Sinä ammattikorkeakoulutaustainen..
Joka puhut aina vain "korkeakoulusta" miksi et puhu koulusta sen oikealla nimellä?
Kommentit (30)
heh, ammattikorkeakoulun englanninkielinen nimi on University of Applied Sciences. Joku työhaastattelija luki tämän cv:ssäni ja flippasi täysin. Ihan hyvä että tuli ilmi, vois olla ollut aika paska duunipaikka.
Esittelen itseni aina "vähän enemmän opiskelleeksi sähköasentajaksi". Mikä sinänsä ei ole muunneltua totuutta, sillä viimeisin tutkintoni on sähköasentaja. Sitä ennen tosin kävin AMK-inssiksi ja heti perään oikeiden duunien ohessa d-vitamiinit inssin papereihin.
Itsehän olen cain lukion oppimäärän päätökseen suorittanut.
Otaniemessä kävin kääntymässä mutta Nokian villit vuodet vei mukanaan ja sillä tiellä ollaan vieläkin.
Ei pääse mainostaan edes amk:lla
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olen cain lukion oppimäärän päätökseen suorittanut.
Otaniemessä kävin kääntymässä mutta Nokian villit vuodet vei mukanaan ja sillä tiellä ollaan vieläkin.
Ei pääse mainostaan edes amk:lla
Meiltä lähti vuodenvaihteessa elektroniikka-asentaja joka oli itseoppinut sulasankari. Teki samaa hommaa kuin viereisen pöydän DI, eikä kenelläkään ollut nokan koputtamista.
Maksoimme hyvin, mutta uusi paikka vielä paremmin. Ja näin sen kuuluukin mennä, todelliselle osaajalle kunnon liksa, oli tutkinto tai ei.
Olen käynyt sekä amkn että yliopiston. Ammattitutkintojakin on nelisen kappaletta.
Erittäin harvoin tarvitsee käyttää mitään nimikettä pönkittääkseni omaa egoani.
Yleensä kun avaan suuni, kukaan ei kyseenalaista sitä kun kirjanoppinut puhuu.
Vähän sama homma kun rikkaissa. Ne kenellä on oikeesti paalua, eivät asiasta huutele.
Ukko38 kirjoitti:
Olen käynyt sekä amkn että yliopiston. Ammattitutkintojakin on nelisen kappaletta.
Erittäin harvoin tarvitsee käyttää mitään nimikettä pönkittääkseni omaa egoani.Yleensä kun avaan suuni, kukaan ei kyseenalaista sitä kun kirjanoppinut puhuu.
Vähän sama homma kun rikkaissa. Ne kenellä on oikeesti paalua, eivät asiasta huutele.
Tämäpä, yliopiston käyneet harvemmin KORKEAkoulutustaan alleviivaavat.
Vierailija kirjoitti:
Haha, eiks sekä amk että yliopisto ole molemmat korkeakoulutasoisia tutkintoja?
Näin tuossa opo ainakin meille kertoi. Amis ja lukio keskiasteen tutkintoja ja sitä ennen peruskoulu. Tuu ap takas lukioon!
Mutta jos henkilö kertoo opiskelevansa korkeakoulussa tai suorittaneensa korkeakoulututkinnon, niin kyseessä on 99% todennäköisyydellä amk. Lukiolainenkin sanoo olevansa lukiolainen eikä 2. asteen tutkintoa suorittava.
"Aggressiivisesti itse on taisteltu sen sosialisoitumisen eteen tänä aikana..." tradenomiopiskelija lehdelle. (Viitaten koronan tuomaan yksinäisyyteen)
Ei tarvitse kuvitella. Tuota peittelyä esiintyy yllättävän yleisesti. Jopa työnhaussa.