Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halautko, että viikonloppuna on siistiä?

Vierailija
02.05.2021 |

Olenko jotenkin ihan kummallinen, kun haluaisin, että viikonloppuna meillä on siistiä? Minusta olisi ihanaa rentoutua la iltana siistissä olkkarissa ja pujahtaa puhtaisiin lakanoihin. Näin ei meillä käy, koska muu perhe ei jaa tätä toivettani, enkä viitsi varsinkaan omaa miestäni pakottaa johonkin itsemääräämääni aikatauluun. Lapsilla oli ennen määräys siivota la iltaan mennessä, sitten se vaihtui muka kohtuuttomana su iltaan (eihän nyt kukaan jaksa la siivota) ja nyt se on venynyt ma iltaan (eihän kukaan halua käyttää viikonloppuaan siivoamiseen).

Meillä on teini-ikäiset, perussiistit lapset, joten oikeasti siivoaminen on nopea homma. Minua kuitenkin ärsyttää ne viikon aikana sohvapöydälle ja nojatuoleihin kertyneet tavarakasat. Lisäksi minusta olis kätevää viikonloppuna pestä paljon pyykkiä (ne tuolille kasaksi kertyneet puolipitoiset vaatteet, pyyhkeet ja lakanat), kun olisi hyvin aikaa. Iltaisin olemme paljon menossa, joten pyykkäys tai siivousaikaa ei juurikaan ole.

Minä en rentoudu hyvin, kun itseni telkan välissä on roinakasa. Ja ei, ratkaisuna ei ole se, että minä siivoa myös ne pojan ja miehen kamat olkkarista viikosta toiseen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivotaan aina perjantaisin.

Pe vaihdan lakanat, peitot ja tyynyt ulos, pyyhin pölyt jne.

Robotti-imuri pyörii 5 päivänä viikossa.

Kerran kuussa yhteen osaan kotia isompi siivous.

The asia on vähän irtaimistoa

Vierailija
2/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska mulla on aina siistiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan, pyrin siivoamaan perjantaina tai viimeistään lauantaiaamuna. Tuollaisia tavarakasoja en kyllä suostuisi katsomaan missään kohtaa viikkoa, en näe mitään syytä miksi vaatteita pitäisi levitellä pitkin kämppää sen sijaan että ne vie paikoilleen.

Vierailija
4/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska mulla on aina siistiä.

Miksi et sotke, jos kerran et halua, että on siistiä?

Vierailija
5/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin (ihan muista syistä kuin siisteys), ja nyt on jatkuvasti aika siistä ja pääsee nauttimaan puhtaasta kodista. Lasten aikana riittää, kun siistii sitä mukaa kuin sotkuja tulee, ja vaihdon jälkeen voikin vain imuroida ja siinäpä se melkein onkin.

Vierailija
6/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika siistiä on koko ajan, etenkin sen jälkeen kun hommasin roboimurin. Joku lakananvaihto menee kyllä millon vaan, eniten häiritsee sekava yleisilme. Muksut on alakoulussa ja osaa laittaa tavarat paikalleen, joku yksittäinen paita voi jäädä joskus tuolille tms.

Vierailija
7/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstai on meillä siivouspäivä. Asunto on siisti viikonloppuna eikä kenenkään tarvitse eväänsä liikauttaa, jos ei siltä tunnu.

Vierailija
8/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin eilen. Vappupäivänä. Oli hauskaa.

Vierailija
9/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan, pyrin siivoamaan perjantaina tai viimeistään lauantaiaamuna. Tuollaisia tavarakasoja en kyllä suostuisi katsomaan missään kohtaa viikkoa, en näe mitään syytä miksi vaatteita pitäisi levitellä pitkin kämppää sen sijaan että ne vie paikoilleen.

Kasat ovat pojan ja miehen aikaansaamia, eivät siirry kuin suurella pakotuksella (pyytäminen ei riitä), vaikka niiden poistamien vesi max 2 min. Vaatteita tulee joka päivä suunnilleen paita per päivä tahtia nojatuoliin. Ajatuksena pojalla siis laitta ko. paita uudelleen päälle, mutta tuo unohtuu ja taas seuraavana päivänä ottaa kaapista uuden paidan. Mies kasaa pöydälle postia, jota olkkarissa lukenut.

Ap

Vierailija
10/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään myös siivota viikonlopuksi, useimmiten siivoan torstaina tai viimeistään perjantaina. Pyykkiä pestään pitkin viikkoa, varmaan kerran päivässä pyörii koneet. Lakanat vaihtuu viikkosiivouksen yhteydessä. Viikolla muuten imuroidaan tarpeen mukaan.

Ostan usein kukkakimpun perjantaisin, on ihanaa kun tuoksuu puhdas koti ja kukat maljakossa. Omanlaista arjen luksusta.

Vierailija
11/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasat ovat pojan ja miehen aikaansaamia, eivät siirry kuin suurella pakotuksella (pyytäminen ei riitä), vaikka niiden poistamien vesi max 2 min. Vaatteita tulee joka päivä suunnilleen paita per päivä tahtia nojatuoliin. Ajatuksena pojalla siis laitta ko. paita uudelleen päälle, mutta tuo unohtuu ja taas seuraavana päivänä ottaa kaapista uuden paidan. Mies kasaa pöydälle postia, jota olkkarissa lukenut.

Ap

Minä hoidan pääasiassa pyykinpesun.

Lapset, kun tulevat pe kotiin, pestään vaatteet, laitetaan kuivumaan ja la aamuna viikkaan ja lapset laittavat vaatteet kaappeihinsa.

Kasoja jos on, ne on lasten huoneissa ja yhdessä laitetaan huoneet kuntoon, ennen kuin menevät isälleen.

Kaikilla tavaroilla on oma paikkansa.

Vierailija
12/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivosin eilen. Vappupäivänä. Oli hauskaa.

Hauskaa? Ei vttu. XD

Vierailija
13/13 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan, että lauantaina on lattiat silleen siistit, ettei saunasta tullessa ole heti jalkapohjat täynnä hiekkaa ja karvaa. Muuten on aika se ja sama mikä on siisteystaso. Teen epäsäännöllistä vuorotyötä ja puolet viikonlopuista on töitä, niin että mulle la-su ei ole sen kummempi kuin mikä tahansa arkipäivä. Siivoan paremmin silloin kun siihen on hyvin aikaa, eli vapaapäivinä. Ensimmäisen vapaapäivän aamuna laiskottelen kunnolla, mutta sen jälkeen siivoan paikat kuntoon.