Epäreilua, että joissain töissä palkka juoksee vaikkei moneen tuntiin tekisi yhtään mitään
Kun taas toisissa töissä joutuu oikeasti juoksemaan kieli vyön alla sen 8 tuntia ja ehtii juuri ja juuri joskus pitämään pakolliset tauot. Ja monesti siitä työstä missä saa vitkutella tuntitolkulla maksetaankin paremmin..
Kommentit (55)
Mä oon tehnyt vaikka mitä vuosien varrella.
Oon töissä respassa. Jaan postit, hoidan neukkarikahvit, vastaanotan vieraat jne.
Ensiksi opiskelin ylioppilaaksi, sitten kävin iltakauppiksen. Pari v sen jälkeen opiskelin amk.n.
Olen myös myynyt parin omakotitalollisen verran irtaimistoa.
Nyt lähes kaikki lähti toimistolta yli vuosi sitten.
Oon tyhjentänyt varaston paperit jne.
Tällä hetkellä teen töitä n 10 min päivässä
Sehän se vasta epäreilua olisikin, jos pitäisi olla välittömästi työnantajan käytettävissä vankin työpaikalla, eikä siitä saisi edes palkkaa.
Mieluummin pysyn kiireisenä, aikakin kuluu paljon nopeammin ja hups kohta pääseekin jo kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys.
En voi päivystysluonteiselle työlleni mitään, vaikka koko 12h yövuoron tuplapalkka juokseekin.
Ja 22-06 40% yölisä päälle.
Mieluummin mä töissä netflixiä kattelen ku kotona.
Näillä korvauksilla.
Lakivelvoitteinen työ.
Paikalla oltava työntekijä 24/7.
Suosittelisin ammatinvalintaa pohtiessa miettimään Maslown tarvehierarkiaa.
Korona on julmasti paljastanut sen, että mikä on ihmiselle tärkeää.
Kitaranlurittelu ja viinanmyynti?
Vai ehkä ihmisten henki tai yhteiskunnan tominnan takaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tehnyt vaikka mitä vuosien varrella.
Oon töissä respassa. Jaan postit, hoidan neukkarikahvit, vastaanotan vieraat jne.
Ensiksi opiskelin ylioppilaaksi, sitten kävin iltakauppiksen. Pari v sen jälkeen opiskelin amk.n.
Olen myös myynyt parin omakotitalollisen verran irtaimistoa.
Nyt lähes kaikki lähti toimistolta yli vuosi sitten.
Oon tyhjentänyt varaston paperit jne.
Tällä hetkellä teen töitä n 10 min päivässä
Unohdin kertoa tällä hetkellä teen villapaitoja. Islantilaisia.
Palkka ei työssä ole häppönen, mutta työ ei rasita, lomat ovat vakiot joulu ja heinäkuu.
Tällä hetkellä teen töitä n 10 min päivässä, jumppaan ehkä tunnin ja lopun aikaa teen villapaitoja.
Samalla, kun teen villapaitoja, kuuntelen äänikirjoja.
Nyt ei tarvi kuunnella kuulokkeilla, kun usein olen ainoa ihminen konttorilla. Ainakin tulokerroksessa
Olen aspa eräällä nettisivulla. Välillä pelaan tietokoneella koko vuoron tai katson netflixiä tai primevideota ja välillä taas on niin järjetön kiire, että tauolle meneminen on vaikeaa. Palkka on about 2000€ + työsuhdeasunto.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sellainen työ missä voi vitkutella monta tuntia? Ei tule mulla mieleen.
Huomaa kyllä ettet ole kouluttautunut
Vierailija kirjoitti:
Mitäs valitsit alimman tason duunit. Se on tasan oma valintasi. Olisi ehkä käydä koulua hiukan pidemmälle peruskoulun jälkeen.
Toisaalta: sinä pudotat lapaset kädestä, kun työpäivä päättyy, moni meistä "mitääntekemättömistä" ei. Edes lomilla.
Niinpä niin. Tekö toimistoruusut teette töitä vielä sitten niillä äfterwörkeillänne?
Palomiehenä itse asiassa kaikki toivovat, ettei tulisi töitä ja palkka kuitenkin juoksee.
Toki meillä on koulutuksia, harjoittelua, välinehuoltoa ja oman kunnon ylläpitoa säännöllisesti, mutta hälytyksiä ei kukaan toivo.
Ja joissain työpaikoissa työntekijä on joka kuukausi viikon sairaslomalla, ensin lapsen 2-3 flunssapäivää ja sitten omat 2 flunssapäivää. Noin perheen äidit jaksaa työelämässä ja nostaa joka kuukausi täyden palkan ja omin silmin olen tämän nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Palomiehenä itse asiassa kaikki toivovat, ettei tulisi töitä ja palkka kuitenkin juoksee.
Toki meillä on koulutuksia, harjoittelua, välinehuoltoa ja oman kunnon ylläpitoa säännöllisesti, mutta hälytyksiä ei kukaan toivo.
OMG, työkkäri meinasi laittaa minut palkkatuella toimistotöihin Palolaitokselle, mutta en minä naisena olisi sinne uskaltanut mennä ja menin tekemään palkkatuella toimistotöitä muualle.
Mulla on työ jossa 8 tunnin aikana teen ehkä 30min-1h jotain työhön liittyvää. Loput ajasta nukun, käyn kaupassa, olen koneella, neulon, luen kirjaa... milloin mitäkin.
Numerolle 24:
Jostain syystä tekstiäsi ei voi lainata, kun siihen yrittää vastata, tulee viesti että julkaistasn hyväksynnän jälkeen. Ei mene läpi edes ”päivää” viestit.
Eli,
Kuulostaa tutulta. Pieni vinkki kollegalta, jätä työt tekemättä mitä et ehdi tehdä. Kukaan ei kysele perään. Ja jos kysyy, sanot että et ole ehtinyt. Ja menet kahville. Siis lähdet vain tyynesti ja sanot siellä istuvalle lastenhoítajalle että eiköhän se sinun taukosi juuri loppunutkin.
Kukaan ei pidä sinun puoliasi ellet sinä itse sitä tee.