuilun eron. Ap
Kerrot, että olet Asperger niin ei ole ihan varma Tunnistatko kuitenkaan.
Ota joku tuttu joskus tulkitsemaan siihen mukaan. Kerro hänelle tunteesi ja tulkintasi ja kysy häneltä mitä mieltä hän on. Sitten saat enemmän havaiintoa.
Olisiko jatkuva ulkopuolisuuden tunne saanut jonkinmoista paranoiaa aikaiseksi?
Nimittäin, en usko, että tuntemattomat ihmiset oikeasti virnuilevat sinulle, jos nyt et ihan täydessä hovinarrin asussa kulje.
On naapureita, jotka tekevät jäynää toisille (rt). Sitten he kääntävät asian niin, että asettuvat uhreiksi.
" Minä laitan tämmösen rajakepin etten vain tule teidän puolelle"
Tai minä laitan pressun tähän välille, etten häiritse teitä.
Minkälainen ihminen kääntää omat huonot asiansa toisia vastaan.
Mitä nämä ihmiset ovat. Psykopaatteja/ narsisteja ?
Assburger kirjoitti:
Olisiko jatkuva ulkopuolisuuden tunne saanut jonkinmoista paranoiaa aikaiseksi?
Tätä veikkaan minäkin. Jos on pitkään ollut kiusattu, hyljeksitty ja muuten vain yleinen silmätikku, alkaa helposti olettaa, että kaikki ihmiset haluavat kiusata ja pilkata juuri minua. Se vaikuttaa myös siihen, miten tulkitsee muiden ihmisten kehonkieltä ja motiiveja. Jos joku vilkaisee ohimennen äkäisen näköisenä, niin olettaa heti, että on itse tehnyt jotain väärin tai on muuten ärsyttävä. Todellisuudessa tällä mulkoilijalla saattaa olla vaikka alkava migreeni tai juuri päättynyt parisuhde, minkä vuoksi hän ei ole hyvällä tuulella. "Mulkaisu" oli pikemmin satunnainen huolimaton vilkaisu, jota ei oltu kohdistettu kehenkään henkilöön.
En jotenkin usko. Toivottavasti ei. Ap