Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te 40+ naiset meikkaatte?

Vierailija
03.05.2021 |

Olen vähän päälle 40, jotain uurteita naamassa jo. Mietin semmoista, että miten ihmeessä mun ikäiset naiset onnistuu meikkaamaan itsensä niin nuoren näköisiksi. Kun ollaan käyty jumpassa ja oltu siellä ilman meikkiä, niin ihan yhtä vanhan näköisiä ne ovat kuin minäkin. Osa paljon ryppyisempiä. Miten ne sitten meikkaa? Mitä laitetaan mihinkin? Meinaan, että jos voisin tuon taidon oppia itsekin vaikka juhliin. Eli osaako joku antaa jotain rautalankaohjetta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap huoli. Ei keskivertonelikymppiset näytä vanhoilta, vaan nelikymppisiltä. Vanhoilta näyttää yleensä vanhat, olisko 70+ nykyään.

Vierailija
2/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa mitenkään. Nuorempana meikkasin. Nyt voisin meikata vähän esim. ylioppilasjuhliin, ripsaria ja huulipunaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Suosittelen tutustumaan omiin kasvonpiirteisiin. Onko sinulla esim. raskaat luomet, jolloin löydät hakusanalla You Tubesta hyviä videoita niiden meikkaamiseen.

Keski-ikäistyvällä alkaa jo hieman kasvonpiirteet veltostua, jolloin ne saadaan meikillä ylöspäin. Opettele erityisesti poskipunaan käyttö, joka on aurinkopuuteria ja varjostus takin tärkeämpi, että saat kasvoillesi tervettä väriä. Samalla saat myös niitä piirteitä ylöspäin.

Ohut meikkipohja, peiteaine, kulmien laittaminen ja huulille puna tai sävytetty huulivoide riittää. Kun huulet alkaa vaatimaan uurteiden vuoksi lisäpanostusta vuosien saatossa, lisää huulten pohjustusaine ja rajauskynä mukaan.

Aika hyvin vinkkejä saa menemällä esim. meikkikouluun tai etsimällä hakukoneista esim. makeup tutorial over fourty, meikki yli 40 vuotiaalle, meikki aikuiselle naiselle.. Jne

Vierailija
4/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän, lähinnä ripsiväriä ja kulmakynää. Silmänalusiholle ei voi laittaa mitään meikkiä, kun kaikki rypyt korostuu.

Vierailija
5/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaamattomat naiset on kuumia, halut herää heti.

Vierailija
6/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho alkanut temppuilla, joten meikkaus jäänyt. Laitan hyvän kosteuttavan voiteen, päälle esim Laveran meikkivoidetta, ohut kerros puuteria ja tärkeintä eli poskipunaa. Kulmat luonnostaan hyvät. Ripsiväriä en käytä. Taivutan ripsiä ja teen rajauksen yläluomeen. Huuliin rajaus ja hiukan väriä. Näillä menin tän päivän työhaastattelun. N48

Vierailija
7/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt cc-voide tai pelkkä concealer lähinnä t-alueelle plus silmien alle. Kulmat ja ripset jos jaksaa ja huulivoide. 

Vierailija
8/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan samalla tavalla kuin kolmikymppisenä. Minulla on rasvoittuva iho, joten sen takia ei ole tullut meikkaamiseen mitään muutoksia. Silmänalusiin olen tarvinnut kosteuttavampia tuotteita.

Ihmiset ikääntyvät eri tavoin, niin ei ole yhtä "nelikymppisen meikkiohjetta".

Vierailija
9/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina meikkivoiteen, koska mulla on kirjava ja epätasainen iho. Ripsiväriä. Huuliin väritön huulikiilto. Kulmakarvat värjään itse parin viikon välein. En sanoisi, että meikki nuorentaa mua, mutta näytän kuitenkin vähän skarpimmalta meikin kanssa kuin ilman. N42v

Vierailija
10/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmakarvoihin sävytettyä geeliä, ripsiväri, huulipuna. Tummia silmänynpäryksiä peittelen pienellä määrällä ohutta meikkivoidetta.

Silmänrajaukset, kulmakynät ja koko kasvoille levitettävän meikkivoiteen olen jättänyt pois viime vuosina, koska koen näyttäväni täydessä meikissä ihan drag queenilta. Tämä siitä huolimatta, että olen aina osannut meikata ja käyttää laadukkaita tuotteita. Parhaiten viihdyn nykyisin ilman meikkiä.

N40

Vierailija
11/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meikkaan, niin meikkaan kunnolla. Mulla on huono iho, joten käytän meikkivoidetta. Kulmat joudun käytännössä piirtämään, luomiväriä, rajaus yläluomen sisäreunaan ja ripsiväriä sekä poskipunaa. Enää en käytä mustaa rajauskynää, vaan ruskeaa ja valitsen muutenkin nude-sävyjä, ettei tule juuri sitä "drag-queen- efektiä". Mitä vanhemmaksi tulee, sitä hillitymmin täytyy meikata, ettei näytä huvittavalta. Tietysti jokainen saa meiksta miten tahtoo ja toki muukin tyyli vaikuttaa.

Vierailija
12/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä vaaleampi vai hieman tummempi meikkivoide? Kellertävä vai punertava? Laitatteko aurinkopuuteria tai varjostusta poskien alle ja nenänpieliin? Entä minkä sävyinen on poskipuna ja huulipuna? Kiilto vai matta?

