Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pk-seudulla paljonko maksaa, kun tilaa ambulanssin käymään kotona?

Vierailija
16.08.2006 |

Eli ei kuljetusta sairaalaan. Vaan tarkistivat lapsen kotona! Miten menee maksu ja kuka maksaa ja mitä maksaa : )

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on tilaamassa ambulanssia tietäen, ettei kyytiä tarvita. Niin ei voi toimia. Eiväthän ne ambulansseissa ehtisi oikeita keikkoja hoitaa ollenkaan. Ensihoitajaa ei ammattinimikkeenä ole olemassakaan ainakaan toistaiseksi. Ambulanssissa työskentelee sairaankuljettajia, joilla koulutus voi vaihdella aika paljonkin.

Vierailija
2/20 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei kaikki ole edes lääkäriambulansseja, vaan esim palomies tulee paikalle KULJETTAMAAN sairaalaan ja antamaan ensiapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotilääkärit ovat tuota varten, ambulanssilla kuljtetetaan sairaita sairaalaan.

Vierailija
4/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niitä kaikkia potilaita sairaalaan asti tartte onneksi kuskata : )

-ap-

Vierailija
5/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire tapauksissa tietenkin vievät heti sairaalaan.

Voi olla, että tämä minun käsitykseni on väärä, mutta näin minä olen luullut :)

Vierailija
6/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole edes lääkäriambulansseja, vaan esim palomies tulee paikalle KULJETTAMAAN sairaalaan ja antamaan ensiapua.

Vierailija
7/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos on oikeasti hätä. Sitä paitsi jos soittaa hätä keskuskseen ja kertoo mikä on tilanne niin ne siellä päättää tarviiko lähettää ambulanssi vai ei. Eli se ei ikään kuin ole soittajan vastuulla lähteekö piipaa vai ei. Paitsi tietysti jos valehtelee.

Ja asiattomasta ilmoituksestahan voi rapsahtaa tosi iso lasku.

Vierailija
8/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää itse lääkäriin ta isoittakaa lääkäri kotiin. ambulanssi soitetaan kun on hätätilanne!

Vierailija
9/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kehottavatko lähtemään sairaalaa esim. taksilla. mutta mitään lääkärin ns. kotikäyntiä hätäkeskuksesta ei saa.

Vierailija
10/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinkuin joku sanoi, kyllä he hälytyskeskuksessa tietävät laittaa´ko vai ei ja tässä tapauksessa tulivat 3minuutissa kun oli kyse alle vuoden ikäisestä! Halusin vain nuo korvaukset tietää.

-ap-

Vierailija
11/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten kyydistä pitää maksaa, vaikke matkan aikana mitään tehtäisi.

Nimim. Kokemusta on

Ps. Eikä tarvitse alkaa väittelemään mitä tuo turhaan tarkoitti, eivät ne sillä tavalla turhaan tule, jos kerran ovat arvioineet käynnin tarpeelliseksi

Vierailija
12/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi voi taas hyvin, ei tarvinnut mennä sairaalaan. Joten ambulanssihenkilökunta tutki lapsen vain kotona ja kehoittivat menemään lääkäriin virka-aikana. Muutaman kerran kun lapsi oli huonompikuntoinen mentiin myös sairaalaan asti. Jatkotutkimuksissa selvisi sitten kohtausten syy, eikä ole tarvinnut pii-paa autoa sen jälkeen. Ehtii hyvin omallakin sairaalaan.

Vierailija
13/20 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ehtii ap täällä hintoja tiedustelemaan ja miettimään.

Vierailija
14/20 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en päässyt enää sängystä ylös lainkaan. Jouduin maksamaan kyydistä omavastuun 9,25 ¿.

Vierailija
15/20 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei " turhasta" käynnistä joudu maksamaan, että ihmiset ei ala miettiä niin trakkaan raaskiiko soittaa vai ei. Meinaan aina löytyy niitäkin, jotka epävarmassa tilanteessa odottaa vielä hetken tai lähtee itse ajamaan lääkäriin, ettei vaan joudu tyhjästä maksamaan.

Ja tosiaan aina kandee soittaa hätäkeskukseen, kyllä ne siellä arvioi tilanteen asiakkaan puolesta. Just eilen soitin itse kun leikkipuistossa näytti palavan kiipeilyteline ja pyytelin samalla anteeksi, kun en uskaltanut itse mennä tilannetta tarkistamaan. Sanoivat vaan ystävällisesti, että totta kai meiltä lähtee auto sinne katsomaan, ja kiitos soitosta :-) Tosin täällä stadissa hätäkeskus tökkii nykyään vähän väliä...

Vierailija
16/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalle tulee iso lasku kotikäynnistä. Kuljetukset maksaa KELA, paitsi asiakas omavastuun 9,25 euroa.

Vierailija
17/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäkeskuksen päivystäjä päättää kertomasi perusteella lähettääkö ambulanssin vai ei, mutta sitä ei tosiaankaan voi itse tilata.

" Haloo, onko hätäkeskus? Tilaisin yhden ambulanssin Keskuskatu viiteen, kiitos."

" Selvä, varausnumeronne on 126. Kiitos ja kuulemiin."

Vierailija
18/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuule ensihoitajilla täytyy olla aika paljon ammattitaitoa.

Vierailija
19/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuhiljaa tokenemaan. Minä olin aivan hätää kärsimässä ja pahoittelin kun olin niin hätäisesti soittanut hätänumeroon. Ambulanssihenkilökunta sanoi " mikään käynti ei ole meille turha" . Se helpotti. Ja sanoivat ,että aina voi ja pitääkin soittaa !

Eikä maksanut mitään! Ei kyllä ole tarvinnut sen jälkeen ambulanssia, ja toivottavasti ei enää tarvitsekaan... ikinä...

Vierailija
20/20 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ensihoitoon suuntautuneita sairaanhoitajia. Ja eivät todellakaan ole mitään lääkäritasoa! Mieheni on yksi heistä.