puuroa koulussa
mitä mieltä olet siitä että lapsille annetaan puuroa koulussa?omat lapset ovat tosi nälissään syötyään puuroa koulussa.
Kommentit (37)
Välillä vain täytyy antaa noita halvempia ruokia, että pysyvät budjetissa. Mutta eihän puuro yksistään nälkää pidä pitkään pois. Lapsemme ovat puuropäivinä tosi nälissään, kun tulevat koulusta.
Kyllä sillä kotiin asti pärjää. Ainahan voit laittaa lapsellesi mukaan vaikka omenaa tai suolakeksejä tms että saa syödä välitunnilla.
ala-asteella pärjäävät puurolla koko päivän mutta toista on sitten kun pojat ovat murrosiässä...
meidän koulussa oli ollut pinattilättyjä, ei muuta! Ja niitä oli saanut ottaa vaan 5 kpl. :-o
Lapset oli tosi nälkäsiä kun tulivat kotiin..
Tervettä oppia syömään puuroakin. Älkää pliis kasvattako lapsistanne nirsoilijoita.
millaisa määriä nuo mussukat mussuttavat mm. roskaruokaa kupuihinsa. Täysjyväpuuro (jota kouluissa yleisimmin tarjotaan) pitää nälän hyvin poissa jopa pikuiselta, varsinkin kun koulussa sen lisänä saa aina leipää ja usein mehukeittoa tms.
ihmetyttää vaan kun opettajille sen arvo on jotain 4 euroa.
Maksaisitteko itse ohrapuurosta sen summan?
ja niitä puuroja harrastettaisiin myös kotona.
Ylipainoisia lapsia on hirveästi.
pizzaa tai hampurilaisia? Ilmeisesti.
Puuro on tosi hyvää ja oli koulussa mun lempiruokani. Puuron kanssa on aina leipää ja mehukeittoa ja kyllä sillä nälkä pysyy poissa.
Jos syön aamupuuron, niin varmasti on nälkä muutaman tunnin kuluttua. En silti protestoi koulun puuropäiviä vastaan. Lapset tykkää, vaikka nälkä onkin pian. He ovat oppineet kotona syömään monipuolisesti eivätkä sylje lautaselle.
Mitä tekemistä roskaruuan syömisellä on sen kanssa, pitääkö puuro nälän pois? Meillä ei roskaruokia harrasteta ollenkaan. Itse asiassa en kyllä tiedä, mitä on roskaruoka, joten voidaanhan meillä roskaakin syödä.
Jos venytät vatsalaukkusi ylensyömisellä puolta isommaksi, puurokin kolahtaa sinne pohjalle hupsista vaan, ja kohta on taas tunne että pitäisi saada jotain vähän lisää.....
Kyllä ala-asteella luulisi maitoon keitetyn täysjyväpuuron pitävän nälän. Se on tietysti totta, että murrosikäiselle urheilulliselle pojalle se ei välttämättä kovin hyvin riitä. Mutta lapset kuitenkin pitävät puuroista yleensä paljon, joten sitä tulee ainakin syötyä. Eiköhän enemmän nälkä ole niinä päivinä, kun on jotain lapsille epämieluista.
mut tiedoksesi, että kouluissa tosiaan tarjotaan nykyään myös pizzaa ja hampurilaisia! Sekin mun mielestä tosi outoa.. Ei siellä enään niin paljoa terveellisyyteen tuijoteta.
mut samapa tuo, ei parane valittaa vaan olla tyytyväinen ilmasesta ruoasta. Lapset saavat sitten kotona sitä terveellistä ruokaa.
Sitä puuroahan voi ottaa lisää, jos se ei riitä viemään nälkää ja pitämään sitä pois. Kyllä itse ainakin muistan pärjänneeni puurolla koulupäivän hienosti, puuroa iso annos, mehukeittoa päälle, leipää, leikkelettä ja maitoa. Kyllä riitti!
Kun ruokailu on klo 10.15 ja koululainen kotona klo 15.00, nälkä on tosi kova. Eihän pikku nälässä sinänsä mitään pahaa ole, mutta kun iltapäivällä varmasti lapset on jo muutenkin väsyneitä, niin ei se nälkä ainakaan tee heistä oppimishaluisempia. Mitä kouluun sitten voi laittaa evääksi? Millaista on repussa päivän ollut voileipä tai jugurtti? Olen laittanut yleensä esim. omenan, mutta ei se tunnu kovasti kasvavalle riittävän. Monesti on maha tai pää kipeänä, kun on nälkä ollut jo monta tuntia.
Meillä ei kyllä tosiaan nirsoilla ruuan suhteen, monesti aamulla onkin puuroa aamupalalla. Kun itsekin syön aamupuuron n. klo 7.30, niin nälkä on tosi kova lounasaikaan ennen puolta päivää. Täällä koulun puuro ei kyllä ole mitään täysjyväpuuroa, vaan esim. riisipuuroa. Lapset kyllä kovasti tykkää puurosta.
Puuroa ja pottua, niin kylläpä on terveellistä. Ei hiilarit nälkää pidä, mutta onhan niiden varaan laitettu ruoka halpaa!
Vierailija:
Kun ruokailu on klo 10.15 ja koululainen kotona klo 15.00, nälkä on tosi kova. Eihän pikku nälässä sinänsä mitään pahaa ole, mutta kun iltapäivällä varmasti lapset on jo muutenkin väsyneitä, niin ei se nälkä ainakaan tee heistä oppimishaluisempia. Mitä kouluun sitten voi laittaa evääksi? Millaista on repussa päivän ollut voileipä tai jugurtti? Olen laittanut yleensä esim. omenan, mutta ei se tunnu kovasti kasvavalle riittävän. Monesti on maha tai pää kipeänä, kun on nälkä ollut jo monta tuntia.
'
Voisiko koululle ehdottaa, että tarjoaisivat halukkaille välipalaa korvausta vastaan. Joissakin kouluissa se jo onnistuu.
Ja muuten, syön itse lähes joka päivä puuroa lounaaksi enkä huomaa eroa kotiin mennessa: aina on nälkä oli sitten syönyt puuroa tai pihvin.
Vierailija:
Puuroa ja pottua, niin kylläpä on terveellistä. Ei hiilarit nälkää pidä, mutta onhan niiden varaan laitettu ruoka halpaa!
... tunne, ja maistuu kotona iltaruoka sitten paremmalta!