Jos joku haukkuu hoitajaa puhelimessa huoraksi niin eikö
tällaista henkilöä voida jättää ilman koko rokotetta? Minkä takia tuollaista tarvitsisi kenenkään työpaikallaan sietää?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/154f7c06-e054-4a00-80aa-b69f71ea0fca
Kommentit (60)
Jos olisin hoitsu niin pitäisin kyllä huolen, että sattuu ja lujaa kun se huoritellut asiakas tulee piikille.
Mutta en olekaan hoitsu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuota huorittelua olen vierestä kuunnellut palvelutalossa ja en ole hoitaja. Ei yleistä mutta silti epäsäännöllisen säännöllistä. Ei hermostunut hoitsu, mutta minä meinasin.
Ammatinvalintakysymys hyvin pitkälti. Isäni kannusti minua opiskelemaan pitkälle saatesanoin että muuten joutuu hoitajaksi johonkin sairaalaan.
En usko noita juttuja. Hoitajat uhriutuu ja keksii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisen sektorin palveluita ei voi kieltää keneltäkään. Lisäksi en edes usko koko stooriin.
Minusta tässä on vahva liioittelun maku, en hetkeäkään usko että kenellekään hoitajalle soitetaan asiakseen että häntä vain haukuttaisiin.
Ei kai tässä ole jonkin teatterin alkunäytös 2022 palkkakierrosta varten?
täähän se. lisää kampaviinerirahaa vinkujille
Vierailija kirjoitti:
Etkö usko muitakaan asiakaspalvelijoita, joita haukutaan työssään, vai onko ne pelkästään hoitajat, jotka ei mielestäsi kohtaa lainkaan epäasiallista kohtelua asiakkaiden puolelta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuota huorittelua olen vierestä kuunnellut palvelutalossa ja en ole hoitaja. Ei yleistä mutta silti epäsäännöllisen säännöllistä. Ei hermostunut hoitsu, mutta minä meinasin.
Ammatinvalintakysymys hyvin pitkälti. Isäni kannusti minua opiskelemaan pitkälle saatesanoin että muuten joutuu hoitajaksi johonkin sairaalaan.
Olipa sulla typerä isä. Toivottavasti ei ikinä joudu/joutunut sairaalaan, kun ei arvosta siellä saatavaa hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisen sektorin palveluita ei voi kieltää keneltäkään. Lisäksi en edes usko koko stooriin.
Minusta tässä on vahva liioittelun maku, en hetkeäkään usko että kenellekään hoitajalle soitetaan asiakseen että häntä vain haukuttaisiin.
Ei kai tässä ole jonkin teatterin alkunäytös 2022 palkkakierrosta varten?
Niin no eihän tässä sanottukaan että sinne soitettaisiin pelkästään haukkuakseen.
Vierailija kirjoitti:
Ai et vai. Minua on hoitajana sairaalassa huoli...tu usein, käyty perheeseen ja tisseihin käsiksi, vihjailtu vaikka mitä, soiteltu kotiin , ja en ole ainoa- tämä on todella yleistä. Me hoitajat ja baarityöntekijät olemme ihmisiä, joille saa sanoa ja tehdä mitä tahansa.
Olen 100% varma, että suurin osa huonokäytöksisistä on nuoria. Tämän se vuosia kestänyt kukkahattuilu teki.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mediastahan saamme lukea joka viikko kuinka itsensä myyminen on nykyään naisten mielestä voimaannuttavaa? Ei kai sellainen voi mikään haukkumasana olla?
Perhereiän myyminen on oikeaa työtä!
t. feministit, Yle, HS ja iltapaskat
Vierailija kirjoitti:
Olen 100% varma, että suurin osa huonokäytöksisistä on nuoria. Tämän se vuosia kestänyt kukkahattuilu teki.
No ei ole. Kaiken ikäisiä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mediastahan saamme lukea joka viikko kuinka itsensä myyminen on nykyään naisten mielestä voimaannuttavaa? Ei kai sellainen voi mikään haukkumasana olla?
Perhereiän myyminen on oikeaa työtä!
t. feministit, Yle, HS ja iltapaskat
Uusi palstahullu eli huårottelija, joka joka ketjussa tätä huåra- fantasiaan toitottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai et vai. Minua on hoitajana sairaalassa huoli...tu usein, käyty perheeseen ja tisseihin käsiksi, vihjailtu vaikka mitä, soiteltu kotiin , ja en ole ainoa- tämä on todella yleistä. Me hoitajat ja baarityöntekijät olemme ihmisiä, joille saa sanoa ja tehdä mitä tahansa.
Olisiko kannattanut aikoinaan käydä koulut hyvin, niin ei olisi tarvinnut ruveta hoitajaksi?
Toisen haukuminen huoraksi on Suomenlaissa kunian loukkaus! Sen pitäisi jokainen muistaa!Eikä viljellä kyseistä sanaa joka paikassa!Henkilö voi milloin vain nostaa kanteen,jos häntä huoritellaan ja on todistaja asialle! Henkilö voi vaatia kunian loukauksesta rahalisen korvauksen!Hävijä maksaa oikeudenkäynti kulut!
Vierailija kirjoitti:
Henkinen ja fyysinen väkivalta on valitettavan tavallista hoitoalalla. Tästä on olemassa tutkittua tietoa, mutta usko sinä vaan mitä haluat..
Ps.Et ilmeisesti ole koskaan käynyt päivystyksessä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan pitää yksiselitteisesti astua työntekijän ohjeet. Että sanotaan " emme kuuntele epäasiallista kieltä, joudun sulkemaan linjan, jos tämä jatkuu". Ja sitten puhelin kiinni, jos ei usko. Käsittämätöntä, jos tällainen sallitaan, ja muutenkin kuormittuneet hoitajat laitetaan kestämään tällaista! Huonoa johtamista ja tehotonta resurssien käyttöä, josta lopulta kärsimme me kaikki.
Hoitotyö on palvelutyötä ja huonoakin palautetta täytyy kestää. Miten toimintaa voi kehittää, jos asiakas ei anna kritiikkiä. Oli tilanne mikä vain, on ehdottoman väärin lyödä luuri potilaan korvaan.
Kritiikkiä? Oletko nyt aidosti oikeasti tosissasi?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idioottihan sinustakin on silti tullut eli ei se koulutus paljon auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Toisen haukuminen huoraksi on Suomenlaissa kunian loukkaus! Sen pitäisi jokainen muistaa!Eikä viljellä kyseistä sanaa joka paikassa!Henkilö voi milloin vain nostaa kanteen,jos häntä huoritellaan ja on todistaja asialle! Henkilö voi vaatia kunian loukauksesta rahalisen korvauksen!Hävijä maksaa oikeudenkäynti kulut!
ei ole sen enempää kuin homottelukaan
Vierailija kirjoitti:
En ole hoitaja, vaan asiakaspalvelutyössä, mutta nuoret käyttäytyvät yleensä hyvin. Huonokäytöksisimpiä ja törkeimpiä tuntuvat olevan noin viisikymppiset ja sitä vanhemmat. :o
Ei terveysasemalta tai päivystysvastaanotoltakaan saa hoitoa aggressiivisella käytöksellä.