Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin 2v sitten Italiaan, Emilia-Romagnaan. Miksi täällä on kaikki kauniimpaa kuin Suomessa ja ruoka niin älyttömän paljon parempaa?

Vierailija
30.04.2021 |

Osaako joku sanoa?

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi että Italialaisilla on pitkä historia ja italialaiset ovat perinteistään ylpeitä, siellä jaksetaan vielä itse tehdä ruokaa. Suomessa ei arvosteta mitään kaunista ja vanhaa, vaan ne halutaan tuhota, ruoka pitää saada valmiina kaupasta ja purkkiin pakattuna. Suomalaiset ei halua säilyttää perinteitä eikä suomalaisuudesta saa olla ylpeä enää, se kun on joidenkin mielestä jotain ulkomaalaisvihaa jos arvostaa omaa maataan, vaikka ne eivät ole toisiaan poissulkevia asioita.

Vierailija
102/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä yleissitovuus käytössä palkanmaksussa? Onko siellä ylipäätään edes töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nööh nääh. Mitä muualla Euroopassa olen asunut niin Suomessa kaikki on helpompaa, paremmin ja järjestäytyneempää. Joku saksalainen äskettäin ihmetteli sitä miten Suomessa kaiken voi hoitaa nykyään netissä. Nokia oli ja meni, mutta Suomessa tämä teknologian taso kaikessa on uskomatonta.

Mitä väliä jollain ruoalla kun sitä mitä haluaa voi ravintoloista tilata tai itse tehdä, mutta jos joku asia pitää hoitaa niin Suomessa onnistuu yleensä heti.

Vierailija
104/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap varmaan ketjun aloittajana osaa parhaiten vastata omaan kysymykseensä. typerä aloitus

Aivan! Ärsyttää nämä "Miksi... " kyselijät, kun tarkoitus on vain tuoda esiin joku oma mielipide faktana ja yriitävät saada sille kamnatusta.

Vierailija
105/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä ihanalta. Omat sukulaiset muuttivat juuri takaisin Italiasta Suomeen , heidän luonaan oli aina ihana käydä .

Millaiset asumiskulut siellä on? entä verotus? Millaisia maksuja maksetaan sähköstä , kaasusta, netistä ja puhelimesta ? toimiiko nettiyhteys hyvin. Onko teillä lapsia ? Miten heidän koulut/ päiväkodit? ovatko kalliita ?

Vierailija
106/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomi ja roiskeläppäpitsat peittoaa vaikka Sveitsin huikeat maisemat mennen tullen.

Just ajettiin Hervannan läpi ja tuli ihan mieleen niistä betonitaloista Pasila!

Lämmöllä muistelen Pasilaa ja huikeita maisemia ikkunasta❤️

Vierailija
107/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun samassa paikassa ja asunut jo 15 vuotta. Me ei yhtään tykätä että tänne tulee ulkomaalaisia.

Vierailija
108/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia on ilmastoltaan otollinen ruoan suhteen. Siksi siellä osataan käyttää yrttejä sun muita eri tavalla kuin meillä. Hyviähän toki suomalaiset perinneruoatkin ovat. Köyhyys ja karuus puskee läpi kuitenkin perinneruoissa.

Maisema-asia taas on mieltymysjuttu. Itse taidan valita siinä suhteessa Suomen paremmaksi.

Vierailija
109/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi että Italialaisilla on pitkä historia ja italialaiset ovat perinteistään ylpeitä, siellä jaksetaan vielä itse tehdä ruokaa. Suomessa ei arvosteta mitään kaunista ja vanhaa, vaan ne halutaan tuhota, ruoka pitää saada valmiina kaupasta ja purkkiin pakattuna. Suomalaiset ei halua säilyttää perinteitä eikä suomalaisuudesta saa olla ylpeä enää, se kun on joidenkin mielestä jotain ulkomaalaisvihaa jos arvostaa omaa maataan, vaikka ne eivät ole toisiaan poissulkevia asioita.

Se on totta että italialaisilla on pidempi historia ns. sivistyneenä valtiona, mutta siinä se sitten oikeastaan olikin. Joidenkin mielestä kaikki on ulkomaalaisvihaa, mutta en yleistäisi sitäkäään.

Vierailija
110/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoritien varrella lyijyä jo vuosikymmeniä maaperään keränneet viinitarhat ja mafian ongelmanjätedumppausalueet oliiiviöljytarhojen vieressä tuottavat niitä ihkuja makuelämyksiä.

Jos ei suomessa saa laitettua maukasta ja jopa samalla terveellistä ateriaa mahdollisesti vielä kotimaisista kauden aineksista niin se on ihan viitsimiskysymys.

Vierailija
111/111 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta hankit asuntosi ja mitä hankaluuksia siihen liittyi?