Poika on joka päivä äkäinen kun tulee koulusta
Seiskalla on. Mitään ei saa kysyä. Jos vastaa, tiuskii. Viikonloppuna on ihan kuin eri poika, mutta sunnuntaina alkaa jo kiukku. Esimerkiksi eilen kun kysyin mitä tänään on koulussa, karjui että kato v*ttu lukkarista. Tänään kun tuli koulusta oli kans melkoinen myrskyn merkki kun ei ollutkaan ruoka valmiina. Murkkuko meille on pesinyt...
Kommentit (31)
Kouluruoka ei oo pahaa, ei ainakaan meillä Sastamalassa. Itse syön päivittäin ja hyvin kelpaa lapsillekin.
Täältä äiti voi käydä lukemassa miten murrosikäisen kanssa kannattaisi toimia https://www.mll.fi/vanhemmille/vinkkeja-lapsiperheen-arkeen/nuoren-tunt…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei räkänokka ilman rangaistuksia vittuja tiuskisi.
Ehkä sen takia et saa tavata lapsiasi.
Voi jeesus miten lapsellinen kommentti. Taidat itsekin hokea vittuja?
Itse reagoin noin kun koulu stressasi ja ahdisti ja vielä muistutettiin että sulla on muuten huomenna koulupäivä.
Vierailija kirjoitti:
Mites toi kouluruokailu? Mun teinit syö koulussa kovin valikoiden, joten verensokerit in kotiin tullessa ihan pohjissa ja mieliala sen mukainen...
Minä söin koulussa aikanaan ihan normaalisti, mutta joka päivä kotiin tullessa olin nälkäinen, väsynyt ja päätä särki. Tuossa iässä voi olla, että tarvitsisi jonkin välipalan iltapäivällä.
Ah ihana murrosikä, -tuota se on meilläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei räkänokka ilman rangaistuksia vittuja tiuskisi.
Eihän se nyt paha juttu ole...
Miten ap pojan kaverit? Yksi vaihtoehto on että kuusataan tai on joutunut vääriin piireihin. Tai sitten muuten vaan koulu tuntuu tylsältä.
Ei se sopivaakaan ole!
Sivusta sanoisin, että fiksu vanhempi valitsee taistelunsa.
Totta kai sanoisin, että asiallisempaa puhetta, minäkään en sinulle huuda kirosanoja.
Teineilläkin on oikeus olla vihaisia, mutta siitä sopii kärsivällisesti ja aikuisella käytöksellä näyttää mallia ulospäin.
Liika kurinpito yleensä kostautuu sillä, että lapsista tulee silmänpalvojia, jota tekevät kahta kauheammin konnuuksia kun silmä välttää.
Ap:lle: koeta olla kärsivällinen. Lapsi testaa nyt teitä vanhempia. Suuttua saa, jos lapsi on törkeä, mutta älä pelkästä kiroilusta nyt sentään ala rangaista. Millä sitten rankaiset, jos lapsi tekee pahempia juttuja, kuten lintsaa, näpistelee, tappelee tai jää kiinni dokaamisesta? Kaikkea sellaistakin tapahtuu ja jättäisin rangaistusarsenaaliin vähän keinoja niiden varalta.
Ja jos kaikesta jyrätään teini maanrakoon, se kasvattaa uhmaa. "Vit.uako kannattaa yrittää, kun kaikesta räpsähtää kumminkin kotiarestia ja läppärinkäyttökielto".
Kannattaa jutella tai jos miehesi kykenee juttelemaan pojan kanssa paremmin vaikka viikonloppuna, niin jutelkoot, onko kaverien kanssa asiat ok. Tuo VOI johtua stressistä ja kiusaamisestakin, mutta voi olla ihan vaan teini-ikäänkin kuuluvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kyllä kuulostaa, että kiusataan. Ottaisin opettajaan yhteyttä, kertoisin tilanteesta, jos hieman pitäisivät silmällä mahdollista kiusaamista ja ilman muuta tilanteeseen puututtava, jos näin ilmenee.
Tätä minäkin oon miettinyt mutta pojalla tuntuu samat kaverit olevan kuin alakoulussakin. Täälläkin järjestään joka päivä joku. Eihän se toki sitä riskiä kokonaan poista. Poika itse sanoo että koulussa on vaan niin tylsää. Varmaan motivaatiopulaa ja kevätväsymystä. Mutta ei tuota kiukuttelua jaksa erkkikään kuunnella. Ap
Ärhentely ON tietysti ikävää. Voisitko antaa hänen olla vaikka ekan tunnin kotiintultua ihan vaan omissa oloissaan? Minulla on usein työpäivän jälkeen pinna piukalla, siis vaikka olen jo viisikymppinen täti-ihminen, joten symppaan kyllä kaikkia niitä, joilla väsymys ja työstressi johtavat siihen, että pitää saada olla ihan hiljaa itsekseen hetken. Sitten jaksaa taas olla mukava ja sosiaalinen!
Joku tuossa jo sanoikin, että kannattaa tarkistaa, syökö poika kunnolla - ja antaa kotiinpalattua tuhti välipala.
Ja tosiaan tarkistaa, mahtaako kaverien kanssa olla ollut riitaa.
Anna pojan olla rauhassa, kyl muakin ottais päähän tuollainen kysely. Ihan samoin kun ottaa päähän sekin kun puoliso ei anna rauhaa ehtoolla, vaan kälisee ihan turhanpäiväsyyksiä. Pitäis ymmärtää jos toinen ei halua puhua tai kuunnella, niin pitää sen lärvinsä kiinni.
nukkuu ja syö huonosti. liikaa datailua, kännykkää jne