Jos olet asunut Lahdessa
Oletko asunut Lahdessa, millainen paikka asua ja minkä takia muutit pois. Paljon on että olisi aika töykeä paikka.
Kommentit (25)
Työpaikoilla ihmiset on kuppikuntaisia. Myös lähiöissä juoruilua ym. Asun kyllä Lahdessa mutta haluaisin täältä pois. En ole alkuperäinen lahtelainen.
Olen Pohjois-Karjalasta kotoisin ja asuin Lahdessa pari vuotta opintojen takia. Tein myös opintoihin liittyvät työharjoittelut Lahdessa ja olin siellä kesätöissä. Kokemus oli aika ristiriitainen. Opintojen kautta ja työharjoitteluissa tutustuin kyllä oikein mukaviinkin ihmisiin, mutta oli se mentaliteetti kyllä aika erilainen kuin Itä-Suomessa. En osaa tarkkaan kuvailla miten, mutta keskimäärin jotenkin tylympi sanoisin. Itä-Suomessa puheliaisuus ja halu tutustua uusiin ihmisiin on yleensä positiivinen asia, mutta näin ei tuntunut aina olevan Lahdessa. Siis paljon tapasin mukaviakin lahtelaisia, mutta sanoisin että Lahdessa epäystävällinen käytös tuntui olevan jotenkin "sallitumpaa" kuin Itä-Suomessa. Työharjoittelupaikoissa ei yleensä perehdytetty juuri mitenkään eikä esim. kehotettu pyytämään lisähommia jos oli tyhjää aikaa. Jälkeenpäin kyllä sitten arvosteltiin osaamattomuudesta ja passiivisuudesta.
Lisäksi Lahti oli mielestäni jotenkin turvattoman oloinen kaupunki, ainakin keskustassa pyöri paljon epämääräistä ja jopa vihamielistäkin porukkaa.
Tykkäsin tosi paljon Lahdesta. Olen asunut monessa paikkaa. Esimerkiksi Helsingissä, Lapissa ja Tampereella. Lahdesta pidin eniten :)
Ihanaa yhteisöllisyyttä, sopivat välimatkat, hyvät palvelut ja muutenkin ihana kesäkaupunki. Valitettavasti muutin pois syystä x mutta mahdollisesti vielä joskus muutan takaisin.
Asuin opiskeluaikana. Muutin miehen luo toiselle paikkakunnalle heti kun valmistuin. Ei siellä mitään vikaa ollut, mun elämä vaan oli toisaalla.
Vierailija kirjoitti:
Lahti on mesta paikka.
Hullu lause. Mesta tarkoittaa paikkaa eli sun lause: Lahti on paikka paikka
Vierailija kirjoitti:
Olen Pohjois-Karjalasta kotoisin ja asuin Lahdessa pari vuotta opintojen takia. Tein myös opintoihin liittyvät työharjoittelut Lahdessa ja olin siellä kesätöissä. Kokemus oli aika ristiriitainen. Opintojen kautta ja työharjoitteluissa tutustuin kyllä oikein mukaviinkin ihmisiin, mutta oli se mentaliteetti kyllä aika erilainen kuin Itä-Suomessa. En osaa tarkkaan kuvailla miten, mutta keskimäärin jotenkin tylympi sanoisin. Itä-Suomessa puheliaisuus ja halu tutustua uusiin ihmisiin on yleensä positiivinen asia, mutta näin ei tuntunut aina olevan Lahdessa. Siis paljon tapasin mukaviakin lahtelaisia, mutta sanoisin että Lahdessa epäystävällinen käytös tuntui olevan jotenkin "sallitumpaa" kuin Itä-Suomessa. Työharjoittelupaikoissa ei yleensä perehdytetty juuri mitenkään eikä esim. kehotettu pyytämään lisähommia jos oli tyhjää aikaa. Jälkeenpäin kyllä sitten arvosteltiin osaamattomuudesta ja passiivisuudesta.
Lisäksi Lahti oli mielestäni jot
Lahti on siinä Itä- ja Länsi-Suomen rajoilla, ja täällä on myös karjalaissiirtolaisia, joten mentaliteetti voi ollakin juuri noin kaksijakoinen kuin kerrot. Itse olen näillä kulmilla asunut jo kolmisenkymmentä vuotta ja viihdyn. Olen Pohjois-Suomesta ja ulkomailta pääkaupunkiseudun kautta tänne päätynyt. Kyllä tämä taitaa olla mulle loppusijoituspaikka, jollei sitten veri vedä takaisin pohjoiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahti on mesta paikka.
Tuo on Matti Nykäsen aikanaan lanseeraama viisaus. -eri
Viera kirjoitti:
Lahti on mesta paikka. MECTO.
Täällä pystyy jopa kerrostalossa asumaan kauniilla luonnonläheisellä alueella sopuhintaan. Naapuritkin täyspäisiä ja mukavia. Paratiisi, itken jos tästä joskus on lähdettävä
Asumme noin 10 km keskustasta ja todella rauhallisella alueella. Lenkki maastot ovat upeat. Palveluihin on lyhyt matka.
Viihdymme.
Kaupunki on kiva, luonto on lähellä ja kaikki palvelut mitä tarvitsee. Helsinkiin pääsee junalla tunnissa.
Mutta, vaikea tutustua kehenkään ulkopaikkakuntalaisena. Toki se on sama varmasti muissakin paikoissa.
Oikein mukava paikka, vaikka muualla asuvat muuta väittää. Olen asunut täällä yli 20 vuotta enkä halua ikinä muuttaa pois. Parasta luonnonläheisyys ja hyvät yhteydet muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahti on mesta paikka.
Niin tämähän oli Nykäsen kuuluisia sanomisia, ei kirjoittaja tätä itse keksinyt.
Lahti, tunnetaan myös Savolaisten Amerikkana, on kaupunki Hämeessä.
Lahti, Suamen Chicago, etelän tissiposkinynneröt ei täällä pärjää 💪💪
Lahti on ihana paikka asua. Luontoa, lyhyet välimatkat, kaikki palvelut, mitä tarvitaan. Ihmiset ovat ystävällisiä. Toki metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan ja piirit voivat olla Lahdessakin erilaisia. Jos on tekemisissä rikollisten tai syrjäytyneiden kanssa, kuva voi olla toinen.