Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini halusi varjella meitä lapsia lihomiselta, nyt olemme kumpikin siskon kanssa ylipainoisia eikä äiti ymmärrä

Vierailija
02.05.2021 |

Mikä meni vikaan. Se meni, että emme saaneet muroja tai jugurttia vaan kaurapuuroa johon ei saanut laittaa kuin maitoa. Emme mehua tai kaakaota. Jos äiti leipoi, oli tarkka siitä että "yksi pulla!" Karkkipäivinä saatiin lakut. Joulusin äiti takavarikoi osan lahjanameista eikä nähty niitä enää koskaan. Ja synttäreillä muistuttelua että "kakku on sitten vieraille!".
Tämä kaikki siksi, että isän suvussa ollaan hyvin ylipainoisia eikä äiti halunnut meidän lihovan..
No, sisko alkoi ala-asteella varastaa karkkia kaupasta. Jos olimme jossain kaverilla ja siellä oli keksejä, rohmusimme niitä kuin hullut.

Kun muutin ensimmäiseen omaan kotiini, söin kaakaojauhetta kuivana suoraan purkista! Nykyään minulla on herkkukätköni odottamassa että perhe menee nukkumaan. Leivon myös usein mm. mokkapaloja ja kääretorttuja. Kerran toinen lapsistani oli leirillä, toinen yötä kaverillaan ja mies risteilyllä jolloin tein kääretortun kokonaan itselleni ja söin nautinnollisesti sormia nuollen. Painan noin 80 kiloa.
Siskon tilanne on vielä pahempi, uskon että sisko saattaa painaa jo 200 kiloa. Ei oikein pysty enää liikkumaan. Tilaa ruokaa ja syö hirveitä määriä. Ei tarvitse olla herkkuja vaan ihan lihapulliakin vetää niin ettei muille jäisi mitään, jos ei asuisi yksin.

Uskon, että meillä on jonkinlainen syömishäiriö jonka lapsuutemme aiheutti. Äiti ei tätä ymmärrä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään.

Vierailija
2/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei osannut antaa hyvää esimerkkiä. Mutta nyt sinä olet aikuinen ja vastuussa omasta syömisestäsi sekä suhtautumisestasi ruokaan. Joudut opettelemaan terveen suhtautumisen ruokaan nyt aikuisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on bulimia.

Vierailija
4/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääripäästä ääripäähän. Sillain se kasvatus monesti menee. Äitisi yritti parhaansa ja epäonnistui silti.

Vierailija
5/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, unohtui kertoa  että siskollani oli isot rinnat jo ollessaan vielä normipainoinen ja äiti näki tämän merkkinä lihomisesta, vaikka siskoni lihoi vasta muutettuaan muualle opiskelemaan. En tiedä onko normaalia että naisellisten muotojen kehittyminen tulkitaan painonnousuksi..

Äiti itse aerobikkasi hulluna ja  kokeili  milloin mitäkin valkoviini-diettiä, vaikka oli laiha kuin tikku.

A.p

Vierailija
6/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette Marika ja Johanna Paulan ylipainoiset tyttäret?

Vierailija
7/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella oli karkkipäivä pienenä, eikä nyt teininäkään ole karannut yltiöpäiseen herkutteluun. Meillä ei leivota usein, koska pellillinen mokkapaloja sisältää jo noin 500 g voita.

Vierailija
8/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette Marika ja Johanna Paulan ylipainoiset tyttäret?

Olen kyllä Johanna, mutta siskoni ei ole Marika eikä äiti Paula ;D

A.p

Vierailija
9/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, unohtui kertoa  että siskollani oli isot rinnat jo ollessaan vielä normipainoinen ja äiti näki tämän merkkinä lihomisesta, vaikka siskoni lihoi vasta muutettuaan muualle opiskelemaan. En tiedä onko normaalia että naisellisten muotojen kehittyminen tulkitaan painonnousuksi..

Äiti itse aerobikkasi hulluna ja  kokeili  milloin mitäkin valkoviini-diettiä, vaikka oli laiha kuin tikku.

A.p

Äidilläsi oli varmaankin vääristynyt kehonkuva ja syömishäiriö.

Vierailija
10/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi ja lopeta vanhempiesi syyttäminen omista ongelmistasi.

Vierailija
11/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se usein menee että jos joku asia kielletään liian jyrkästi / aikuinen ei ymmärrä tarpeeksi hyvin lapsen näkökantaa/tunnetta niin sitten se tapahtuu vanhempana ja monesti vielä vahvempana kuin ilman totaalikieltoa.

Mun äiti oli todella jyrkästi huumevastainen, ei sen kanssa pystynyt keskustelee järkevästi huumeista kun se meni niin hysteeriseksi. No.. melkeen kaikkea on tullut kokeiltua paitsi heroiinia. Suurin osa päihteistä jäänyt onneksi pois kun ymmärtänyt mistä se kapina on syntynyt itsessä. Sit kun sen tajus, niin sitä oli helpompi lähteä käsittelemään ja toimimaan siltä pohjalta. Tosin itsestä pitää lähteä myös halu ja päätös muutokseen. Tsemppiä sulle ja siskollesi! <3

Vierailija
12/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia meillä on jatkuvasti herkkuja kotona ja esillä. Ainoa ylipainoinen olen minä, joka ei ole näillä kodin herkuilla lihonut vaan teini-iästä alkaen, kun suhde ruokaan on muodostunut lapsuuden kodin perintönä sairaalloiseksi.

Vierailija
13/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kohtuudella. Totaalikieltäminen johtaa usein juuri siihen, että kotoa päästyä sitä himoitaan suuresti ja menee yli.

Vierailija
14/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tuolla rajoittamisella ja syyllistämisellä on varmasti ollut paljon vaikutusta teihin. Surullista, äidin ajatus on kuitenkin ollut toimia teidän parhaaksi, mutta enemmän hallaa hänen käytöksensä on aiheuttanut.

Onneksi sulla ei nyt mitään vaarallista ja huomattavaa ylipainoa ole jos 80 kg painat. Kannattaa keskittyä siihen, ettei se paino tuosta enää nousisi. Siskosi tilanne säälittää enemmän. Toivottavasti saisitte molemmat käännettyä suhteenne syömiseen terveeksi :(

Vierailija
15/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tiedän tuollaisen lastensa kehoja ja syömisiä neuroottisesti vahtineen äidin, ja jokainen hänen lapsistaan -niin tytöt kuin pojatkin- ovat lihoneet palleroiksi kun muuttivat omilleen.

Ovat varmaan niin ahdistuneita eivätkä osaa kontrolloida elämäänsä eivätkä syömisiään, kun sairaalloisen hallitseva neurootikkoäiti vahti lapsiaan niin, ettei heille voinut kehittyä mitään itsesäätelykykyä.

Vierailija
16/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No multa ei kielletty sokeria, kaikkea sai syödä kohtuudella. Olin lapsena ja nuorena hoikka. Terveellistä kotiruokaa. Nyt aikuisena sairaalloisen lihava, kiitos mirtatsapiinin ja makeasta tykkäämisen. Ei vanhempien vika.

Vierailija
17/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tunnistanut ongelman ja sen juurisyyn. Nyt sinun pitäisi ottaa vastuu omasta kehostasi ja ruokasuhteestasi. Siskollasi on sama työmaa edessä. Jos mahdollista, kannattaa kääntyä terapeutin puoleen.

Vierailija
18/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia meillä on jatkuvasti herkkuja kotona ja esillä. Ainoa ylipainoinen olen minä, joka ei ole näillä kodin herkuilla lihonut vaan teini-iästä alkaen, kun suhde ruokaan on muodostunut lapsuuden kodin perintönä sairaalloiseksi.

Eipä tuokaan hyvä malli ole. Tiedän monta ylipainoista "aina herkkuja esillä" -perheen lasta.

Vierailija
19/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa syyttelemästä äitiäsi. Itse sinä niitä herkkuja lappaat kitaasi. Ryhdistäydy!

Vierailija
20/36 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloitus pn varmaan vastaisku silke iltiksen adhd-aloitukselle. Eli kun syyllistyi siitä, että antaa muksujensa vetää karkkia sipsejä ja limsaa, niin sitten alkaa aina tää toinen ääriesimerkkilaulu. Eli että herkkuja rajoitettiin ja meistä tuli läskejä!

Eli mitään ei kannata yrittää lasten kanssa. Rakentaa tervettä normaslia suhdetta ruokaan ja herkkuihin. Läskeillä on kyllä aina selitykset valmiina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan