Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä ammattikorkeakoulutaustainen..

Vierailija
30.04.2021 |

Joka puhut aina vain "korkeakoulusta" miksi et puhu koulusta sen oikealla nimellä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, eiks sekä amk että yliopisto ole molemmat korkeakoulutasoisia tutkintoja?

Näin tuossa opo ainakin meille kertoi. Amis ja lukio keskiasteen tutkintoja ja sitä ennen peruskoulu. Tuu ap takas lukioon!

Vai voiko olla että toinen noista on mielikuvissa arvostempi kuin toinen. Ja siksi sitten kaikki haluavat antaa olettaa valmistuneensa siitä "paremmasta"?

Ei ole. Yliopisto ei ole sen kummempi korkeakoulu kuin muutkaan korkeakoulut. Mutta halusit tai et, molemmissa voi suorittaa korkeakoulututkinnon. 

Ei tässä kukaan ole kiistämässä AMK:n korkeakoulustatusta. Tutkitusti yliopisto on vain arvostetumpi. Ja tämä on ihan oma heitto, mutta luulen että juuri siksi osa ns. peittelee AMK taustaa, koska yliopisto vaikuttaa jotenkin "hienommalta".

Kukaan muu kuin sinä ei ajattele noin. Normaalit ihmiset arvostavat ihan kaikkia kouluja. 

Oliko tässä sanottu, että amkta ei arvosteta? Ei kai kukaan tosissaan väitä, että amk ja yliopisto ovat vaativuudessaan ihan samalla viivalla?

Kyllä sinä hyvin selkeästi sanoit, ettet arvosta. Jos arvostaisit, miksi ihmeessä kuvittelisit, jonkun peittelevän tutkintoaan? Minulla on tutkinto molemmista ja AMK oli paljon haastavampaa kuin yliopiston puuhastelu. Haastavuus on kiinni alasta, ei koulun nimestä. 

Ei tarvitse kuvitella. Tuota peittelyä esiintyy yllättävän yleisesti. Jopa työnhaussa.

Vierailija
22/30 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, ammattikorkeakoulun englanninkielinen nimi on University of Applied Sciences. Joku työhaastattelija luki tämän cv:ssäni ja flippasi täysin. Ihan hyvä että tuli ilmi, vois olla ollut aika paska duunipaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelen itseni aina "vähän enemmän opiskelleeksi sähköasentajaksi". Mikä sinänsä ei ole muunneltua totuutta, sillä viimeisin tutkintoni on sähköasentaja. Sitä ennen tosin kävin AMK-inssiksi ja heti perään oikeiden duunien ohessa d-vitamiinit inssin papereihin.

24/30 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta kun sä oot herkkä

Vierailija
25/30 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen cain lukion oppimäärän päätökseen suorittanut.

Otaniemessä kävin kääntymässä mutta Nokian villit vuodet vei mukanaan ja sillä tiellä ollaan vieläkin.

Ei pääse mainostaan edes amk:lla

Vierailija
26/30 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän olen cain lukion oppimäärän päätökseen suorittanut.

Otaniemessä kävin kääntymässä mutta Nokian villit vuodet vei mukanaan ja sillä tiellä ollaan vieläkin.

Ei pääse mainostaan edes amk:lla

Meiltä lähti vuodenvaihteessa elektroniikka-asentaja joka oli itseoppinut sulasankari. Teki samaa hommaa kuin viereisen pöydän DI, eikä kenelläkään ollut nokan koputtamista.

Maksoimme hyvin, mutta uusi paikka vielä paremmin. Ja näin sen kuuluukin mennä, todelliselle osaajalle kunnon liksa, oli tutkinto tai ei.

Vierailija
27/30 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt sekä amkn että yliopiston. Ammattitutkintojakin on nelisen kappaletta.

Erittäin harvoin tarvitsee käyttää mitään nimikettä pönkittääkseni omaa egoani.

Yleensä kun avaan suuni, kukaan ei kyseenalaista sitä kun kirjanoppinut puhuu.

Vähän sama homma kun rikkaissa. Ne kenellä on oikeesti paalua, eivät asiasta huutele.

Vierailija
28/30 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Olen käynyt sekä amkn että yliopiston. Ammattitutkintojakin on nelisen kappaletta.

Erittäin harvoin tarvitsee käyttää mitään nimikettä pönkittääkseni omaa egoani.

Yleensä kun avaan suuni, kukaan ei kyseenalaista sitä kun kirjanoppinut puhuu.

Vähän sama homma kun rikkaissa. Ne kenellä on oikeesti paalua, eivät asiasta huutele.

Tämäpä, yliopiston käyneet harvemmin KORKEAkoulutustaan alleviivaavat.

Vierailija
29/30 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, eiks sekä amk että yliopisto ole molemmat korkeakoulutasoisia tutkintoja?

Näin tuossa opo ainakin meille kertoi. Amis ja lukio keskiasteen tutkintoja ja sitä ennen peruskoulu. Tuu ap takas lukioon!

Mutta jos henkilö kertoo opiskelevansa korkeakoulussa tai suorittaneensa korkeakoulututkinnon, niin kyseessä on 99% todennäköisyydellä amk. Lukiolainenkin sanoo olevansa lukiolainen eikä 2. asteen tutkintoa suorittava.

Vierailija
30/30 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aggressiivisesti itse on taisteltu sen sosialisoitumisen eteen tänä aikana..." tradenomiopiskelija lehdelle. (Viitaten koronan tuomaan yksinäisyyteen)