Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin teillä alkoi paino nousta?

16.08.2006 |

Itselläni pian 17 vkoa täynnä ja edelleen paino pysynyt samassa. Normaalipainoinen olen. Voisiko ajatella, että paino nousisi vain sen vauvan, lapsiveden ym. verran noin 5-6kg eikä sen enempää vai humpsahtaako sitä painoa sitten jossain vaiheessa paljon lisää? Terveellisesti syön. Ja liikun.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut muistelisin et itelläni just noilla viikoilla oli tullu parisen kiloa lisää. Siitä se sitten räjähti!! Oon normaalipainoinen mut pienikokoinen, sekin varmaan vaikuttaa et painoa tuli reilummin (yht noin 15kg). Eli kyllä sullakin ehtii vielä painoa tulla. Mut ei sitä kai välttämättä kauheesti tuu. Ja jos liikut ja syöt järkevästi ni ylimääräistä ei tuu varmaan yhtään ja vauva juo sitten maitona loput pois. Onnellista odotusta!

Vierailija
2/13 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun vauva-opuksen mukaan paino nousee keskimäärin 9-17 kg ja musta tuo 9 kg on aika alakanttiin. Tietty voi olla vähän lapsivettä ja äiti voi siinä samalla itse laihtua tms. Mutta vasta kun paino on noussut 20-25 kg niin sitten voi sanoa, että sitä on tullut reippaasti. Niin ja sekin voi olla ihan normaalia, jos on paljon turvotusta. Tää on onneksi yksilöllinen laji!

Lääkärini sanoi, että ensimmäisen kolmanneksen aikana paino ei useimmiten nouse kuin kiloin tai pari. Sitten toisen kolmanneksen aikana tulee suurin osa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ekassa raskaudessa iltapahoinvoiva enkä pystynyt syömään makeaa kuin ihan lopussa. Painoa alkoi tulla varovaisesti juuri noilla viikoilla. Söin koko ajan mielestäni erittäin terveelisesti.

LÄhtöpainoni oli 58kg ja raskauden lopussa 68kg eli tasan 10kg -> pari viikkoa synnytyksen jälkeen oli tasan sama paino kuin ennen eli ei ollut ylimääräisiä (niitä tuli kyllä sitten pari kiloa äitiyslomalla, varo :) Alussa painoni kylläkin tippui pari kiloa kun en tosiaan pystynyt kunnolla syömään (ja jäi karkit pois + viikonloput viinilasit + napostelut).

Vierailija
4/13 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoitti jos tulisi vain se 5-6kg, kannattaa muistaa että vauva painaa sen 3-4-5kg, lapsivettä on helposti 1kg, istukka 500g, veren määrä äidissä lisääntyy, yms muuta turvotusta joten tuo 6kg on mielestäni alakanttiin - siinä on jo sitten kyllä oma rasvavarasto pienentynyt jos niin vähän paino nousee.

Vierailija
5/13 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kesän herkuttelutkin ovat vaikuttaneet asiaan. Ajattelin myös että max 10 kg jos nousisi, mutta taitaap nousta ennemmän, kun nyt on jo noussut 8 kg. Rv26+0.

Vierailija
6/13 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt kasassa viikkoja tasan 15+0. Just äsken olin neuvolassa ja painoni on pudonnut lähtöpainosta viisi kiloa. Siis ihan oikeasti viisi! On kuulemma ylipainoisilla ihan mahdollista laihtua raskauden aikana. Eikä painonpudotus ole kuulemma vaarallista (kun ei nimenomaan YRITÄ laihduttaa). On tästä oksentelusta siis jotain hyötyä!

Toistaiseksi saan kiskoa päälleni vaatteita, jotka alkukesästä (ja viime kesänä) jäivät käyttämättä, kun eivät mahtuneet päälle...

