Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rauhallisia asuinalueita Helsingissä, joissa ei ole kovin paljoa lapsiperheitä?

Vierailija
02.05.2021 |

Kysymys otsikossa. Asun nykyään sellaisella alueella, jossa on jumalaton määrä lapsiperheitä ja en vaan jaksa sitä mekastusta ja pyörärallia ja vanhempien sössötystä ja hössötystä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantakaupunki

Vierailija
22/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkit ja juopot ei haittaa, kunhan ei ole lapsia?

Älä vääristele. Eivät narkit ja lapset ole vaihtoehtoja, joista toinen pitää valita.

Tuskin kysyjä haluaa kumpiakaan ympärilleen. En minäkään haluaisi. Narkit tuovat tullessaan arvaamattomuutta ja rikollisuutta ja epäsiisteyttä. Lapsiperheet taas sietämättömän metelin ja hulinan, joka vie kotirauhan. Kumpikaan ei hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen keski-ikäinen nainen, jolla omia täysi-ikäisiä lapsia.

Lasten ollessa pieniä / leikki-ikäisiä huolehdin siitä etteivät a) huuda tai karju sisällä b) sotke piha-alueita levittämällä hiekkaa ja soraa / kuraa pitkin pihoja tai rappukäytävää c) roiku ihmisten pihamailla tarpeettomasti.

Leikkimistä tai elämistä en heiltä rajoittanut, opetin vain lapsesta saakka sen että täällä otetaan muutkin huomioon ja asumisviihtyvyys on kaikkien vastuulla.

Vierailija
24/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

**tun lapsiperheet ovat vallanneet joka paikan. Kauniaisissakin on nähty lapsia. Monesti vielä äiti mukana keskellä päivää. Ilmeisesti isät tienaa ja äidit lorvailee.

Vierailija
25/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava on lainattua esitteestä, joka linkitettiin ylempänä. 

"Vuodenvaihteessa ikääntyneitä oli suhteessa eniten Maunulan, Länsi-Pakilan ja Munkkiniemen peruspiireissä (22–23 % alueiden väestöstä)."

Mutta ei Helsingissä sellaista kolkkaa olekaan, jossa ei lapsia olisi.  Erityisesti lapsiperheet ovat Nurmijärvi-boomin jälkeen palailleet kaupunkiin. Taloyhtiö ratkaisee paljon, esim. Etu-Töölössä on aivan lapsivapaita taloja. 

Vierailija
26/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kiinnostaa.

Ehdot:

- ei hirveästi lapsia 

- ei hössöttäviä ja laatikkopyörillä ajavia hipsterivanhempia

- ei kovin aktiivinen kaupunginosaryhmä

- ei kohonnutta rikollisuutta

- edes välttävä mahdollisuus julkiseen liikenteeseen

Sitten kun vielä kerrot, paljonko on varaa maksaa asumisesta, niin jotain alueita voidaan ehkä ehdottaakin...

Vierailija
27/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ennemmin naapureiksi lapsiperheet kuin vanhukset.

Vaikkei meteli kivaa ole, en silti halua asua muumionkaan vieressä.

Vierailija
28/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheet on usein tosi mukavia naapureita. Ovat tosi hiljaa öisin. 

Päivällä toki voi olla leikkejä sisätiloissa (jalkojen tömistystä, pallon pomputtelua) ja pihalla meteliä, mutta minulle on tärkeintä yörauha,

Yleensä eivät myöskään ole mielisairaita vaan normaaleja ihmisiä, joiden kanssa voi keskustella asioista. Jos jokin häiritsee tms. 

Vierailija
29/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alppiharju ja Kallio. Pienten asuntojen taloyhtiöt.

Vierailija
30/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet on usein tosi mukavia naapureita. Ovat tosi hiljaa öisin. 

Päivällä toki voi olla leikkejä sisätiloissa (jalkojen tömistystä, pallon pomputtelua) ja pihalla meteliä, mutta minulle on tärkeintä yörauha,

Yleensä eivät myöskään ole mielisairaita vaan normaaleja ihmisiä, joiden kanssa voi keskustella asioista. Jos jokin häiritsee tms. 

Ovat kaikkein meluisinpia naapureita. Lapsi voi itkeä yölläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän