Miten siivoatte kylppäristä pölyn?
Kuivissa tiloissa pyyhin pölyt joko staattisella kertakäyttöliinalla tai kuivalla mikrokuituliinalla. Kylppärissä ne ei toimi, kun pöly on jumittunut kiinni. Märällä rätillä sen sijaan joutuu taiteilemaan, ettei pöly vain seilaa paikasta toiseen. Niksejä tähän? :)
Kommentit (28)
Lattia, pönttö ja lavuaari käsisuihkulla pölyistä puhtaaksi. Toimii täydellisesti.
Muita pintoja sitten pyyhin milloin milläkin. Tarviisin paremman siivoustekniikan niihin muihin.
Mä olenkin miettinyt, että olenko ainoa jolla on tämä sama ongelma. Hiukankin kostealla liinalla pyyhkiessä pöly paakkuuntuu ja jättää pinnat epäsiisteiksi. Pyyhin pölyt kerran viikossa ja varsinkin kaakelipinnoilla tämä on tosi ärsyttävää. Yleensä pyyhin ensin kuivalla liinalla, sitten kostealla ja lopuksi taas viimeistelen kuivalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
päästän suihkulla vettä, kuivaan lastalla. Pöntön ja lavuaarin samalla kaavalla. Suihkutus ja hankaus pesuaineella ja lopuksi suihkulla virustus.
Että mikä??
Aivastellaan sekalaisia viruksia pyyhityille pinnoille ja puhkaistaan herpes-rakkula wc-istuimelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
päästän suihkulla vettä, kuivaan lastalla. Pöntön ja lavuaarin samalla kaavalla. Suihkutus ja hankaus pesuaineella ja lopuksi suihkulla virustus.
Että mikä??
Virustus on mulle vieras sana mutta virutus on meidän murteessa huuhtelemista. Että ehkäpä sitä tuo kirjoittaja tarkoitti.
-ohis
Kuivalla mikrokuitumopilla katto ja seinät pölystä, roiskeet kaakeleista pyyhitään /pestään. Lattia suihkuttamalla niiltä osin kuin onnistuu, ja edellytyksenä tietysti lattiakaivo.
Lapissa virutetaan ja aamuisin singutellaan. Pyykit leipataan. Iltapalaksi lappapuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mikä??
Virustus on mulle vieras sana mutta virutus on meidän murteessa huuhtelemista. Että ehkäpä sitä tuo kirjoittaja tarkoitti.
-ohis
Itse olen Satakunnasta, siellä juuri virutettiin =huuhdeltiin.
Nyt asumme pohjois-karjalassa täällä tunnutaan viruttavan eri tavalla, täällä viruttaminen =venyttämistä.
Näin minulle on kerrottu
Pölynimurilla