Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teille kaikille tiedoksi, jotka halveksutte työtäni koska olen pelkkä siivooja:

Vierailija
01.05.2021 |

-kukaan ei hengitä niskaani työpäivän aikana ja saan tehdä itsenäisesti
-saan liikuntaa töissä, ei tarvitse lähteä salille
-samalla voi kuunnella musiikkia tai äänikirjoja
-kun työpäivä on ohi, en uhraa sekuntiakaan miettien työasioita
-tällä alalla töitä riittää niin paljon kuin suinkin jaksaa tehdä
-vessassa ja tauolla saan käydä just silloin kun sattuu huvittamaan
-kotiin voin lähteä milloin huvittaa kunhan hommat on tehty

Ja joo, palkka ei päätä huimaa, mutta sillä kuitenkin elää mikä on pääasia.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan halveksi siivoojia. Yhteiskuntahan olisi täydessä kaaoksessa ilman teitä. Miten pitkään luulette että yksikään toimisto pyörisi sen jälkeen kun alkavat roskikset täyttyä ja käsipaperit vessasta loppua? Kyllä siinä muistuisivat äkkiä prioriteetit mieleen.

Vierailija
42/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin siivoajana ennen opintoja. Nykyään teen asiantuntijatyötä, ja välillä muistelen haikeana siivousaikoja. Sai tehdä rauhassa töitä, kiire ei ollut lähelläkään nykyistä, vastuu oli suhteessa palkkaan, ja työ ei kuormittanut henkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä halveksimista siinä on? Työ on työtä. Itse olen asiantuntijatehtävissä ja se vasta paskaduunia onkin. Joka aamu toivoo että ei olisi enää herännyt tai että edes lottovoitto antaisi vapauden.

Vierailija
44/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan halveksi mitään rehellistä työtä. Ok, itse teen mieluummin omas työtäni, mutta kuten sanoit, on siivoomisessakin omat hyvät puolensa.

Vierailija
45/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä halveksi siivoojia. hoitajia halveksin, koska NE ovat aivan hirveitä valittajia.

Vierailija
46/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin siivoajana ennen opintoja. Nykyään teen asiantuntijatyötä, ja välillä muistelen haikeana siivousaikoja. Sai tehdä rauhassa töitä, kiire ei ollut lähelläkään nykyistä, vastuu oli suhteessa palkkaan, ja työ ei kuormittanut henkisesti.

Jep. Pääsee töistä viimeistään klo 15, ei niska-hartiavaivoja eikä pukamia istumisesta, työ ei tule kotiin, 7,5 viikkoa vuosilomaa, tai jos ei tarvitse kokopäivätyötä, voi ilmoittaa, koska on käytettävissä (jäin juuri lomalle, palaan syksyllä). Ei tule hiki kun löytää paikkansa. On tässä puolensa.

Mulla tämä on eka ammatti, toinen olisi johtanut juuri tuohon, jos olisi alan töitä löytänyt. Näin nelikymppisenä on kuitenkin jo muuta elämää, ei lainojen ja perheen jälkeen enää ole työllä niin väliä. Aikaa pitää olla. Valinta on, kuten aina, ruton ja koleran välillä. ;)

Vierailija
47/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä kukaan suinkaan halveksu siivojan työtä. Kumma vaan, että oikeassa elämässä kuuleekin ihmisten suusta sitten jotain ihan muuta.

Vierailija
48/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan siivoajien työtä valtavasti, ei todellakaan ole "pelkkä siivoaja"! Enkä sinuna käyttäisi enää tuota alentavaa vähättelyä.

Maisteris-ihminen

Vierailija
49/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä kukaan suinkaan halveksu siivojan työtä. Kumma vaan, että oikeassa elämässä kuuleekin ihmisten suusta sitten jotain ihan muuta.

Kenen suusta? Kannattaisi varmaan valita seuransa paremmin jos tuollaista kuulee useinkin? Yksittäisiä törppöjä nyt aina on, ei kannata heistä välittää.

Vierailija
50/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en minä halveksi siivoojia. hoitajia halveksin, koska NE ovat aivan hirveitä valittajia.

Kuinka monta tunnet n. 250 000 suomalaisesta hoitajasta? Taidat itse olla se valittaja ;)

Vierailija
51/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ainakin arvostan siistijöitä ja muitakin yhteiskunnan siisteyttä ylläpitäviä henkilöitä. Ilman teitä hukuttais vielä syvemmälle p..aan.

Vierailija
52/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siivous kiinnostaa niin kannattaa kysellä oman paikkakunnan terveydenhuollosta olisiko heillä mahdollisuutta tulla oppisopimukseen. Kunnallisella on parempi palkka ja muutenkin paremmat työolosuhteet.

Vierailija
53/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet työsi huolella, arvostan sitä. Jos huitelet sinne päin, et ole palkkaasi ansainnut. Sama koskee kaikkia.

Vierailija
54/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan oikeasti halveksu siivoojaa yläasteen jälkeen?

Lukion ja yliopiston opettajat. Yliopistossa oikein äityi halveksimaan ja mollaamaan kurssilla.

Vierailija
55/56 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle siivous on hyvä välietappi, tienaan rahaa ja koska ei ole henkisesti kuormittavaa niin työpäivän jälkeen jaksan opiskella pääsykokeisiin. 

Vierailija
56/56 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, yritän nyt ryhdistäytyä ja miettiä jotain muuta sisältöä juttuihisi, alat jankuttamaan vain yhtä samaa.

Minäkin olen siivooja ja katsoinpa tuossa juuri, että palkkaa on tulossa liki 4000 euroa kuukauden töistä. Teen työni 8-16 välisenä aikana, mutta yleensä olen töissä noin klo 8:30-15. En työskentele koskaan viikonloppuisin tai arkipyhinä, pidän ainakin viisi viikkoa lomaa vuoden aikana ja valitsen itse asiakkaani. Olen ihan tyytyväinen tähän ja pidän työstäni. Minua ei ole ikinä halveksittu ja en usko, että niin tullaan koskaan tekemäänkään.

Onko sinulla oma yritys vai miten voi tienata noin paljon?