Koska maskeista luovutaan?
Koska saa mennä kauppaan ja muualle ilman maskia? Viime keväänä niitä ei näkynyt juuri kellään ja kesän tartuntaluvut olivat todella vähäisiä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Saa mennä. Ei ole sellaista lakia.
Opettele itse ajattelemaan.
Lakia ei ole, mutta muistaakseni täällä on kauppakeskuksessa maskipakko? En ole ihan varma. Nettisivuilla lukee vain, että käytäthän maskia.
Joo en halua tulla kuvatuksi someen maskittomana. Ihan hulluksi mennyt toisten kyttääminen. Päästäisiinpä normaaliin jo..
Vierailija kirjoitti:
Joo en halua tulla kuvatuksi someen maskittomana. Ihan hulluksi mennyt toisten kyttääminen. Päästäisiinpä normaaliin jo..
No hyvä. Laitat siis maskin päähän joka kerta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele itse ajattelemaan.Lakia ei ole, mutta muistaakseni täällä on kauppakeskuksessa maskipakko? En ole ihan varma. Nettisivuilla lukee vain, että käytäthän maskia.
Maskipakko on pelkkä sana, joka ei perustu mihinkään. Vaikka menisitkin kauppakeskukseen ilman maskia, ei ole mitään perustetta heittää sinua ulos sieltä, koska maskinkäyttöä ei ole lailla määrätty.
Maskit pidetään päässä kunnes suositus poistuu käytöstä. Todennäköisesti se on kyllä vasta sen jälkeen kun >90% ollaan rokotettu, ja näin on hyvä!
Haluisin uskaltaa mennä, mutta en halua että kukaan v*mmanen tulee v*ttuilemaan asiasta.
Mä en haluaisi luopua maskista ollenkaan, on niin mukavaa ja vapauttavaa näin.
Arvaan että joskus joulun tienoilla, viimeistään ensi maaliskuussa. Riippuu vähän millainen korona-aalto tulee syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä pitää, kukaan ei pakota olemaan ilman. Ei siitä mitään apua ole mutta jos tykkää vaikka sen ulkonäöstä niin siitä vaan. Käyttäähän jotkut leggingsejä hameiden kanssa niin miksei jotain vaippaa naamalla.
Mitä kertoo koronahysteerikkojen järjenjuoksusta, jos ei edes ymmärretä suosituksen ja pakon eroa?
Vierailija kirjoitti:
Maskista tykkääminen on masokismia.
Huoleton kirjoitti:
Mitä kertoo koronahysteerikkojen järjenjuoksusta, jos ei edes ymmärretä suosituksen ja pakon eroa?
Ymmärrätkö sen, että se suositus koskee jokaista? Eli myös uniikkeja lumihiutaleita, jotka luulevat, että heitä ei koske suositukset. Kyllä, myös heitä koskee kyseinen suositus ja näin on hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ihmiset katsovat todella pahasti, jos/kun on ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
Haluisin uskaltaa mennä, mutta en halua että kukaan v*mmanen tulee v*ttuilemaan asiasta.
Minulle ei kukaan ole tullut koko vuoden aikana v*uilemaan. Maskifasistit vain uhoavat tällaisilla palstoilla mutta harvalla on kanttia tositilanteessa ruveta meuhkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Ymmärrätkö sen, että se suositus koskee jokaista? Eli myös uniikkeja lumihiutaleita, jotka luulevat, että heitä ei koske suositukset. Kyllä, myös heitä koskee kyseinen suositus ja näin on hyvä!
Se on edelleenkin suositus, ei pakko.
Ei varmaan tän vuoden puolella poistu suositukset kokonaan, uskoisin että menee ensk vuoden alkuun.
Viimeisenä varmaan poistuu suositus maskista terveysasemilla ja julkisessa liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
No kaikki ei voi sitä maskia pitää. Joillekin tulee hengitysvaikeuksia, toisille tulee aknea ja silmätulehdusta. Myös tasaiseen tahtiin vedetään maskeja pois markkinoilta, eli ei nuo terveellisiä voi olla.
No kyllä muuten voi edes sen parin minuutin ajan jos pitää asioida paikoissa kuten kaupassa tai muualla. Ja jos oikeasti se rasittaa hapenottokykyäsi ja tunnet olosi heikoksi kahden minuutin jälkeen. Niin voi saatana... Mene lenkille. TYYNYKARJAISU
Vierailija kirjoitti:
Se on edelleenkin suositus, ei pakko.
turpakiiqanonpelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ihmiset katsovat todella pahasti, jos/kun on ilman maskia.
En tiedä kohdistuuko katseet sitten tietyntyyppisiin ihmisiin, tai onko eri alueilla eri suhtautuminen. Minua ei ole kukaan katsonut pahasti (en oo huomannut) täällä 50km Helsingistä "maalla". Maskia käytän ehkä 75% asioinneista, mutta en tosiaan aina.
Opettele itse ajattelemaan.