Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teit sinä päivänä kun pääsit 9. luokalta?

Vierailija
01.05.2021 |

Itse vastaanotin todistuksen yhdenkään läheisen läsnäolematta, pakkasin tavarani ja matkustin usean sadan kilonetrin päähän toiseen lastensuojelulaitokseen josta en saanut poistua juhlimaan peruskoulun loppumista.

Mitä te niin kutsutun normaalin elämän eläneet teitte silloin?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison kaverijoukon kanssa kännit puistossa. Sammuin ja eräs k usipää soitti isälleni joka tuli raivoissaan hakemaan mut kotiin. Oon vieläkin katkera tolle tyypille.

Vierailija
22/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedettiin röökiä opettajien edessä ja illalla vedettiin kännit. Näin 80- luvun lopulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ei tuo nyt minkään suuren juhlan paikka ole.

Vierailija
24/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ison kaverijoukon kanssa kännit puistossa. Sammuin ja eräs k usipää soitti isälleni joka tuli raivoissaan hakemaan mut kotiin. Oon vieläkin katkera tolle tyypille.

Ja olisitkohan hengissä, jos ei olisi soittanut?

Vierailija
25/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin tyttöporukalla sinne, missä kaikki Rauman koulunsa päättäneen nuoret menivät. Otanlahden rantaan katselemaan meininkiä. Osa oli kännissä, osa ei.

Vierailija
26/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenaviinikänneillä uimarannalla. Sieltä ympärikännissä pyörällä 12:ksi kotiin. Kotona ei juhlittu, eikä sellainen tullut mieleenkään 1995.

Vierailija
27/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap et edes käynyt missään leivoskahveilla, tai syömässä hampurilaisen ja cokiksen, peruskoulun lopettamisen kunniaksi?

Noin minä juhlin yksinäisenä ihmisinä elämäni kohokohtia, vielä nyt aikuisenakin.

Olin huostaanotettu lapsi. Ei mulla ollut rahaa. Mulle annettiin käteen todistus, junalippu ja ohjeet mennä toiseen laitokseen suoraan ja mitäpä muutakaan olisin voinut? Vieläpä kannoin kaikkia mun kamoja mukana. Uudessa laitoksesta en sitten saanut lähteä mihinkään. No mut kivaa kuiteski lukea näitä juttuja mitä tänne ihmiset kirjotellu.

Kuinka sinulla nykyään menee?

Vierailija
28/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtin serkkuni ylioppilasjuhliin sadan kilometrin päähän. Kukaan ei onnitellut minua sinä päivänä, tosin en sellaista osannut odottaakaan. Vuosi oli 1999.

Vierailija
29/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kotiin. Ja siinä se.

Vierailija
30/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku mun ikäinen vielä muka? 🤔 Olen 41. Ei hajuakaan.

Vierailija
31/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla yhtä tyhjän kanssa. Ei ollut mikään merkitystä päivällä.

Vierailija
32/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koripalloturnauksessa Ruotsissa. Äiti kävi hakemassa todistuksen ja stipendin.

Vierailija
33/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin kuvia koulun pihalla kavereiden kanssa ja mentiin sitten ukille esittelemään stipendejä. Illalla vanhemmat otti mukaan terassille ja sain juoda colan. Oli kiva päivä.

Vierailija
34/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin koko päivän Pleikkarilla. <3 En menny kevätjuhlaan, nii todistus tuli postissa parin päivän jälkee.

Vierailija
35/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti menin kotiin, söin ison kulhollisen muroja ja katsoin telkkaria ootellen salkkareita.

Vierailija
36/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei muista, mutta tiedän etten ikinä tehnyt mitään joten on helppo arvata etten sinäkään päivänä tehnyt. Eihän ysin lopetus muuta tarkoita kuin että opinnot jatkuu toisessa oppilaitoksessa.

Vierailija
37/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin kolmen kaverin kanssa eväiden ja telttojen kanssa 30km päähän yön yli telttaretkelle yhden lammen rantaan keskelle korpea. Matkalla ketjut lähti, kumi meni puhki (pyörän kumi, te pervot), itikat söi helvetisti ja ruoka loppui kesken. Oli kyllä pahuksen kiva retki. Muistan vieläkin lähes 30v takaa. =)

Vierailija
38/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei onnitelut. Epäilen, että isäni ei tajunnut oppivelvollisuuteni päättyvän. Muistan ainakin tilanteita, kun hän kysyy että milläs luokalla minä jo olenkaan. Asuimme saman katon alla. Iät ja ajat oli selvillä, että menen peruskoulun jälkeen lukioon, joka on vanhan koulun vieressä. Peruskoulun päättymisestä ja uuteen kouluun menemisestä ei juuri puhuttu (eikä se mahdottoman iso asia minunkaan mielestä ollut).

Vierailija
39/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin koulusta kaverille, meitä oli n. 6 tyttöä. Parin tunnin päästä mentiin kotiin. Ei ollut alkoholia.

Vuosi oli 1996

Vierailija
40/49 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 38 vuotta ja todellakin muistan. Tosin muistan paljon muitakin vanhoja asioita. Voisi tehdä oman ketjun tästä vanhojen asioiden muistamisesta. On hyvinkin jännä, miten toiset muistavat paljon esim. varhaislapsuudestaan ja toiset eivät mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän