Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska olen nainen, en voi matkustaa yksin

Vierailija
02.05.2021 |

Olen 60 v nainen, aktiivinen ja kunnossa. Äitini mielestä en voim matkustaa yksin ilman miesta ulkomaille talveksi. Enhän edes tunne siellä ketään ja hänen mielestään en pärjää ollenkaan yksin. Olen kuitenkin pärjännyt ihan hyvin JOPA ilman miestä. Olen piiloaggressiivinen ja surullinen. Miten kertoa loukkaamatta, että nainenkin pärjää eikä ole avuton - jopa ILMAN miestä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se äidillesi luuluu. Hän vain pelkää jäävänsä yksin Suomeen ja tulee kaipaamaan sinua. Siksi höpisee tuollaisia.

Vierailija
2/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä turhia itseensä selittelemään. Sen kun lähdet vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi loukkaa sinua vähättelemällä. Ei se ole loukkaamista, kun sanoo oman mielipiteensä. Ehkä sinun ei kannata kaikesta äidillesi puhua.

Vierailija
4/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat vaan minun lentolipun, niin voin tulla henkivartijaksi ja allaspojaksi mukaan. Olen noin puolet nuorempi.

Vierailija
5/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok siis tänne kirjoittaa 60-vuotias nainen siitä mitä hänen äitinsä ajattelee asiasta x ja y. Ihan kuin sillä ois hevonveemerkitystä tämän 60-vuotiaan kannalta.

Milloin aattelit ap katkoa ne esiliinannauhat ja itsenäistyä? Sitten kun äitisi kuolee?

Aloituksesi herättää kyllä myötähäpeää. PALJON.

Vierailija
6/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini on 76-vuotias eikä ole koskaan päästänyt tuollaisia sammakoita suustaan.

Vierailija
7/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
8/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse kuunnella, uskoa ja niellä tuollaista. Muissa kulttuureissa (ja vanhassa Suomessa myös) kyllä kummeksutaan, mutta viis siitä. Jokaisella on joskus ensimmäinen kerta yksin matkalla tai ulkomailla. Toisilla nuorempana, toisilla vanhempana. Menee vain, siinä oppii ja pärjää kyllä. 

Kun itse matkustin ensimmäisen lentomatkan yksin, Kööpenhaminassa alkoi juuri laaja lentolakko ja jouduin kaksi kertaa uusimaan lentolipun. Olin ihan pallo hukassa ensin, mutta kyllä se siitä. Välilasku Frankfurtissa keskellä yötä ja taas ihmettelin mihin helkkariin voin mennä nukkumaan. Jonotin uuden lipun ja siihen kuului onneksi ilmainen hotelliyökin. Taas asia järjestyi.

Olen ollut 3kk Israelissa vapaaehtoistyössä. En puhu paikallista kieltä. Ankealla englannillani olen pärjännyt aina jotenkin. Kunhan vain menee ja edes vähän suutaan auki niin alkaa pärjäämään.

N45

Vierailija
9/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh... "kyllä äiti, ei äiti"...

Olet 60-v., et 6- tai 16-vuotias. Olen samanikäinen, tulin juuri kotiin vietettyäni talven Espanjassa. 

Vierailija
10/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin maahan olisit matkustamassa talveksi, jossa yksinäinen nainen ei pärjää? Afganistaniin vai Saudi-Arabiaan?

Vierailija
11/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt terapiaan tuon äitisuhteesi takia.

Vierailija
12/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt terapiaan tuon äitisuhteesi takia.

Komppaan ihan täysillä.

Ap vois myös hankkia kavereita joille avautua jottei sen tarvitse taivastella äitinsä sanomisia tuntemattomille netissä.

Vierailija
13/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on yleensä joku muukin suomalainen vakiasukas (tai matkaopas), siellä voi vaikka soittaa kerran kuussa tms, jos haluaa lisätä turvallisuutta. Riippuu ihan maasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme