Voi apua! Eksä rikkoo meidän yhteisiä sopimuksia ja yrittää kääntää teinin mua vastaan. Niin lapsellinen nilkki
Meillä ei anneta. Kofeiini ei ole hyväksi noin nuorelle ja kehittyvälle nuorelle. Ostin kofeeinitonta kahvia mutta ei suostu juomaan sitä. Voi vettu kun veetuuttaa kun eksä varmasti tieten tahtoen antanut tässä periksi, vaikka yhdessä asiasta ollaan sovittu. Poika juo oikeasti kaksi isoa kuppia kahvia aamulla ja keittää vielä illallakin kahvia. Ei voi olla hyväksi. Yritin jopa piilottaa kahvijauhot mutta mitä vielä, vatun eksä oli lykännyt pojalle useamman paketin mukaan. Voiko lapsellisempaa k-päätä olla. Käyttää omaa lastaan välineenä meidän välisiin ongelmiin ja leikkii pojan terveydellä. Argh!
Kommentit (36)
Omalla kohdalla ex myös rikkoi sovittuja asioita. Otin etäisyyttä. Sitten piti ottaa etäisyyttä jo niin paljon etten ole missään tekemisissä enää. Olkoot ja tehkööt mitä lystää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo asia on sulle noin tärkeä? Rajoita määrää. Ei yksi kuppi pahaa tee.
Vaikka en ap:n vouhotusta ymmärrä, meillä ei kahvia ainakaan vielä ole 15-vuotiaalle tarjottu. On adhd ja hyperaktiivinen valmiiksi jo ilman kofeeiniakin. Kaikille se ei siis sovi.
Ei ole tarjottu nuorelle ja olet varma, että se on haitallista? Kahvista on useita terveystutkimuksia. Mitään pahaa siinä ei ole. Joitain yksilöllisiä vaikutuksia esim yöuniin vaikuttaa, mutta itse aina juon iltaisinkin kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Ovi pois teinin huoneesta ja kännykkä pois kun on luonasi
Ja sata ruoskan iskua.
Kyseessä noin valtava rikos kuin 14 vuotiaan kahvin juonti.
Järkyttävä rikos kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovi pois teinin huoneesta ja kännykkä pois kun on luonasi
Ja sata ruoskan iskua.
Kyseessä noin valtava rikos kuin 14 vuotiaan kahvin juonti.
🤣🤣🤣🤣
Siis miksei 14-vuotias saisi juoda kahvia? Iltakahvin voi kieltää, jos se vaikeuttaa nukahtamista.
Ukko on antanut pojalle kännykänkin vaikka olen kieltänyt, tuon ikäinen ei tarvitse mitään somekapulaa, lukekoon kirjoja! Ap
Lauantaina eksä oli antanut pojan katsoa Selviytyjät telkkarista vaikka olen sanonut ettei semmoista juonittelua pidä lapselle näyttää, mitä voin tehdä, lasu?? Ap
Mieti, et mun sisko joi kahvia jo tuttipullosta. Itse en juo, en ole koskaan juonut. Tai siis yhden kerran lapsena ja oli niin pahaa etten koskaan maistanut sitä enää. Juotiin kyllä olutta jo 13 vuotiaaana. T: nainen vm. 75
Miksi lapsen pitäisi käyttää piristeitä, eli juoda kahvia? Siksikö noi pennut litkii noita typeriä energiajuomiaan?
14 vuotias? Siis kyllä tuossa iässä voi kahvia juoda.
Ai kamala, ja ite olen antanut 2,5v lapsen ”juoda” kahvia. Siinäpä tuo leikkii sillä, istuu pöydässä aikuisten kanssa ja jopa vähän juo! Oumaigaad.
Oletan että nuo kännykkä ja selviytyjät huutelijat tuolla välissä ovat provoja... Miten olette "sopineet yhdessä" näistä säännöistä? Onko mies oikeasti ollut kanssasi asiasta koskaan samaa mieltä vai eikö ole vain jaksanut tapella? Suurin osa ihmisistä kun ei kahvikupposta tuon ikäiselle pidä minään kynnyskysymyksenä vaikkei sitä välttämättä ensimmäisenä tyrkyttäisikään.
Jos hirveän jyrkän kannan tästä otat teinin kanssa niin se ei ole mies joka kääntää teinin sinua vastaan vaan ihan sinä itse. Itse ottaisin faktapohjaisen lähestymistavan. Kai sinulla jotkut perusteet kiellolle on! Kerrot ne teinille ja korostat että hän on jo sen ikäinen, että alkaa osittain ottamaan vastuuta myös omasta terveydestään ja hyvinvoinnistaa. Älä vaadi että nyt heti on samaa mieltä kuin sinä, mutta kerro faktat ja pyydä miettimään asiaa. Määrää voit vaatia vähentämään.
Minä olen 47v. ja varmaan juonut kahvia jo jostain 4-vuotiaasta asti. Samoin sisarukseni. Oma lapseni on yli 20-vuotias ja maistanut kahvia alle 1-vuotiaana ja vakituisesti juonut suurinpiirtein samanikäisestä kuin minä. Toki lapsena ne määrät olivat hyvin pieniä ja kupillisessa oli enemmän maitoa kuin kahvia.
Eipä tässä sen kummallisempi ihminen ole kukaan. Kahvi maistuu edelleen, eikä kenellekään ole aiheuttanut mitään vaurioita. Toki ehkä nyt vanhempana yrittää välttää kahvin iltajuomista, jos vaikka vaikuttaisi unensaantiin. En tiedä vaikuttaako, mutta eipä kahvia ole tarvetta klo. 18 jälkeen enää juoda.
Kai nyt tuossa iässä saa jo itse päättää mitä syö ja juo. Mitä jos haluaisi alkaa kasvissyöjäksi? Kieltäisit ehdottomasti varmaan senkin.
Vaikka en ap:n vouhotusta ymmärrä, meillä ei kahvia ainakaan vielä ole 15-vuotiaalle tarjottu. On adhd ja hyperaktiivinen valmiiksi jo ilman kofeeiniakin. Kaikille se ei siis sovi.