Miksi ostaa vaatteita kauden muotiväreissä sen sijaan, että ostaisi klassisia värejä, jotka kestävät aikaa?
Muotiväriä ei ole kiva käyttää enää vuoden päästä ja sen kirkkauteen kyllästyy muutenkin parin käyttökerran jälkeen. Arvostan sitä, että ihmisillä on vaatekaappi, jossa kaikki vaatteet sopivat yhteen ja värit kestävät aikaa.
Kommentit (12)
Minä taas arvostan rohkeaa pukeutumista. Tässä maassa on riittävästi mustaa ja beigeä.
Mutta sinä ja muut jotka haluavat sanella muiden pukeutumisen elätte hienoa aikaa. Kaiken voi perustella ympäristöasioilla.
Ostan vaatteita väreillä, jotka sopivat juuri minulle. Ei mitään tietoa jostain muotiväreistä.
Ostan värejä joista itse pidän. Näin en kyllästy vaatteisiini.
Harvoin löytyy vaatteita kivoissa väreissä. Beige ei sovi minulle yhtään ja mustaa ja harmaata on kaapissa jo ihan tarpeeksi. Mielelläni ostaisin värikkäämpääkin.
Tämä on vähän sama kysymys kuin miksi ostaa kauden trendivaatteita kun klassisia vaatteita voi käyttää vaikka kuinka kauan. Olen itse siirtynyt tällaisiin aikaa kestäviin vaatemalleihin. T-paitoja ja toppeja saatan ostaa sesongin väreissä, koska ne ovat perusvaatteita. Esim keltainen toppi käy kesällä, mutta myös talvella villapaidan alla.
Meillä ostetaan vaatteet käyttötarkoituksen mukaan. Ja tietysti miltä tuntuvat päällä.
Muodista en tiedä mitään, eikä kyllä kiinnostakaan.
Hei siskot. Kannattaa tutustua väri-analyysiin. Oletko kevät, syksy, kesä taikka talvi. Kannattaa tutustua Color Me Beautiful-sivustoon. Olen itse kirkas kevät.
Koska niitä klassisia on vaikeampi löytää mistään. Usein harmittaakin, kun joka rättikaupassa on ne samat muotivärit vaan tarjolla, ja ennen muuta se että on vain yhtä ja samaa muotimallia, esim. tämä pitkään vallinnut makkarankuorihousumalli, joka onneksi taitaa nyt olla menossa pois muodista. Jos osaisin, ompelisin vaatteeni itse, ja jos olisin rikas, teettäisin ompelijalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ostetaan vaatteet käyttötarkoituksen mukaan. Ja tietysti miltä tuntuvat päällä.
Muodista en tiedä mitään, eikä kyllä kiinnostakaan.
Samoin, mutta kyllä väreillä on yhtä paljon merkitystä. Siis pitää olla mieluisat värit sen käyttötarkoituksen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin löytyy vaatteita kivoissa väreissä. Beige ei sovi minulle yhtään ja mustaa ja harmaata on kaapissa jo ihan tarpeeksi. Mielelläni ostaisin värikkäämpääkin.
Ihan oikeasti? Missä kaupoissa käyt? Omalta osalta ei kyllä koskaan ole tullut ongelmaksi tietyt värit.
Värien ja vaatteiden mallien kanssa on ostettava mitä on tarjolla. Tämä koskee myös silmälaseja. Jos on vaan sen hetken sesonkia niin sillä mennään.
Kaikki me ei asuta isoissa ympyröissä, joissa valinnanvaraa
olisi aivan toisella tavalla.
Toki voihan aina ostaa netistä ja toivoa, että joku osuisi nappiin tai yrittää edes kannattaa oman kylän liikettä niin kauan kun sellainen on pystyssä.
Musta on aina varma valinta. Omat suosikkivärini ovat musta, harmaa ja valkoinen. Esimerkiksi harmaiden farkkujen kanssa voi käyttää mustaa nahkatakkia, mustia kävelykenkiä ja valkoista t-paitaa.