Hiusväriapua!
Minkä sävyiseksi värjäsin hiukseni? Minulla on tumman harmaat silmät ja vaalea neutraali iho. Ilman meikkiä näytän vähän albiinolta, olmiliskolta tai joltain sairaudesta kärsivältä. Luonnollinen hiusväri on tummahko maantie.
Kun minulla oli kylmä tumman ruskea tukka, näytin kalpealta ja piti meikata tosi vahvasti. Kokeilin lisätälämpöä väriin, mutta sekään ei oikein istu, oli jotenkin valju ja tylsä. Lisättiin vähän vaaleamman ruskeaa raitaa ja lopputulema on vielä valjumpi. Puolituttu joka on kampaaja sanoi että jos värjään vaaleaksi niin ”hukun seinään”, kaikki kontrasti katoaa. Oma kampaaja taas sanoi että minulle sopisi joko tosi tumma tai tosi vaalea väri, ei jotain siltä väliltä. Aina kun käyn siellä niin oikein mitään ei lopulta tapahdu... Ei ihme jos en tiedä mitä hane niin en osaa edes pyytää.
Mietin sitä kontrastijuttua. Mitä se oikeastaan tarkoittaa ja miten sitten muut vaaleapiirteiset näyttää kuitenkin hyvältä vaaleilla hiuksilla? Eikö vaalea väri nimenomaan sovi vaaleille piirteille?
Ihon sävy ei ole selvästi kylmä eikä selvästi lämmin joten olen varmaan neutraali. Minulle ei sovi kylmän väriset vaatteet joten olen ehkä enemmän kallellaan lämpimään noin yleensä.
Kommentit (5)
Mahtanetko olla norsunluuihoinen, siinä pohjasävy on vähän kellertävä, mutta poikkeuksellisen vaalea suomalaiseksi. Näillä hiusten oma pigmentti on keltasävyistä, joten jos vaalentaa, se tulee esille, sitä voisi silloin kokeilla, että laittaa ohuita raitoja oman luonnollisen värin korostamiseksi.
Oma hiusväri sopii aina parhaiten ihon ja silmien väriin. Muutama raita ei vielä pilaa kokonaisvaikutelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtanetko olla norsunluuihoinen, siinä pohjasävy on vähän kellertävä, mutta poikkeuksellisen vaalea suomalaiseksi. Näillä hiusten oma pigmentti on keltasävyistä, joten jos vaalentaa, se tulee esille, sitä voisi silloin kokeilla, että laittaa ohuita raitoja oman luonnollisen värin korostamiseksi.
Hei mä oon tuo ivory sävyinen. Silmät siniharmaat. Pisamia kasvoissa poskilla. Kampaajat aina sanoo että hiukseni vaalenee todella hyvin. Oma hiusväri on 8asteinen. Oli nuorena sellaiset lämpimän oljen väriset hiukset, nyt juuri kasvatan omaa hiussävyä. Kannattaako tätä tummentaa hieman vai vaalentaa vai antaa olla oma? Onko tuo ivory siis norsunluu? Ja onko se aina lämmin? Kun oon googlettanut ja törmännyt cool ivoryynkin?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mä oon tuo ivory sävyinen. Silmät siniharmaat. Pisamia kasvoissa poskilla. Kampaajat aina sanoo että hiukseni vaalenee todella hyvin. Oma hiusväri on 8asteinen. Oli nuorena sellaiset lämpimän oljen väriset hiukset, nyt juuri kasvatan omaa hiussävyä. Kannattaako tätä tummentaa hieman vai vaalentaa vai antaa olla oma? Onko tuo ivory siis norsunluu? Ja onko se aina lämmin? Kun oon googlettanut ja törmännyt cool ivoryynkin?
Eri
Lisään vielä että tuntuu että neutraali meikkipohja sopii paremmin ja on raikkaampi kuin kellertävä.
En oikein usko, että sinulle ei mikään sopisi. Yleensä kannattaa pysytellä aika lähellä omaa väriä ja hakea pientä kirkastusta joko vähän täyteläisemmästä ruskean sävystä tai sitten vaaleammista raidoista. Kannattaa panostaa myös kulmakarvoihin, vaikka meikkivinkkejä et ollutkaan pyytämässä.