Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka on somessa aivan erilaisia kuin oikeassa elämässä?

Vierailija
04.05.2021 |

Kerro erikoisimmat esimerkit tutuista, joiden elämä ja/tai persoona on somessa jotakin aivan muuta kuin todellisessa elämässä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off topic, mutta julkaisen satunnaisesti someen jotain kivoja luontokuvia ja jätän avautumatta siitä että olen pahasti masentunut rikkinäinen ihminen jolla on jatkuvia itsetuhoisia ajatuksia, ja kuvittelen että suunnilleen kaikki inhoavat mua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi ystävä, ehkä nykyinen tuttava enemmänkin, joka oli semitunnettu bloggaaja jo silloin, kun blogit olivat uusi juttu. Sisustusta pääasiassa, muotia. Erittäin merkki- ja bränditietoinen ihminen. Työssään erittäin menestynyt, tyyppi joka taisi saada kaikki työpaikat joita haki ja yleni aina nopeasti. Tiedän, että monien kadehtima ja ihailema pikkujulkkis. Instagram-tili näyttää tältä.

Todellisuudessa hän kärsi ja kärsii varmaan edelleen vakavista mielenterveysongelmista, työnarkomaani joka saa toistuvasti burn outeja, masennus joka sittemmin on diagnosoitu maanisdepressiivisyydeksi, asunnot vaihtuu, lemmikit vaihtuu, vanhemmuus todella vaikeaa, lapsia tulee sääli, mutta onneksi puoliso huolehtii lapsista. Vuosien terapia takana, yksi onnettomimmista ihmisistä joita ikinä olen tuntenut.

Vierailija
4/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän off topic, mutta julkaisen satunnaisesti someen jotain kivoja luontokuvia ja jätän avautumatta siitä että olen pahasti masentunut rikkinäinen ihminen jolla on jatkuvia itsetuhoisia ajatuksia, ja kuvittelen että suunnilleen kaikki inhoavat mua.

No näinpä. En mäkään someen laita kaikkea, mitä mieleen tulee. Mulla on harrastuksen kautta paljon nuoria seuraajia, lapsiakin. Esim. olen aika kova kiroilemaan, mutta ponikerhon ohjaaja nyt ei oikein voi somessa julkaista kirosanoja, jos seuraajiin kuuluu lapsia.

Vierailija
5/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä vissiin sitä kysyttykään, että postaatko kaiken elämästäsi someen.

Vierailija
6/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse paljon hauskempi ja sosiaalisempi somessa kuin oikeassa elämässä. Olen joskus vähän ujo ja etenkin, jos huomaan ihmisillä olevan jotain ennakkoajatuksia minusta tai odotuksia, niin voin mennä kipsiin entistä pahemmin. Mutta olen hyvä kirjoittamaan ja taitava käyttämään somea, tiedän mikä siellä ihmisiin puree. Luulen, että monen mielestä olen ihan erilainen esim. Twitterissä kuin sitten kasvotusten. Varmaan olenkin.

Vierailija
7/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvien käytöstapojen mukaista olla julkaisematta, mutta sosiaaliseen mediaan on yleensä ikärajanakin se 13 vuotta. Se on vanhempien tehtävä valvoa etteivät alaikäiset lapset nää mitä vaan. Tosin, kiroilu on paheista varmaan sieltä ihan minimaalisesta päästä...

Vierailija
8/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään muka-positiivisen menestyjän joka on oikeasti persaukinen narsisti.

Vierailija
9/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä vissiin sitä kysyttykään, että postaatko kaiken elämästäsi someen.

Ei varmaan, mutta somen ja oikean elämän välillä voi olla ristiriita, jos jättää sieltä pois ikävät asiat (vaikkapa masennuksen) tai vaikkapa siistii kielenkäyttöään. Molemmissa tapauksissa joku voi ajatella, että mitä.tuo esittää, eihän se oikeasti ole tuollainen. Ja kuitenkin on aina suotavaa, ettei someen tunge ihan kaikkea.

