Mies haluaa tavata 2-3 viikon välein
Tilanne on tämä: ollaan molemmat kohta 40-vuotiaita, molemmilla teini-ikäinen lapsi. Asumme eri osoitteissa, seurustelua on takana jo muutama vuosi, eli mistään alkuvaiheesta ei ole kyse. Lasten ja työn/harrastusten puolesta voisimme helposti tavata viikottain, jopa useita kertoja viikossa jos erityisiä muita kiireitä ei ole. Kotimme ovat n. 10 km toisistaan. En itsekään kaipaa tiivistä yhdessäoloa, nautin vapaudesta ja viihdyn yksiksenikin oikein hyvin. Silti minua on viime aikoina alkanut häiritsemään se, miten vähän näemme. Haluaisin tavata useammin, n. kerran, pari viikossa olisi itselleni sopiva tahti jotta voisin vielä kuvitella olevani jossain parisuhteen tapaisessa. Ja tosiaan yhteen muutosta tms. en edes haaveile, erillään asuminen on hyvä. Olen ehdottanut tapaamisia tiheämmin, mutta miehellä tuntuu olevan aina joku selitys miksi emme voi tavata. Kun sitten vihdoin tapaamme, meillä on oikein kivaa. Hyvää huumoria, seksiä, läheisyyttä ja keskustelua.
Olen viime aikoina pohtinut suhteen lopettamista, koska tiedän etten voi muuttaa miestä ja jos hän haluaisi tavata minua useammin hän tekisi niin. Enkä halua tietenkään että mies tapaa minua useammin vain miellyttääkseen minua. Oikeastaan toivon näkökulmia siihen, olenko kohtuuton jos katkaisen suhteen harvan tapailun takia? Olenko kohtuuton jos toivon että näemme n. viikottain? Käyttääkö mies minua ja rakkauttani häntä kohtaan hyväkseen? Kun olen ottanut eron puheeksi muutaman kerran, mies on ehdottomasti vastaan.
Kommentit (27)
Jutteletteko paljon puhelimessa ym tapaamisten välissä? Ottaako aina toinen yhteyttä ja ehdottaa tapaamista ?
Voit joko kertoa miehelle miksi suhde ei ole enää sinulle mieleen tai sitten voit kokeilla sitä että et ota yhteyttä etkä ehdottele tapaamisia. Sitten näet kuihtuuko suhteenne jos sinä et sitä pidä hengissä.
Olen sen oikeastaan tehnyt jo jokin aika sitten, etten pidä enää kovin aktiivisesti yhteyttä, tapaamisia ehdottelen todella harvoin. Nykyään yhteydenpitoa on vaihtelevasti, välillä päivittäin, joskus menee viikko ettei yhteyttä pidetä. Mies on enemmän aloitteellinen yhteydenpidossa. Tämä on nyt sitten vissiin se "taso", mille on asettauduttu ja mikä on miehen mielestä hyvä yhteydenpidolle/tapaamisille. Eli ei kuihdu kokonaan suhde, mutta ei sitten paljon muutakaan. Suhteessa ja miehessä ei muuten vikaa, mutta se ajankäyttö..
Ap
Vastaavassa tilanteessa kokeilin ensin tuota samaa, eli annoin tilaa ja jäin odottamaan, milloin mies haluaa taas nähdä. Kului lopulta niin monta viikkoa, että ehdotin itse. Ajattelin, että ehkä mies luulee, että en minä halua, jos en ehdotakaan.
Kun sitten päätin sanoa asiasta suoraan, miehen vastaus oli, että "ei kai meidän sitten kannata olla edes suhteessa, jos se tekee sinut onnettomaksi". Ainakin minun miesystävälleni suhde taisi olla sitä, että nainen viihtyy mukana hänen ehdoillaan niin kauan kuin jaksaa, ja ellei jaksa, niin otetaan joku tilalle.
Kerrot ihan rehellisesti, että sinua ei tällainen tapaamistahti enää tyydytä ja et koe edes olevasi parisuhteessa kun tapaatte niin harvoin ja, että kaipaat edes kerran viikossa tapaamista. Se ei ole paljoa pyydetty. Mies voi sitten vastata tuohon mitä haluaa ja vastauksen perusteella voit sitten tehdä omat liikkeesi. Eihän tuo parisuhteelta kyllä kuulosta alkuunkaan vaan joltakin tapailusuhteelta. Parisuhde on kompromisseja. Ei vain toisen tarpeiden mukaan menemistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sen oikeastaan tehnyt jo jokin aika sitten, etten pidä enää kovin aktiivisesti yhteyttä, tapaamisia ehdottelen todella harvoin. Nykyään yhteydenpitoa on vaihtelevasti, välillä päivittäin, joskus menee viikko ettei yhteyttä pidetä. Mies on enemmän aloitteellinen yhteydenpidossa. Tämä on nyt sitten vissiin se "taso", mille on asettauduttu ja mikä on miehen mielestä hyvä yhteydenpidolle/tapaamisille. Eli ei kuihdu kokonaan suhde, mutta ei sitten paljon muutakaan. Suhteessa ja miehessä ei muuten vikaa, mutta se ajankäyttö..
Ap
Hei. Toi kuulostaa ainakin minusta todella kummalliselta "suhteelta". Jos aikuiset ihmiset ovat PARISUHTEESSA keskenään niin eihän siinä enää pelailla tuollaisia pelejä, että kukaa ottaa ekana yhteyttä ja kuinka paljon yhteyttä pidetään. Kyllähän useamman vuoden suhteen jälkeen pitäisi toisen kanssa olla niin läheinen, että viestiä voi laittaa milloin huvittaa ja tavataan just niin paljon kuin halutaan.
Eilen oli vähän samankaltainen avaus, siinä nainen olisi halunnut muuttaa yhteen ja mennä naimisiin. Se, mikä yhdistää tähän avaukseen on, että jälleen puuttuu olennainen tieto siitä, miten sitoutuneita osapuolet ovat parisuhteeseen. Miten vietätte juhlapyhät, kesälomat, pitkät viikonloput? Oletteko tavanneet toistenne sukulaisia ja ystäviä, oletteko heidän silmissään ja julkisesti pari? Onko teillä tulevaisuuden suunnitelmia lähitulevaisuudelle (esim. tuleva helatorstaiviikonloppu/juhannus/kesäloma), entä kauemmas tulevaisuuteen (kun lapset ovat muuttaneet pois)+
Eli oletteko sitoutuneessa parisuhteessa vai tapailetteko?
Sinulla on oikeus omiin toiveisiisi, ajatuksiisi ja tunteisiisi ja tarpeisiisi. Jos sinulle on tärkeää nähdä useammin, niin totta kai sinulla on oikeus sanoa asiasta. Ei ole mikään uhri, jonka pitää elää toisten ihmisten mielihalujen mukaisesti.
Sano. Ja miehellä on oikeus sanoa, mitä itse ajattelee. Kummallakaan ei ole oikeutta pakottaa toista omaan tahtoonsa, mutta ei sanominen ole sitä.
Sen jälkeen tee päätös intuitiotasi ja tunteitasi kuunnellen.