Katri + masuasukki 15+0

Vierailija
7/13 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen n.7-10kg ylipainoinen. Minulla oli ensimmäisessä neuvolassa paino 76,8(rv 9) ja toiseen oli noussut 77,1(rv12+5). Kolmannessa neuvolassa paino oli taas laskenut 76,7(rv15) ja eilen mittasin omalla vaakalla niin näytti 77kg. Eli ei ainakaan vielä kovin paljon, mut edellisissä raskauksissa on tullut n. 10-15kg lisää.

birgit rv 17+0

Vierailija
8/13 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoja kortteja katselin kun itseäkin tuo painoasia mietityttää ja huomasin että painoa tullut ekasta 7kg, tokasta 11kg ja kolmannesta 7kg. Lapset normaali kokoisia syntyesään. Paino oli alkanut nousta jokaisen kohdalla vasta viikolla 20, mutta kahden jälkimmäisen jälkeen paino ei ole tippunut syntymän jälkeen =( . Nyt kun painoa liikaa jo valmiiks tavoite olis vaan se 7-8kg ja laihtua entisiin mittoihin sitte joskus. =)

Vierailija
9/13 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen todella pienikokoinen, normaalipainoni on 49 kg. jo noin 6-7 vkon paikkeilla paino oli 50 kg. nyt viikolla 21 painoa on 54 kg. viime raskaudessa mulla on näköjään mennyt ainakin tähän asti tismalleen samoissa luvuissa ja aikataulussa tuo paino-asia. syön samalla tavalla kuin ennenkin ja liikunkin about samalla tavalla. viimeraskaudessa painoa kertyi 60 kg eli +11 kg, ja palauduin siitä muutamissa kuukausissa takaisin 49 kg:hen. ainoastaan lapsen saannin jälkeen on tullut lihasten löysistymistä ja " kurttua" vatsaan, kun ei enää lapsiperheenä pysty samalla tavalla liikkumaan kuin aiemmin. eli nykyään on tosi hyvä jos pystyn 2 kertaa viikossa harrastamaan liikuntaa kun aiemmin lapsettomana pariskuntana " villinä ja vapaana" tahti oli 3-4 kertaa. niin se vaan on, realismia. onneksi mut on siunattu tällä lihomattomuudella---

Vierailija
10/13 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... alkanut aina lähes heti nousta tyyliin 1kg ekassa neuvola käynnissä ja siitä tasaiseen tahtiin läpi raskauden.Ainoa poikkeus oli kakkosen raskaus jolloin laihduin 48 kg:stä 46 ensin.

Olen hoikka ja yleensäkin pienikokoinen(norm 158cm/48)ja neuvolassa aina sanottu että hoikille niitä kiloja saakin tulla enemmän vaikka niistä olen aina murehtinut.5 raskautta(ennen tätä)ja painoa tullut 11-20kg ja joka kerta olen nopee päässyt kiloista.

Nyt en ole vielä ollut nlassa punnittavana mutta luulen että sellainen 1kg on taas tullut ja rv 8+6.

Jos taas on ylipainoa voi päästä hyvinkin pienellä painon nousulla,niin olen kuullut!

leanna+5 ja sissi 8+6

Vierailija
11/13 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi turvotus heti, ja painoa on nyt tullut

+2kg, 12+ viikko menossa. Ehkä nyt hivenen nopeammin, kuin esikoista odottaessa. Olen hoikka, ja mahakin pullottaa jo kivasti :)

Edellisessä tuli aika samalla lailla alkuraskaudessa, ja yht.

n. 10kg. Paino putosi heti. Viikko synnytyksen jälkeen mahduin jo

entisiin farkkuihin.

Minullakin on nyt jäänyt tuo liikunta minimiin. Ennen kävin aerobickissa

3-5 krt /vko. Nyt en tee juuri mitään. Pieniä kävelylenkkiä joskus harvoin. Täytyy kai ryhdistäytyä, ettei pääse kertymään paljon ylimääräistä, ruoka + kaikki herkut kyllä maistuu erittäin hyvin..

Vierailija
12/13 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi viikkoa myöhemmin kiloja oli tullut 4. Yhteensä niitä tuli se vakio-10 kg. Lähtivät nopeasti koska ei ollut mitään ' turhaa' syönyt.

8-10 kg on täysin normaali ja suositeltava painonnousu! Joutuu varmasti erityistarkkailuun jos nousee vähemmän. Itse en syönyt lainkaan makeaa ja silti paino nousi,joskin vasta lopussa. Kyllä se lähtee!

Vierailija
13/13 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eli n. rv 10 on kaikissa kolmessa odotuksessa ollut jo pari kiloa painoa. Mulla tuota painoa on tullut todella runsaasti raskausaikana läpi koko raskauden. Varmaan monilla alkaa vasta nousta rajummin puolivälin tienoilla, varsinkin jos on alussa ollut pahoinvointia. Ite olisin onnellinen, jos paino ei alkuraskaudesta vielä nousisi ;-)