Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teille kaikille tiedoksi, jotka halveksutte työtäni koska olen pelkkä siivooja:

Vierailija
01.05.2021 |

-kukaan ei hengitä niskaani työpäivän aikana ja saan tehdä itsenäisesti
-saan liikuntaa töissä, ei tarvitse lähteä salille
-samalla voi kuunnella musiikkia tai äänikirjoja
-kun työpäivä on ohi, en uhraa sekuntiakaan miettien työasioita
-tällä alalla töitä riittää niin paljon kuin suinkin jaksaa tehdä
-vessassa ja tauolla saan käydä just silloin kun sattuu huvittamaan
-kotiin voin lähteä milloin huvittaa kunhan hommat on tehty

Ja joo, palkka ei päätä huimaa, mutta sillä kuitenkin elää mikä on pääasia.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity siivoojiin, mutta muistan kun meillä yläasteella opettaja varoitti oppilaita että jos ei opiskele kunnolla niin tavataan sitten 15 vuoden päästä mäkkärin kassalla.  Ironista tässä on se, että olen filosofian maisteri mutta minua ei kelpuuteta edes sinne mäkkärin kassalle. 

Olipa typerä opettaja.

Mieluummin olisin siellä mäkkärissä töissä kuin opettajana. 

Vierailija
22/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity siivoojiin, mutta muistan kun meillä yläasteella opettaja varoitti oppilaita että jos ei opiskele kunnolla niin tavataan sitten 15 vuoden päästä mäkkärin kassalla.  Ironista tässä on se, että olen filosofian maisteri mutta minua ei kelpuuteta edes sinne mäkkärin kassalle. 

Olipa typerä opettaja.

Näitä riittää.

Ennen oli pahempaa. Opettajat sanoivat ”susta ei tule mitään”. Nuo sanat iskostuu mieleen. Esim eräs kohta eläkkeelle jäävä on kuullut nämä sanat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein siivoustyötä 12 vuotta, tykkäsin siitä työstä ja siivouskohteiden asiakkaat olivat suorastaan ihania. 😊

Todella tärkeä ammatti, kaikki eivät silti arvosta tarpeeksi. Ja palkka saisi todellakin olla paljon parempi.

Tsemppiä kaikille siivoojille, olette tärkeitä. 🙂

Palkan pitäisi olla yli 2000 e kuussa. Työn raskauden vuoksi.

Nyt palkka 1750 e brutto. Ja 1450 netto. Eli 69 e jää käteen raskaasta työpäivästä.

Ei jatkoon.

Vierailija
24/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Meillä kanssa kyllä kotona halveksuttiin tehdastyöläisiä. Nyt kaikki sitten ollaan paniikissa opiskeltu - ettei nolata sukua.

Shittiä

Hah, jos mulla olisi tollainen suku niin menisin ihan vittuillakseni tehtaaseen töihin.

Vierailija
25/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään työtä ei pidä halveksua. Täytyy olla kiitollinen, että edes on työtä.

Jos siivoajia ei olisi niin sitten heidänkin tekemä työnsä huomattaisiin jonkin ajan kuluttua.

Vierailija
26/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään omasta siivoustyöstäni kun saan tehdä sitä yksin ja itsenäisesti, eikä siihen liity mitään turhaa lässyttämistä ihmisten kanssa tai työpaikkadraamaa. Tällä hetkellä palkkakin on ihan riittävä kun asun yksin edullisesti eikä ole mitään isoja menoja. Töihinkin menen polkupyörällä.  Mutta jos perhettä haluaisin joskus niin pitäisi kyllä olla parempipalkkainen työ.

Vierailija
27/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani usein mukavat pienet keskustelut kävin siivoojien kanssa. Olin itse usein ylitöissä ja siellä oli vaihtelua välillä turista muustakin kuin tulostavoitteista. Pari hyvää siivousvinkkiäkin sain. Latvialaiselle kivalle nuorelle siivoojanaiselle ostin pienen joululahjan.

Vierailija
28/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en viihtynyt siivoojana koska palkkani oli surkea ja oli kohtuuttomia työmääriä. Kokopäivätyötä oli hankala saada. Mutta kunnioitan siivoojia.

Vierailija
29/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein siivoustyötä 12 vuotta, tykkäsin siitä työstä ja siivouskohteiden asiakkaat olivat suorastaan ihania. 😊

Todella tärkeä ammatti, kaikki eivät silti arvosta tarpeeksi. Ja palkka saisi todellakin olla paljon parempi.

Nyt palkka 1750 e brutto. Ja 1450 netto. Eli 69 e jää käteen raskaasta työpäivästä.

Ei jatkoon.

Ei tietenkään privaattiin eikä riistettäväksi. KVTES. Peruspalkka täällä on 2054. Tuohon lisät päälle, netto sen 2000 mikä kaikilla muillakin. On maksettu lainat ja perheet.

Vierailija
30/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Meillä kanssa kyllä kotona halveksuttiin tehdastyöläisiä. Nyt kaikki sitten ollaan paniikissa opiskeltu - ettei nolata sukua.

