Epäreilua, että joissain töissä palkka juoksee vaikkei moneen tuntiin tekisi yhtään mitään
Kun taas toisissa töissä joutuu oikeasti juoksemaan kieli vyön alla sen 8 tuntia ja ehtii juuri ja juuri joskus pitämään pakolliset tauot. Ja monesti siitä työstä missä saa vitkutella tuntitolkulla maksetaankin paremmin..
Kommentit (55)
Jormaxxx kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys.
Läheskään kaikki eivät pääse oman alan töihin kun niitä töitä ei vaan ole.
Mikä on sellainen työ missä voi vitkutella monta tuntia? Ei tule mulla mieleen.
Meillä töitä tehdään sitä mukaan kun töitä tulee. Joskus on kiirettä ja joskus ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen laskutuksessa töissä. Jos firmat eivät lähetä niitä laskuja, niin eipä ole mitään tekemistä.
Olin nuorempana melkein viisi vuotta vahtimassa erästä paikkaa, käytännössä yhtä ovea joka avattiin vain huoltotöitä varten ehkä kerran vuodessa. Aamuisin sellaiseen koppiin jossa näyttöruutu josta näkee saman kuin ikkunasta. Pelkkä ovi jota katsotaan. Koko työpaikka oli tunnelmissa tilassa jonne oli vain yksi sisäänkäynti ulkoilmaan kilometrin päässä melkein että lähestyvän olisi nähnyt jos sinne ikinä olisi joku tullut. Kesti sitä viisi vuotta. Seinää vasten oli pingispöytä jossa saattoi pallotella. Myös lähellä koppia saattoi lenkkeilyä tai hyppiä vaikka hyppynaeua.
Aiemmin tehtävää hoitanut jäi eläkkeelle valvottuaan vuosia tuossa kopissa, varmaan siellä on joku tänäkin iltana.
Jos olet siellä ja tunnistat paikan niin älä avaa h-venttiiliä, kaikki sen tekee mutta siitä ei toivu ennalleen
No mä olen kiinni siinä työssä kaks kertaa tuon sun 8h, jos se yhtään sua lohduttaa.
Juu, onhan se niin väärin, että palomies tai ensihoitaja saa palkkaa vaikka ei ole kokoajan hälytyksiä.
Ammatinvalintakysymys.
En voi päivystysluonteiselle työlleni mitään, vaikka koko 12h yövuoron tuplapalkka juokseekin.
Ja 22-06 40% yölisä päälle.
Mieluummin mä töissä netflixiä kattelen ku kotona.
Näillä korvauksilla.
Mene vaikka töihin armeijaan. Hyvässä lykyssä saat olla koko uran töissä joutumatta sotimaan kertaakaan.
Teen itse työtä jossa aamulla puolituntia hommia ja päivän päätteeksi myös .
Päiväni kestää 6.5 tuntia ja saan 8 tunnin palkan . Luulin olevani unelmatyössä, mutta tämä on todella raskasta pidemmän päälle. Ei ole muuta tekemistä kuin nukkuminen, syönti ja nettailu, olen katsonut kaikki mahdolliset videot kissavideoista lähtien. En jaksa työpäivän jälkeen mitään, se velttous jää päälle. En suosittele kenellekkään tätä kidutusta.
Mitäs valitsit alimman tason duunit. Se on tasan oma valintasi. Olisi ehkä käydä koulua hiukan pidemmälle peruskoulun jälkeen.
Toisaalta: sinä pudotat lapaset kädestä, kun työpäivä päättyy, moni meistä "mitääntekemättömistä" ei. Edes lomilla.
Vierailija kirjoitti:
Kansan edustaja
Kaupungin johtaja
EU:n Afrikka-komissaari
Kyllähän näitä varmasti riittää.
Jormaxxx kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys.
Ei ammattia valitessa voi aina tietää kuinka kiireistä tai kiiretöntä kyseisessä työpaikassa on.
Vierailija kirjoitti:
Jormaxxx kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys.
Ei ammattia valitessa voi aina tietää kuinka kiireistä tai kiiretöntä kyseisessä työpaikassa on.
Kyllä voi.
Minulla ei tule koskaan hetkeä, että voisi olla hyvillä mielin toimettomana. Ei myöskään hetkeä, että kokisi onnistuneensa. Aina on ylittänyt valtuutensa tai sortunut harmaalle alueelle jos pääsee tavoitteeseen. Eikä palkkakaan ole hyvä. Ainoa ilo on se, että kynnys irtisanoutua alkaa olla todella houkutteleva. Metsäalalla ollaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansan edustaja
Kaupungin johtaja
EU:n Afrikka-komissaari
Kyllähän näitä varmasti riittää.
Samoin joku valtion virasto, saa palkkaa ilman työvelvoitetta.
Mä oon ollut aina niin kiireisissä duuneissa, että hermot meinaa menna puolen minuutin odottelustakin. Toivottavasti opin edes joskus ottamaan sen joutohetken hengähdystaukona.
Monessa työssä on tärkeintä, että paikalla on ihminen joka osaa toimia, jos tarve vaatii. Näin esimerkiksi vanginvartija, mielisairaanhoitaja, yövartija, minkä tahansa paikan päivystäjä.
Mulla on käytännössä pari tuntia per päivä töitä, palkka yli 4000 e...
Ammatinvalintakysymys.