Vierailija
10/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hyvien käytöstapojen mukaista olla julkaisematta, mutta sosiaaliseen mediaan on yleensä ikärajanakin se 13 vuotta. Se on vanhempien tehtävä valvoa etteivät alaikäiset lapset nää mitä vaan. Tosin, kiroilu on paheista varmaan sieltä ihan minimaalisesta päästä...

Vastaus siis nro. 4:selle

Vierailija
11/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen rennon lifestylebrändin luojan joka on itse rento ja mukava kuin jääpuikko ahterissa. Luo ympärilleen sitä millainen itsekin haluaa ja varmaan kokee olevansa.

Vierailija
12/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en silti julkaise siellä sellaista, joka on näille lapsille sopimatonta.

Vierailija
13/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sanoi että minun ig:stä saa sellaisen kuvat että olisin joku superäiti :D Totta on että kuvia tulee julkaistua lähinnä silloin kun tehdään jotain erikoisempaa yhdessä. En mä nyt kuitenkaan sanois että tuo niin väärää kuvaa antaa, mutta vajaan kuitenkin. Eiköhän sen seuraajat kuitenkin itsekkin tajua että jos kuvia tulee tyyliin yks kuussa ja lomamatkoista pari enemmän niin se ei ole mikään kokonaisvaltainen katsaus mun elämään.

Vierailija
14/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hillittyjä somessa eivätkä kerro kaikkea elämästään. 

Vierailija
15/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä mietin, jotka esittää olevansa jotain superäitejä ja esittelee perhe-elämästään jatkuvalla syötöllä jotain tähtihetkiä. Kun kaikki tietää, ettei se perhe-elämä ole koko ajan sellaista. Itse lähipiiristä tiedän tällaisen elämäänsä hehkuttavan superäidin, joka todellisuudessa on muun muassa väkivaltainen miestään kohtaan. En ehkä halua tietää, mitä kaikkea muuta kamalaa siellä heidän kodissa todellisuudessa tapahtuu.

Vierailija
16/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään, joka ei työpaikalla puhunut mitään eikä osallistunut keskusteluun mutta on hyvin avoin omasta elämästään Facebookissa.

Vierailija
17/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somesssa asiat on ajateltava some järjellisesti koska asioiden ilmaisu voi esiim aiheuttaa hyvinkin helposti esim väärinkäsityksiä ja ristiriitaisuuksia.

Vierailija
18/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän erään, joka ei työpaikalla puhunut mitään eikä osallistunut keskusteluun mutta on hyvin avoin omasta elämästään Facebookissa.

Minä olen tällainen. Työporukkaan kuuluu tosi kuivahuumorista porukkaa (vaikea löytää edes sitä huumoria) ja aikani yritin jutella mutta en vaan sopinut porukkaan. Sain siis outoja katseita ihan normaalista huulenheitosta. Olisi pitänyt olla tikku persiissä siinä kuten muutkin. Normaalisti kyllä juttelen kavereilleni avoimesti. En ole facekaveri suuren osan kanssa mutta jos olisin niin näkisivät kyllä että siellä kirjoitan elämästäni ja kyllä siitä juttelisinkin mutta kun ei tunnu seura kiinnostavan puolin ja toisin.

Vierailija
19/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somesssa asiat on ajateltava some järjellisesti koska asioiden ilmaisu voi esiim aiheuttaa hyvinkin helposti esim väärinkäsityksiä ja ristiriitaisuuksia.

Lisääksi netissä tapahtuu sitä että faktoja vääristetään ja muokataaan ja esitetään omina mielipiteinä.

Vierailija
20/35 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisääksi netissä tapahtuu sitä että faktoja vääristetään ja muokataaan ja esitetään omina mielipiteinä.

Väkiisinkin se meneee mielipiteisiin koska ei faktoista synny keskustelua, mielipiteeet synnyttävät keskustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi