Jouduin zalandon ”mustalle listalle”
Tein n. 1,5 vuotta sitten zalandolle aika monta tilausta, joista palautin suurimman osan. Tein siis ehkä 4 erillistä tilausta ja näistä meni valtaosa palautukseen. Tilaukset oli kesävaatteita reissua varten, joka peruuntui :/ ilmeisesti suuresta palautusmäärästä tai jostain muusta syystä johtuen en saa enää maksaa tilausta muuten kuin verkkomaksulla. Tai siis laskulla niin, että ensin teen tilauksen ja sitten siitä tulee lasku meiliin. Kun olen maksanut, tilaus lähetetään.
En tykkää tuosta yhtään, enkä ole zalandolta enää tilannut tämän jälkeen kuin kerran. Aluksi ajattelin, että tämä maksutapa olisi määräaikainen, esim. vuosi. Mutta edelleenkään en pääse valitsemaan maksutapaa vaan tilaaminen hyppää maksutavan valinnan yli.
Onko kenelläkään tietoa, palautuu tuo maksutapa normaaliksi enää ikinä? Vai olenko mustalla listalla forever?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa lukee, että vaatteet oli reissua varten, mikä peruuntui. Onko tosiaan niin, ettei samoja vaatteita voinut enää käyttää kotimaassa kesällä ja siksi ne piti palauttaa? Käsittämätöntä tuhlaamista.
Mäkin ihmettelen, mitä vaatteita oikein tilaillaan, jos ne eivät kestä. Mulla on samat hellevaatteet olleet muutaman vuoden. Jos nyt on vaikka toppia, sortseja ja hametta sellaisia perusmalleja, niin eivät ne parissa vuodessa mene pois muodista (tyyliin hihaton toppi ja farkkusortsit), en ymmärrä, miksi joka vuosi pitäisi tilata läjäkaupalla uusia vaatteita.
Eikös ole ällistyttävää, miten eri ihmisillä voi olla ihan erilaisia tarpeita!
Itse oli pitkään työtön ja pätkätöissä. Ainut hellevaatteeni oli musta mekko, jonka koristepitsi oli 10 vuoden aikana haalistunut harmaaksi. Kun sitten sain kunnon töitä, tosiaankin tilasin yhtä ja toista kesävaatetta.
Osalla myös paino nousee huomattavasti elämän aikana ja vartalo muuttuu. Silloin joutuu uusimaan vaatekaapin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä on väliä vaikka reissu peruuntui? Silloin olisi ollut hyvin varaa ostaa ne vaatteet kun ei tarvitse matkasta maksaa. Aina tulee uusia kesiä ja matkoja. Itse asennoidun niin että jos tilaan jotain tai haen kaupasta niin silloin ostan ne.
Mietityttää, peruuntuiko mikään reissu oikeasti vai tilasiko AP trendikkäät vaatteet käyttöön muutamaksi päiväksi ja lähetti takaisin.
Minä olen tilannut isoja määriä kerralla ja palauttanut valtaosan, mutta maksanut aina heti tilatessa. Ei ole ongelmia ollut, ei tilaamisessa tai rahojen saamisessa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka tilaa, palauttaa, tilaa uudestaan. Miksi tilata netistä jotain, jonka koosta et ole varma? Ei yhtään ajatella mitä kaikkea seuraa siitä kun turhaan kuljetellaan tavaraa eestaas. Oikeat tarpeelliset tilaukset viivästyy, noutopaikat kuormittuu ja kuljetusten päästöt lisääntyy.
Ymmärrän, jos joku yllättävästi ei sovikaan, mutta miettisin jo ennen tilausta, otanko riskiä. Sitä en ymmärrä, että tilataan ensin harmaa, sitten palautetaan ja tilataan valkoinen. En puhu vaatteesta. Kukaan ei halua tavaraa/vaatetta, joka näyttää jo siltä että on käynyt muiden asiakkaiden luona, ei ole kelvannut. Ne tavarat kuljetetaan useaan kertaan ja pakataan aina uudestaan. Ihan turhaa työtä vain siksi, että joku ei osaa päättää.