Shittiä

Hah, jos mulla olisi tollainen suku niin menisin ihan vittuillakseni tehtaaseen töihin.

Sama. Aivan. Joku trauma mun vanhemmilla on.

Vierailija
31/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon.

Ei tietenkään privaattiin eikä riistettäväksi. KVTES. Peruspalkka täällä on 2054. Tuohon lisät päälle, netto sen 2000 mikä kaikilla muillakin. On maksettu lainat ja perheet.

Jos sattuu pääsemään kunnalle niin Ok.

Yksityisellä tämä ei onnistu.

Vierailija
32/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan opettaja oli. Opiskelit joten ette tapaa mäkkärin kassalla.

Vierailija
33/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon.

Jos sattuu pääsemään kunnalle niin Ok.

Yksityisellä tämä ei onnistu.

Julkisella kouluttautuneista on aina pulaa, täällä on ollut viimeiset 20 v. Jos ei näe muutaman kuukauden vaivaa, ei varmaan ole kauheasti valinnanvaraa.

Vierailija
34/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri lukemassa kirjaa nimeltä Upeaa työtä! ja sen myötä on todellakin käyny ilmi, että jokaiselle työlle on olemassa ihmisiä, joille se työ on suorastaan kutsumustyö ja jotka kokevat sen työn niin mielenkiintoisena ja innostavana, että tekevät sitä todella mielellään. Myös siivous voi olla tällainen työ jollekin ihmiselle, suorastaan suosikkipuuhaa! 

Tärkeintä olisi, että jokainen löytäisi itselleen sen työn, josta innostuu, joka tuntuu mielekkäältä ja josta saa tyydytystä. Sellaisessa työssä ihminen viihtyy ja myös menestyy ja jokaisen pitäisi löytää itselleen tällainen työpaikka. Itse olen tällä hetkellä työssä, joka ei kiinnosta ja yhä enemmän olen kokenut ahdistusta tästä tilanteesta, että olen vihatussa ja halveksitussa työssä josta en piittaa ja se tuntuu pilaavan koko muun elämän. 

Jos siivous on ap:n juttu, niin mikäs sen hienompaa! Ei todellakaan lopu työt noissa hommissa ja ammattitaidon kehittyessä ne hommatkin sujuvat vauhdilla. Ja voin kokemuksesta sanoa, että ne elämän mukavatkaan puitteet (jotka minulla on hyväpalkkaisen miehen ansiosta) eivät juurikaan lohduta, jos sisällä on tunne, että koko elämä on yhtä paskaa viheliäisen työn vuoksi. 

Vierailija
35/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä siivoustöissä voi lähteä milloin vain kotiin kunhan hommat on tehty? Omissa töissä on aina ollut määrätyt ajat mistä asiakas maksaa eikä tietenkään voi häipyä ennen kuin aika on käytetty. Eikä se aika yleensä ruhtinaallinen ollut, joten hyvä jos siinä ehti tehdä kaiken mitä piti. Jossain kotisiivouskohteissa vain on ollut ns. turhaa aikaa niin on pitänyt vain siivota rauhallisempaan tahtiin.

Vierailija
36/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat tietämäni siivoojan työtä halveksivat ovat itse siivoojia, jotka jostain syystä potevat alemmuuskompleksia työstään. Ap on tästä hyvä osoitus käyttäessään sanaa ”pelkkä” siivooja.

Vierailija
37/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä on joka päivä siivoojahullun aloitus?

Täällä on päivittäin näitä saman aiheen aloituksia monta. Joku tehtailee, mahtaako aitoja aloituksia olla yhtään vaan kaikki jonkun toimittajakokelaan keksimiä.

Vierailija
38/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan halveksi , maailma ilman siivoajia olisi aika karmeeta.

Mietin kuinka voisin kertoa meidän rappusiivoojalle, että pidän arvossaan hänen tekemää työtä.

Voisin minäkin olla siivoja, jos olisi koulutus siihen. ( luullakseni vaatii koulutuksen tänä päivänä.

Olin muinoin rappusiivoojana ja jouluisin talon väki muisti minua hehkuviinipullolla. Arvostin elettä hyvin paljon ja ymmärsin heidän arvostaneen minun työtäni.

Vierailija
39/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan siivojan työtä, mutta minusta olisi kyllä itsestäni kamalaa olla siivoja. En usko, että jaksaisin fyysisesti ja henkinenkin jaksaminen olisi vaikeaa kun pitäisi sinnitellä todella pienellä palkalla (omasta mielestäni) tylsässä työssä. Toisaalta myös esim joku lakimiehen työ kuulostaisi minusta aivan liian stressaavalta enkä missään nimessä haluaisi sellaista tehdä.

Vierailija
40/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin teet rehellistä työtä etkä ketkuile kuin kansanedustaja tai kaupunginjohtaja. Onko esim Ben Z... koskaan elämässään tehnyt työtä???

Olisitpa jotain toista esimerkkiä käyttänyt. Tämä Ben Z on yksi sympaattisimmista ihmisistä, jonka tiedän. Varmasti on leipänsä ansainnut.