Zalandon palautus apua
Olen silloin tällöin tilannut jotain Zalandosta ja nyt pitäisi tehdä ensimmäistä kertaa palautus.
Ohjeissa lukee, että palautus pitää kirjata netissä omalle asiakastilille ja pakata tuotteet ja laittaa palautustarra pakettiin. Tämä on ihan selvää, mutta sitten Zalandon sivuilla lukee, että pakettiin pitää laittaa joku palautuslomake mukaan. Paketissa ei ollut palautuslomaketta. Vain se palautustarra, lähetyslista ja palautusohje ja joku viivakooditarra (erillinen kuin se osoitetarra, joka liimataan paketin päälle). Oletteko te saaneet vielä jonkun erillisen palautuslomakkeen, jonka olette laittaneet pakettiin, vai riittääkö se netissä tehty ilmoitus?
Kommentit (67)
En ole koskaan lukenut ohjetta. Palautan netissä ne tuotteet, sitten se käskee pakkaamaan ja liimaamaan tarran ja viemään post nordiin. Sitten maksan pitämäni tuotteet. On toiminut n 20 kertaa.
En itte laittanut mitään lomaketta. Jos en saa rahoja takaisin, teen valituksen
kiva kun meid'n post nord ei anna mitään kuittia :O pitää vaan toivoa et menee nyt perille .
Mä oon netissä tehnyt palautuksen ja oon laittanut sen lähetyslistan paketin mukana. Aina on onnistunut palautukset.
En laittanut mitään lappua pakettiin mukaan. Tilasin nyt ekaa kertaa Zalandolta, kun paloi hermo Elloksen uuteen laskutusfirma Elpyyn.
Ok, kiitos kommenteista. Minullakin kokemusta Elloksen palautuksista ja siinä on ollut se lappu mihin pitää täyttää palautussyyn koodi. Niin mietin, että onko jäänyt joku lappu pois. Mutta eiköhän tuo onnistu.
Vierailija kirjoitti:
kiva kun meid'n post nord ei anna mitään kuittia :O pitää vaan toivoa et menee nyt perille .
Meillä taas postnord (ja schenker) antaa palautuksesta kuitit mutta postipa ei anna. Kaikki siis on samassa paikassa lähikiskalla..
Zalandon palautuspakettiin ei tarvitse laittaa kuin palauttamasi tuote ja palautusosoitetarra vanhan päälle. Toki pitää muistaa kirjata palautus omalle asiakastilille ensin.
Ohjeet ovat tosiaan hieman epämääräiset.
Olen laittanut lähetyslistan palautusten mukaan, laittanut palautustarran paketin pintaan ja tehnyt palautusilmoituksen nettisivuilla.
Yllätyin, kun Posti ei ottanutkaan palautusta vastaan toisin kuin edellisellä palautuskerralla, joka oli varmaankin n. vuosi sitten. Piti viedä Postin sijasta Shencker-toimipisteeseen.
Missä tuollainen postnord on? Ikinä kuullutkaan.
Mikäli ohjeet ovat epäselvät, voi käyttää ihan lain mukaisia ohjeita, eli tehdä peruutusilmoitus kirjallisesti ja se voi olla ihan sähköposti, tai peruutus asiakastilille tai pakkaukseen mukaan laitettu ilmoitus, että haluaa palauttaa tuotteen. Näin olet täyttänyt lain vaatimat edellytykset.
Vierailija kirjoitti:
Se on firma joka hoitaa mm. Elloksen ja Zalandon pakettien kuljetukset niihin paketin haku- ja palautuspisteisiin.
Itse haen ja palautan paketit läheiseen K-kauppaan, sinne Postnord ne kuljettaa ja hakee.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla useassa K-marketissa nyt.Se ei siis ole sama kuin se Postin automaatti, vaan samankaltainen mutta sininen. Minä menin hölmönä siihen posti automaattiin palauttamaan juuri zalandon tuotetta, mutta ei käynyt. Sitten näin kun olin kassalla, apteekin takana, oli siniset palautusluukut jossa luki Post nord. Sitten vein tämän Zalandon tuotteen sinne. Valitsin ensin palautus ja sitten piti syöttää palautustarran päällä oleva viivakoodi. Kuittia en saanut.
Olen laittanut palautuspaketin mukaan Zalandolle sen lähetyslistan, joka tulee paketin mukana. En ryhdy erikseen tulostamaan mitään palautuslomakkeita.
On ne palautukset niin menneet tähän asti perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on firma joka hoitaa mm. Elloksen ja Zalandon pakettien kuljetukset niihin paketin haku- ja palautuspisteisiin.
Itse haen ja palautan paketit läheiseen K-kauppaan, sinne Postnord ne kuljettaa ja hakee.
PostNord taitaa olla sama kuin entinen matkahuolto..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voi palauttaa samaan kauppaan, mistä sen paketin on hakenut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haen ja palautan paketit läheiseen K-kauppaan, sinne Postnord ne kuljettaa ja hakee.Eli voi palauttaa samaan kauppaan, mistä sen paketin on hakenut?
Joo, mutta eri automaattiin
Käyttäjä22183 kirjoitti:
Ohjeet ovat tosiaan hieman epämääräiset.
Olen laittanut lähetyslistan palautusten mukaan, laittanut palautustarran paketin pintaan ja tehnyt palautusilmoituksen nettisivuilla.Yllätyin, kun Posti ei ottanutkaan palautusta vastaan toisin kuin edellisellä palautuskerralla, joka oli varmaankin n. vuosi sitten. Piti viedä Postin sijasta Shencker-toimipisteeseen.
Ei tietenkään Posti ota vastaan palautusta tuotteesta, jonka olet tilannut Shenckerin toimituksella.
Sitä samaa kautta palautetaan mitä on käytetty tuotteen toimituksessa. On varmaan postin aspa naureskellut sinulle ja ihan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haen ja palautan paketit läheiseen K-kauppaan, sinne Postnord ne kuljettaa ja hakee.PostNord taitaa olla sama kuin entinen matkahuolto..
Ei ole sama. Ja Matkahuolto on edelleen ihan olemassa, ja toimittaa tuotteita monista verkkokaupoista.
Postnord on yksi vaihtoehtoinen kuljetusfirma, jota osa verkkokaupoista tarjoaa vaihtoehtona.
Riittää