Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso ollut täysi ku... pää monta viikkoa

Vierailija
03.05.2021 |

Haastaa riitaa aamusta iltaan. Olen yrittänyt olla vastaamatta riitelyyn ja ollut vain korvana. Äitienpäivä tulossa ja normaalisti on perheen kanssa tehty jotain mukavaa yhdessä. Nyt minua ei todellakaan kiinnosta järjestää mitään mukavaa, ei ostaa lahjaa eikä mitään muutakaan. Tiedän että siitä seuraa saman paskan jatkuminen ja syyllistäminen seuraavat monta viikkoa mutta minkäs teet. Miten itse toimisit? Syytä hänen kiukuttelulleen en todellakaan tiedä. Hän kun ei osaa keskustella kuten aikuiset kun tuolle päälle alkaa. Hän ei osaa myöskään pyytää anteeksi, vaan vaikka hän itse on ääliö, hän odottaa vaikka kuukauden että minä menen nöyristelemään ja sopimaan. En mene! Äitienpäivä on peruttu!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä peru äitienpäiväjuttuja, vaikka lasten vuoksi. Ole sinä nyt se pitkäpinnainen aikuinen, kun vielä kykenet.

Jonain päivänä vaimosi on se aikuinen tai ehkä on jo ollutkin? Onko tapahtunut jotain parisuhteessanne? Töissä? Suvussa?

Jos vaimosi ei kykene keskustelemaan, kirjoita hänelle konkreettinen kirje, siis paperille. Anna ennen äitienpäivää. Kerro tunteistasi häntä kohtaan ja siitä kuinka miten haluaisit tukea häntä. On vaikeaa, mutta olet sitten ainakin yrittänyt!

Vierailija
22/27 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs eksä alkoi kiukuttelemaan kaikesta ja löytämään musta vain huonoja puolia, kun hänellä oli salasuhde meneillään. Ilmeisesti kaksoiselämän eläminen stressasi, ja toisaalta yritti varmaan etsiä jotain tekosyytä suhteen lopettamiseen, kun ei vaan suoraan kehdannut sanoa, ettei kiinnosta.

Mutta ei tietenkään tästä ole välttämättä kyse, vaan voi olla jostain ihan muusta syystä johtuvaa stressiä ja väsymystä. Varmaan kannattaisi jossain kohtaa puolison ollessa vähän paremmalla tuulella yrittää tiedustella, onko jotain, mikä stressaa tai ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtataistelua. Sitä se on suurimmalla osalla suhteista. Jotkut ihmiset ovat niin huonolla itsetunnolla varustettuja että heillä ei ole keinoja tulla huomatuksi kuin käyttäytymällä huonosti. Mitä korkeamoi status työelämässä ja ulkoisesti, sitä mulkumpia ovat yleensä henkilöt. Ei niinkään muille ihmisille, mutta omille kumppaneilleen. Ulospäin he eivät todellista minäänsä paljasta. Tämmöiselle ihmiselle ei saa antaa valtaa!

Vierailija
24/27 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtataistelua. Sitä se on suurimmalla osalla suhteista. Jotkut ihmiset ovat niin huonolla itsetunnolla varustettuja että heillä ei ole keinoja tulla huomatuksi kuin käyttäytymällä huonosti. Mitä korkeamoi status työelämässä ja ulkoisesti, sitä mulkumpia ovat yleensä henkilöt. Ei niinkään muille ihmisille, mutta omille kumppaneilleen. Ulospäin he eivät todellista minäänsä paljasta. Tämmöiselle ihmiselle ei saa antaa valtaa!

Totta. Tällaiset ihmiset eivät myöskään anna mitään itsestään, koska heidän mielestään he ansaitsevat kaiken eikä heidän tarvitse tehdä sen eteen mitään. Nimenomaan parisuhteessa. He tekevät asioita vain kun he itse kokevat hyötyvänsä asiasta jotain. Muille sen sijaan tehdään jotta oma status muiden silmissä näyttää hyvältä. Nämä eivät huomaa omaa tunnekylmyyttään.

Vierailija
25/27 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen? Mm. esivaihdevuodet muuttaa naisen hormonitoiminnan. Älä syytä, ennen kuin tiedät mikä syy.

Kysy rauhallisesti mikä vaimoasi ärsyttää, että hän riitelee jatkuvasti. Sano myötätuntoisesti, että olet oikeasti huolissasi ja että et kestä ja halua tällaista elämää.

Sama riitelyherkkyys näkyy myös miehillä kun andropaussi eli vaihdevuosioireet jäytävät miehisyyttä.

Tämä! *100

Vierailija
26/27 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa olla moro ja näkemiin?

Vierailija
27/27 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä ajatuksia ketjun kommenteista?