Haiseva hengitys vaivaa yhä useampaa suomalaista – Asiantuntija kertoo, mistä se johtuu ja mitä sille voi tehdä
Haiseva hengitys vaivaa yhä useampaa suomalaista – Asiantuntija kertoo, mistä se johtuu ja mitä sille voi tehdä
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005676543.html
Ap
Kommentit (27)
"Joskus ongelma voi olla pään sisällä."
Tällä viitattanee "pseudohalitoosiin". Kyseessä on vailla tieteellistä pohjaa oleva pseudotieteellinen käsite. Todellisuudessa kukaan ei kuvittele hengityksensä haisevan ellei se todellisuudessa haise, vaan ongelma on juuri päinvastainen, eli moni ei itse huomaa hengityksensä haisevan vaikka se haisee oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaisin väittää, että nykyään hampaita langataan enemmän kuin ennen. Silti yhä useampi kärsii haisevasta hengityksestä. Jokin tässä ei siis täsmää.
Ruokavalio. Happo-emästasapaino on ihan päin persettä. Yhä useammat tutkijat uskovat, että liikahappamuus voi olla osasyy moniin länsimaissa yleisiin terveysongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Huolellinen suuhygienia (lankaus ja harjaus, myös kielen) ja tiettyjen mausteisten ruokien ja valkosipulin välttäminen, mutta lisäksi kokeilkaa SB12-suuvettä, sillä se oikeasi neutraloi hajuja!
Suuvedet pilaa suun luontaisen bakteerikannan (joista suurin osa on hyviä), ja sitten saat käyttää sitä lopun elämääsi tai vasta alatkin haista.
Iso osa hajusta ei sitäpaitsi edes tule suusta, vaan kitarisoista, nenänielusta, keuhkoputkista tai ääritapauksissa jopa mahalaukusta.
Miehelläni on astma, ja osaan aina hengen hajusta sanoa, koska sen pitäisi alkaa taas lääkitys. Se lima alkaa haista hengityksessä, eikä mikään muu sitä poista kuin Flixotide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolellinen suuhygienia (lankaus ja harjaus, myös kielen) ja tiettyjen mausteisten ruokien ja valkosipulin välttäminen, mutta lisäksi kokeilkaa SB12-suuvettä, sillä se oikeasi neutraloi hajuja!
Senkus käytät suuvettä kunhan et kuvittele tai markkinoi siitä olevan kummempaa hyötyä.
Kyllä tuo SB12-suuvesi oikeasti auttaa hengityksen raikastamiseen, olen kokeillut ja vaikutus kestää. Toki suuhygienia ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkus käytät suuvettä kunhan et kuvittele tai markkinoi siitä olevan kummempaa hyötyä.
Kyllä tuo SB12-suuvesi oikeasti auttaa hengityksen raikastamiseen, olen kokeillut ja vaikutus kestää. Toki suuhygienia ensin.
Uskon kyllä että suu tuntuu silloin raikkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä että suu tuntuu silloin raikkaalta.
No kokeile itse niin huomaat, että se todella neutraloi hajuja.
Ehdotan lupaa ampua haisuhenget, eiköhän se parhaiten kannusta pitämään suuhygieniasta huolta.