Mitä helppoa mökin pihaan? Kuntta ulkona budjetista.
Nurmikkoa en haluaisi mutta onko muita vaihtoehtoja.
Kommentit (15)
Maanpeittokasveja, mulla hankintalistalla pikkutöyhtöangervo, pikkutalvio, varjohiippa ja oravanmarjaa. Älä anna heinittyä, punkit tykkää...
Asfaltti, hiekka, kiveys.
Onko niitä muita?
Vierailija kirjoitti:
Sammalta. Vihreää ja helppoa.
Miten saan sammaleen kasvamaan? Pihassa tehty remontin takia maansiirtotöitä ja se on mulloksella isolta alueelta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä nyt on?
Tasattu multa/hiekka...siis paljas maa.
Vierailija kirjoitti:
Maanpeittokasveja, mulla hankintalistalla pikkutöyhtöangervo, pikkutalvio, varjohiippa ja oravanmarjaa. Älä anna heinittyä, punkit tykkää...
Mistä hankit oravanmarjaa?
Vierailija kirjoitti:
Niitty, keto, perhospuutarha.
Onko vinkkejä niityn perustamiseen? Puolivarjoinen, kuivahko maa, kompostia olisi laittaa. En ole onnistunut saamaan kukkivaa pörriäisniittyä, vaikka monena vuonna olen yrittänyt. Marjapensaat kaipaavat pölyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saan sammaleen kasvamaan? Pihassa tehty remontin takia maansiirtotöitä ja se on mulloksella isolta alueelta.
Sammal ei kestä kulkemista. Sopii vain sellaisiin paikkoihin, joissa ei paljon kuljeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vinkkejä niityn perustamiseen? Puolivarjoinen, kuivahko maa, kompostia olisi laittaa. En ole onnistunut saamaan kukkivaa pörriäisniittyä, vaikka monena vuonna olen yrittänyt. Marjapensaat kaipaavat pölyttäjiä.
Kukkaniitty on enemmän valoisan paikan juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae kasveja esim. tienvarresta. Päivänkakkara ainakin juurtuu ja leviää todella helposti. Siemenistä on vaikeampi saada kukkaketoa aikaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae kasveja esim. tienvarresta. Päivänkakkara ainakin juurtuu ja leviää todella helposti. Siemenistä on vaikeampi saada kukkaketoa aikaiseksi
Hyvä vinkki! Nyt tunnen itseni tosi typeräksi, kun en ole itse älynnyt. Täytyypä kokeilla. Oon aina ihastellut tiereunuksilla rehottavia kukkia, mutta noin pitkälle ei oma ajatuskyky ole riittänyt. Kiitos!