Kerrostaloasujat, miten kestätte naapurin töminää?
Siihen herää, se kuulostaa bassojytinältä.. kaipaan omakotitalo-asumista :(
Kommentit (24)
Olisit valinnut talon paremmin. Osassa on parempi äänieristuys osassa huonompi. Omakotitason rahaan tosin ei yleensä kuitenkaan pääse
Käytän korvatulppia. Ja naperot myös.
No minä asun 2012 valmistuneessa talossa, yläkerrassa ja vierusnaapurissa jytisee tuon tuosta.
Jep, kuulen selvästi myös kun naapuri sulkee vessan oven, laittaa valokatkaisijasta päälle, nostaa pöntön kannen (klonk) ja kusta lorottaa. Syytän huonoja eristeitä, mutta myös piittaamatonta naapuria. OSaa kävellä hiljaa, mutta usein tahallaan tömistää.
Outoa ettei kukaan ole keksinyt rakentaa kerrostaloa missä olisi kunnon äänieristys.
Varmasti sellaisen pystyy nykytekniikalla toteuttamaan.
Aivan varmasti talo olisi heti täynnä ja asukkaat valmiita maksamaan preemiota äänieristyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Outoa ettei kukaan ole keksinyt rakentaa kerrostaloa missä olisi kunnon äänieristys.
Aivan varmasti talo olisi heti täynnä ja asukkaat valmiita maksamaan preemiota äänieristyksestä.
Siksipä kannattaakin muuttaa ylimpään kerrokseen.
MItenhän maailmalla pilvenpiirtäjissä missä asunnot voi maksaa miljooniakin?
Ei kai kukaan miljonääri naapurin kusenlotinan kuuntelemisesta maksa? Tai alhaalla pörräävien mopoautojen rätinästä.
Meillä yläkerrassa juoksee ja riehuu lapsi aika usein. Lapset on lapsia ja ääntä saa toki kuulua, mutta esimerkiksi sohvalta hyppiminen ja sisällä pelaaminen yms. on vähän liikaa... varsinkin kun ollaan sanottu heille, että on muuten todella huonot äänieristeet.
Ei ole häirinnyt koskaan. Minusta on valitettu usein😕
Ei kai tuota haluta tunnustaa, kun tietää lisävaivaa ja -kustannuksia ja pelätään korvausvastuuta menneistä ja tulevista virheistä. Itse asutaan tietysti ihan muunlaisessa paikassa, tietoisesti pahvilaatikontekeleitään vältellen ja niistä lapsiaankin varoittaen.
Naapurista ei ole kuulunut mitään 13 vuoteen. Hyvä talo.
Vierailija kirjoitti:
Siis juuri näin!! Mä oon pohtinut ihan samaa ja olisin valmis maksamaan ihan reilustikin jos saisin takuun, että a) naapurin äänet ei kuulu b) voidaan itse elää häiritsemättä muita
Vierailija kirjoitti:
Ei ole häirinnyt koskaan. Minusta on valitettu usein😕
Olet siis talon äänekkäin asukas todenäköisesti.
En kestäkään. Sillä on terveysvaikutuksia pidemmän päälle, myös fyysisiä, jos on yhtään herkempi ihminen. Sellainen joka tohottaa itse koko ajan ei varmaan edes huomaisi, vaikka meteori tippuisi viereen.
OKT ostamista pelkää ihan eri tavalla kuin kerrostalon. Jostain syystä se tuntuu isommalta jutulta. Siksi tässä kärvistelen kerrostalossa.
Vuosi sitten en kestänytkään, v*ttuti joka päivä. Nyt yläkerran fru "sandberg" on joko keventänyt askeliaan tai kuuloni on heikentynyt.
Hyvin. Hakkaan harjan varrella kattoon jos satun heräämään yöllä.
Ei kuulu mitään tässä talossa. Aikaisemmissa on kyllä kuulunut.