Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua alkoholi-ongelmaan?

Vierailija
03.05.2021 |

Olisiko jollain neuvoja siihen miten pääsee viinan pirusta eroon. Varsinkin nyt korona-aikana tissuttelen liikaa ja välillä menee överiksi. Sitten satutan muita ja tuhoan pikkuhiljaa loputkin rippeet elämästäni.
Käyn töissä. Uskallanko soittaa työterveyteen vai meneekö tieto työnantajalle?
Yritän nyt päivä kerrallaan olla ilman. Mutta epäilen miten onnistun siinä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvin pyytää apua työterveydestä. Mua auttoi vertaistuki, aa. Olen nyt 8 vuotta ollut raittiina. Mikään rapajuoppo en ollut,tai siis en onneksi ehtinyt vetää itseäni siihen pisteeseen. Sekin aika olisi koittanut jos en olisi herännyt ajoissa. Voimia sinulle ♥️tiedän mitä käyt läpi. N38

Vierailija
2/7 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit hyvin pyytää apua työterveydestä. Mua auttoi vertaistuki, aa. Olen nyt 8 vuotta ollut raittiina. Mikään rapajuoppo en ollut,tai siis en onneksi ehtinyt vetää itseäni siihen pisteeseen. Sekin aika olisi koittanut jos en olisi herännyt ajoissa. Voimia sinulle ♥️tiedän mitä käyt läpi. N38

Kiitos sanoistasi.

En uskalla mennä aa.han.

Vanhempani ovat käyneet siellä ja tiedän mitä siellä tehdään, mutta silti se pelottaa. Alkottoman lopullisuus. Olisinko valmis luopumaan siitä kokonaan ja mitä sitten tapahtuisi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Helsingissä päihdepolille pääsee joka arkipäivä, tyyliin vastaanotto ilman ajanvarausta, josta se sitten lähtee rullaamaan.

Alkoholista on mahdollista päästä eroon, jos on tarpeeksi pahoja ongelmia, täysraittius saattaa olla ainoa tie. Kyllä sä pärjäät.

Terveisin, ex-juoppo

Vierailija
4/7 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim Helsingissä päihdepolille pääsee joka arkipäivä, tyyliin vastaanotto ilman ajanvarausta, josta se sitten lähtee rullaamaan.

Alkoholista on mahdollista päästä eroon, jos on tarpeeksi pahoja ongelmia, täysraittius saattaa olla ainoa tie. Kyllä sä pärjäät.

Terveisin, ex-juoppo

Kiitos. Tarvitsen nyt tosiaan tukea tähän päätökseen. Luotto omiin voimiin asiassa ei nyt riitä.

Pelottaa. Kävelin eilen alkon ohi. Mieli teki hakea se tuttu viinipullo. Taistelen hetki kerrallaan.

Uskallanko soittaa työterveyteen? vai mitä teen.

AP

Vierailija
5/7 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, suurin pelko tuossa tissuttelun lopettamisessa on, että mitä elämä on ilman alkoa. Turhauttavaa?

Vierailija
6/7 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sanoistasi.

En uskalla mennä aa.han.

Vanhempani ovat käyneet siellä ja tiedän mitä siellä tehdään, mutta silti se pelottaa. Alkottoman lopullisuus. Olisinko valmis luopumaan siitä kokonaan ja mitä sitten tapahtuisi.

Ap

No mitä siellä tehdään? Kävin muutaman kerran eikä  siellä ollut mitään pelottavaa. Lopulta aloin juoda maustettua vettä alkon sijaan, kun se oli loppujen lopuksi ihan vaan tapajuomista. Lisäksi muutenkin tein elämäntaparemontin ruokapuolella ja keskityin enemmän ulkoiluun. 

Vierailija
7/7 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sanoistasi.

En uskalla mennä aa.han.

Ap

Luopumalla alkoholista et luovu mistään muusta kuin tuskasta ja paskasta mitä se aiheuttaa. Kirjoitit aloitusviestissäsi:

” Sitten satutan muita ja tuhoan pikkuhiljaa loputkin rippeet elämästäni.”

Luopumalla siitä saat elämäsi takaisin, se siinä tapahtuu.

Itse kävin Minnesota hoidon, vajaa vuosi raittiutta takana. Tunnen tuskasi, koin itsekkin pelkoa lopullisesta päätöksestä, polku ei ole helppo mutta tehtävissä. Voimia ja rohkeutta astella kohti parempaa elämää❤️