Unohdit laittaa, että nuo palautukset ja turhat kuljetukset maksaa asiakkaat! Niiden aiheuttamat kustannukset lisätään hintoihin. Me kaikki maksetaan noista.
Mä tykkään, jos verkkokaupalla on maksullinen palautus - tai just jotain rajoituksia palauttamiseen.
Jotkut asiakkaat on liian kalliita. Voiskin blokata ne oikeesti kokonaan eli niin, että eivät enää voi ostaa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka tilaa, palauttaa, tilaa uudestaan. Miksi tilata netistä jotain, jonka koosta et ole varma? Ei yhtään ajatella mitä kaikkea seuraa siitä kun turhaan kuljetellaan tavaraa eestaas. Oikeat tarpeelliset tilaukset viivästyy, noutopaikat kuormittuu ja kuljetusten päästöt lisääntyy.
Ymmärrän, jos joku yllättävästi ei sovikaan, mutta miettisin jo ennen tilausta, otanko riskiä. Sitä en ymmärrä, että tilataan ensin harmaa, sitten palautetaan ja tilataan valkoinen. En puhu vaatteesta. Kukaan ei halua tavaraa/vaatetta, joka näyttää jo siltä että on käynyt muiden asiakkaiden luona, ei ole kelvannut. Ne tavarat kuljetetaan useaan kertaan ja pakataan aina uudestaan. Ihan turhaa työtä vain siksi, että joku ei osaa päättää.Unohdit laittaa, että nuo palautukset ja turhat kuljetukset maksaa asiakkaat! Niiden aiheuttamat kustannukset lisätään hintoihin. Me kaikki maksetaan noista.
Mä tykkään, jos verkkokaupalla on maksullinen palautus - tai just jotain rajoituksia palauttamiseen.
Jotkut asiakkaat on liian kalliita. Voiskin blokata ne oikeesti kokonaan eli niin, että eivät enää voi ostaa lainkaan.
No sitten shoppailet siellä missä on maksullinen palautus. Problem solved.
Oon tilannut zalandolta parikymmentä kertaa vaatteita ja kenkiä viimeisten n. 7 vuoden aikana, ja muistaakseni palauttanut vain kolme kertaa, joista yksi johtui siitä että lähettivät väärän tuotteen, yksi koska vaate oli livenä heikkolaatuinen ja yksi taisi johtua ihan ostajan katumuksesta.
Palautus voisi puolestani ihan hyvin olla maksullista, vaikka 5 euroa niin ihmiset shoppailisivat harkitsevammin. Hyville asiakkaille voisi kerryttää vaikka bonuspisteitä joilla palautus olisi ilmainen silloin harvoin kun sen joutuu tekemään, tai se korvattaisiin seuraavassa tilauksessa.
Vain Suomessa: luottokortilla ostavaa ja sen suomaa turvaa käyttävä henkilö leimataan köyhäksi kun ei maksa ostosta heti verkkopankissa. Lisäksi epäsopivat ja vääränkokoiset vaatteet pitäisi väkisin pitää ja maksaa niistä, ettei verkkokaupiaalle vain tule paha mieli ja maapallo tuhoudu. Meanwhile, 90% maailman väestöstä saastuttaa ja aiheuttaa päästöjä täysin ilman rajoituksia ja suomatta ajatustakaan asialle.
Tämä ketju on täynnä typeryyttä ja ällöttävää jeesustelua. Oletteko te oikeasti tuollaisia moralisteja vain onko vain kiva mollata ap:tä samalla kun oma lapsilaumanne saastuttaa enemmän kuin ap verkkokauppatilauksineen todennäköisesti koskaan pystyisi?
Zalandon saa todella paljon vaatteita takaisin joita on käytetty. Juhlavaatteet ovat yksi tuote joita ei ikinä kannatta ostaa Zalandosta.
En tiedä voiko sitä ihan noin laskea. Yleensä ne 4 palautettua tuotetta ovat samassa pienessä laatikossa sen yhden pidetyn kanssa; vaatteethan eivät paljon tilaa vie. Eikä tuota laatikkoa kuljeteta yksinään.
Siis en itsekään pidä turhasta palauttelusta, mutta tätä kuljetusnäkökulmaa mielestäni korostetaan aivan liikaa. On siinä muitakin ongelmia.