Millä ruokavaliolla olet lihonnut?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Kappas vaan. Usein, vaikka väitetään, että alkoholi lihottaa niin itse olen huomannut, että se enemmänkin riuduttaa ja kuivattaa elimistöä.
Kyllä se sokeri ja rasva ovat pahimmat.
Totta. Etenkin jos huolehdi monipuolisesta ruokavaliosta..
Joka pv 1 x fazerin suklaalevy kaiken normimätön lisäks. Voin sanoa että pursuaa kuin pullataikina!
"Karppaus". Kun mä yritin karpata, niin mun sokerihimo vaan kasvoi ihan mahdottomiin suhteisiin eikä mikään määrä rasvaa saanut sitä pois. Varmaan se jollekin toimii, mutta mulle ei. Kun lisäsin hiilaria ruokavalioon, niin se ylenpalttinen makeanhimo häipyi.
Monenlaista kokeiltu, pullaa, voita, punaista maitoa, vaaleaa leipää jne jne. Lopulta kätevimmiksi osoittautuivat lämmitettävät valmisruuat, joita aloin lounaalla syömään. se 350-400g annos kun uppoaa, niin kolmessa kuukaudessa tuli 5 kiloa lisää. Vielä pitäisi lääkärin ja valmentajan mukaan saada3-4 kiloa lisää. Nyt muutan vain ruokavaliota, eli kesäksi heitän noi valmisruuat pois, mutta käytän punaista maitoa, syön vaaleaa leipää jne. Ainoa minkä lääkäri kielsi, olivat makkarat, enintään paketti kuussa. Muutenkin kuulemma suolan määrää katsottava vaikka painoa nostaa.
VHH. Halusin kokeilla kun ystävä hehkutti, että parantaa oloa ja on niin virkeä fiilis. Olin aloittaessa hoikka. Paino nousi kuukaudessa 5 kiloa ja olo oli kamala. Näin unta hedelmistä ja leivästä. Uskon kyllä, että sopi ystävälleni. Minulle sen sijaan ei.
1. Ylenpalttisella määrällä herkkuja
2. Herkuilla vielä normiruoankin päälle
3. Valtavilla annoksilla perus kotiruokaa
Ja nämä kaikki siis eri vaiheissa elämää. Tosin kovin kolaus on ehdottomasti ollut kotiruoka. Jotkut hokevat sokeana sitä mantraa, että ”herkut vaan pois ja terveellistä kotiruokaa tilalle niin laihtuu!”; eipä auta lautasmallin mukaan syömiset, jos joka aterialla se lautanen päätyy painamaan yli kilon.
Kotiruoan himo iskee eritoten laihdutuksen päätteeksi, kun on jo pitkään syönyt epätyydyttäviä määriä tai ns. tylsästi; yhtäkkiä sitä vain huomaa, että voisi imuroida sisäänsä loputtomat määrät jotain perunoita, lihakastiketta ja salaattia. Ja ruokajuomana maitoa, tietenkin. Joskus menee jopa koko litra…
Pizza ja kalja olivat vyötäröni turmiot. Vuosi sitten olen jättänyt molemmat pois ja siirtynyt vichyyn ja salaattiin. Muutos vyötärössä 0cm, eli olen tuhonnut kehoni alle kolmekymppisenä.
Kappas vaan. Usein, vaikka väitetään, että alkoholi lihottaa niin itse olen huomannut, että se enemmänkin riuduttaa ja kuivattaa elimistöä.
Kyllä se sokeri ja rasva ovat pahimmat.