Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin 2v sitten Italiaan, Emilia-Romagnaan. Miksi täällä on kaikki kauniimpaa kuin Suomessa ja ruoka niin älyttömän paljon parempaa?

Vierailija
30.04.2021 |

Osaako joku sanoa?

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ruoka on perinteisesti ollut vain vatsan täyttämistä varten. Nykyään taas lasketaan kaloreita, kuituja, proteiineja yms. Nauttia ei saa, itseään pitää mieluiten ruoskia. Tai sitten pitää saada mättöä paljon ja halvalla.

Kauneudentajua suomalaisilla ei enää ole. Mihin se oikein on kadonnut? Katosiko se NL-aikana? Kaikki kaunis, vanha revitään pois ja tilalle pelkkää rumuutta. Ihan kuin ihmisillä ei olisi silmiä päässä ja rakennusten suunnittelijat on kuin jotain vähä-älyisiä. Katsokaa peltojen keskelle rakennettuja prismoja ja kauppakeskuksia ja vaikka Ylivieskan uutta kirkkohirvitystä, kerrostaloalueita tai uusia okt-alueita. Kaikki on rumaa.

Ja katsokaa vanhoja hirsitaloja, huviloita ja mummonmökkejä. Mitä kauneutta! Ennen köyhätkin laittoivat vaatimattoman mökkinsä nätiksi: oli kirjotut liinat, virkatut pitsit pyyhkeissä, ristipistotaulut seinillä, koristeelliset sängynpäädyt ja rukinlavat. Sisustaminen on onneksi viime vuosina palannut, kumpa kauneutta alettaisiin arvostaa myös rakennuksissa.

Vierailija
42/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tuli asunnon ostossa muita maksuja kauppahinnan päälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla talossa patterit?

Vierailija
44/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olet jo 2v siellä asunut niin sunhan pitäisi itse tietää, miksi siellä on kauniimpaa ja parempaa. Miksi täältä kyselet?

Vierailija
45/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohon vihreys ja aita.

Vierailija
46/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Jos näin on mielestäsi niin nauti äläkä ihmettele.

Mutta älä unohda työntekoa ja maksa verosi. Jostakin syystä siellä Italiassa ei saada kerättyä tarpeeksi veroja, ja joudutaan menemään muiden EU-maiden veronmaksajien kukkaroille.

Johtuukohan mafiasta?

Eli kannattaako lähettää lisää rahaa sinne?

Vierailija
47/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itse talvesta ja lumesta. En haluaisi asua paikassa, jossa on useimmiten kuumaa. En ole kyllä ikinä käynyt.

Vierailija
48/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katsojan silmissä.

Vierailija
49/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Mitä teet siellä? Missä kaupungissa asut? Olen tulossa heinäkuussa taas pariksi kuukaudeksi italiaan. Puhutko italiaa?

Vierailija
50/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kuitenkaan keksi muuta tekemistä, kuin vauva-palstalla roikkumisen. Sitä voisit tehdä myös Suomesta käsin.

Just ajattelin samaa. Jos mä olisin siellä niin nauttisin keväästä ja auringosta ja menisin tänään piknikille.

Vierailija
51/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on kaunista, mutta kaiken pilaa rakennuskanta.  Rumia laatikoita tehdään, joiden elinkaari on noin 30 vuotta. Sitten ne revitään alas ja tilalle tehdään vielä rumempia laatikoita, ja sama toistuu uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
52/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤔🤭

Vierailija
53/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin näen kuinka kirjoitit tuon keittiön pöydän ääressä kattellen likaista ikkunaa kuinka sekin pitäis pestä. Ja tiskitkin on kasaantuneet röykkiöksi. Ja asut muuten Jurvan Sarvijoella. Viime kesän Eeva-lehdestä luit Emilia-Romagnasta ja se jäi sun mieleen kun oli niin jotenkin hieno nimi. Et oo edes googlannut (vielä) jotta missä päin Italiaa se on.

Vierailija
54/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

italialaiset osaavat ruoanlaiton jalon taidon.

Vierailija
55/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto on kaunista, mutta kaiken pilaa rakennuskanta.  Rumia laatikoita tehdään, joiden elinkaari on noin 30 vuotta. Sitten ne revitään alas ja tilalle tehdään vielä rumempia laatikoita, ja sama toistuu uudestaan ja uudestaan.

Suomea varmaan tarkoitat?

Vierailija
56/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta raikasta ilmaa ei ole, miksi en voisi asua etelässä.

Vierailija
57/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen ruoka on älyttömän hyvää.

Simpukkapasta, pizzat ... leivonnaiset.

Ihmettelen kans, että siellä osataan todella pukeutua. Eikä T-paita ole heille edes vaate tai juoksutrikoot.

Itse olin rennossa T-paita - farkut ja lenkkarit lookissa. Ja hävetti 😎

Vierailija
58/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta raikasta ilmaa ei ole, miksi en voisi asua etelässä.

Kyllä löytyy meren rantaa! Pohjoisessa väestö on melko ujoa mutta etelässä meno villiä.

Vierailija
59/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään itse talvesta ja lumesta. En haluaisi asua paikassa, jossa on useimmiten kuumaa. En ole kyllä ikinä käynyt.

Itse olen jonkun verran matkustellut ja Espanja on itselle liian kuuma.

Olen käynyt pohjois-Italiassa Garda-järvellä ja Cattolicassa.

Garda on kaunis ja ne kaikki pienet kaupungit (kylät) järven ympärillä. Mentiin pienillä laivoilla kylästä toiseen. Malcesine on kaunis. Ja se järvi itsessään.

Tehtiin bussireitit Venetsiaan. Kaunista on mutta ruuhkaista.

Suosittelen.

Vierailija
60/111 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomea varmaan tarkoitat?

Suomea todellakin tarkoitin.