Eri

Vierailija
13/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaan samalla tavalla kuin kolmikymppisenä. Minulla on rasvoittuva iho, joten sen takia ei ole tullut meikkaamiseen mitään muutoksia. Silmänalusiin olen tarvinnut kosteuttavampia tuotteita.

Ihmiset ikääntyvät eri tavoin, niin ei ole yhtä "nelikymppisen meikkiohjetta".

Kyllä. Jokaisen ihmisen kasvonpiirteet ovat hyvin erilaiset sekä sekin kuinka niitä haluaa korostaa tai häivyttää.

Esim.kulmat: Saimi Nousiaisen agrogyyni look on upea (toki tämäkin jakaa mielipiteitä voimakkaasti, mutta on esimerkki omien piirteiden korostamisesta), kun taas toisien ihmisten omat piirteet on jo niin tummat, etteivät he kaipaa kulmiensa värjäämistä siksi lainkaan.

Itselläni on tummat silmänaluset ja suorat ripset niin suosin arkimeikissä tummien silmänalusten peittämistä ja ripsiväri sekä ihon tasoittamista sävytetyllä päivävoiteella. Minulla on myös työpöydän kulmalla voidemainen poski- ja huuliväri, jolla tuon vähän väriä itselleni. Erityisesti Teams palaverissa suosin ihon värin tasoittamista sekä kulmien ja luomien varjostuksen hoidan usein puuterisella luomivärillä, jos palaverissa pitää olla edustava. Nämä toki omiin piirteisiini sopien.

Kaikki ei tarvitse kaikkea ja ihan totta, kaikki ei ikäänny yhtä aikaa, mutta aiempi kommenttini nelikymppiselle oli vastaus kysymykseen, jossa ap kommentoi näyttävänsä saman ikäiseltä ilman meikkiä kuin samaa ikäluokkaa olevat ystävät, joten vinkkasin yleisesti, että mistä hän voisi lähteä liikkeelle :)

Suosittelen meikkaamaan omien piirteiden mukaan, joita hyvä meikkaaja voi sinulle opastaa, mutta voit tutustua piirteisiisi myös itsenäisesti meikkivideoiden kautta.

Ikääntymiseen viittaavat ohjeet ovat yleisiä ohjeita, joita ikäluokkansa ikääntyvät tyypillisimmin kohtaavat ratkoessaan meikkaamisen haasteita.

Vierailija
14/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

liika meikki vaan vanhentaa entisestään

myös itsensä hyväksymistä kannattaa alkaa harjoitella aika pikaisesti

Vierailija
15/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivinkkejä en osaa antaa, kun nykyisin en juuri meikkaa, jotain kevyttä vaan jotta ihon sävy tasoittuu ja sulmänaluset ei näytä ihan yhtä tummilta. Ainoat vinkit mitä tulee mieleen on katsoa että tuotteen tyyppi sopii ihon muuttuessa (oma iho muuttunut rasvaista paikoin jopa kuivaksi) ja olla tarkempana meikin määrän kanssa. Ja en siis tarkoita etteikö voisi meikata vahvasti, vaan ihan käytännön asioita kuten että liika meikki kertyy helposti ohuisiinkin juonteisiin korostaen niitä, nuorena tämä pulma on pienempi jne.

Vierailija
16/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sutkin on aivopesty uskomaan siihen että vain nuorena olet arvokas :D

Vierailija
17/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vain meikkivoidetta (koska kirjava kasvojen iho), puuteria ja vähän aurinkopuuteria sekä ripsiväriä.

-45v.

Vierailija
18/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä vaaleampi vai hieman tummempi meikkivoide?

Kellertävä vai punertava? Laitatteko aurinkopuuteria tai varjostusta poskien alle ja nenänpieliin? Entä minkä sävyinen on poskipuna ja huulipuna? Kiilto vai matta?

Eri

Käytän harvoin meikkivoidetta, jos lainkaan. Itselläni on käytössä Iroisien BB voide, joka sopii ilman päivetystä olevalle iholleni täydellisesti. Tuubi on pieni hintaansa nähden, mutta tämä on arkiluxukseni :D

Aurinkopuuterina on Vita Liberatan itseruskettava, jota käytän myös luomien varjostuksessa, jolloin saan vähän huijattua luomea myös ilman meikkiä.

Huuli-ja poskivärinä käytän vielä Lumenen poistunutta Nordic Girlin ruusuista sävyä, mikä on tosi luonnollinen, mutta etsin tälle uutta ja raikkaamman sävyistä vaihtoehtoa. Lisänä on vain ripsiväriä arjessa sekä Macin harmaanruskea luomiväri kulmissa.

Vierailija
19/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä vaaleampi vai hieman tummempi meikkivoide? Kellertävä vai punertava? Laitatteko aurinkopuuteria tai varjostusta poskien alle ja nenänpieliin? Entä minkä sävyinen on poskipuna ja huulipuna? Kiilto vai matta?

Eri

Lähtisin niin perusasioista liikkeelle, että meikkivoide hankitaan oman ihon värisenä. Eli jos sulla on kellertävä iho niin osta kellertävä. Jos et itse osaa niin pyydä myyjää auttamaan. Poskipuna ja huulipuna valitaan myös omiin väreihin sopiviksi.

Vierailija
20/24 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensailla meikkivoide kannellisessa purkissa joka täyttää juonteet. Ihan loistava. Myös silmänalle. Hintaa joku 80e mutta nytkin varmaan Sokoksella alessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä