Kertokaa yhtä helppoja ruokia kuin uunilohi!
Kommentit (29)
Foodora, tarvitset vain keittiön.
Ohrauunipuuro on varmaan yksi maailman helpoimpia ruokia ja yleensä maistuu lapsillekin hyvin. Ryynejä, maitoa, suolaa, voita pinnalle ja uuniin.
Puolivalmisteista saa tietysti helposti mitä tahansa, vaikkapa kinkkukiusaus valmiista perunasipulisekoituksesta ja kinkkusuikaleista.
Melkein mikä tahansa keitto. Lihapadat tulee myös itsekseen, mutta ottaa aikaa.
Munakas, johon voi laittaa mistä itse tykkää: Nakkeja pilkottuina, sekavihanneksia... mitä vaan.
Jos tykkää kaalista niin mulla on ihan herkkujen herkku kukkakaaligratiini, johon laitan myös tomaattiviipaleita.
Uunijuurekset.
Broilerinkoivet riisipedillä.
Hernesoppa.
Illalla herneet likoamaan, aamulla puhtaaseen veteen kattilaan kiehumaan 2 tuntia + halutut mausteet.
Valmista. Maistuu sekä kuumana että kylmänä.
Kassler pataan 100 astetta ja muutama tunti. Mukaan voi laittaa porkkanoita, omenoita, sipulia tms.
Broilerinkoivet riisipedillä on meidänkin perheen helppo, koko ateria kerralla valmistuva, arki-illan pelastus. Riisiä ja vettä vuoan pohjalle niin, että vettä on kaksinkertainen määrä riisiin verrattuna. Mausteeksi soijaa, valkosipulia jne. Ihan mistä tykkää. Päälle ladotaan kanankoivet. Valmis reilussa tunnissa. Riisistä tulee herkullista, koska se ottaa koipien rasvat itseensä. Me käytetään valmiiksi marinoituja koipia, mutta tottakai itse maustamalla saa hyviä.
Teen paljon uunikasviksia, koska maailman helpoin lisuke.
Muuten paistan lihan tai kalan pannulla vaan.