Ihmiset jotka kiihtyvät keskustelupalstalla
Voitaisiinko kerrankin puhua tästä? Mikä saa ihmisen kiihtymään keskustelupalstalla? Mitä hyödyttää toisen lyttääminen?
Mitkä ovat sinun syysi kiihtyä tuntemattomille netissä? Meneekö elämässä huonosti?
Kommentit (11)
Monilla ihmisillä on mielenterveysongelmia.
Jotkuthan kiihtyvät myös facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, miksi nyt joku asia yleensä menee tunteisiin? Aihe ehkä kyseenalaistaa omia arvoja tai roolia.
En tiedä, ei ole sykettä nostanut, mutta olen ihmetellyt tällä palstalla muita ihmisiä tahallisesti aliarvioivia tai loukkaavia kommentteja. Itselleen nauraminen on tervettäkin, mutta muiden loukkaaminen ja aliarvioiminen oman egonsa pönkittämiseksi kertoo huonosta itsetunnosta.Niin, ja kiitos kysymästä. Olen tyytyväinen elämääni ja onnellinenkin hetkittäin melkein joka päivä - usein on myös niitä huonoja päiviä, mutta niihin auttaa hyvät yöunet ja kunnon hikilenkki :) Kuinka sinä voit?
Kiitos, ihan hyvin ja lenkillä käyn itsekin, mutta silti masentaa välillä. Ja mulla ainakin tämä keskustelupalsta välillä vain voimistaa tunnetta siitä, että maailma on masentava paikka. En ymmärrä miksi täällä puretaan paha olo viattomiin - tosin niinhän reaalimaailmassakin tehdään.
Ap
Ihmettelen. Jotkut kiihtyy niin paljon että sultavat kiroilua ja hävytömämmitkin herjaamiset. Joillekin jää levy päälle ja tisetetaan samaa ännkkäämistä mikä pilaa keskustelun. Voi olla että saavat purettua pahaa oloaan väärään paikkaan. Näitten kanssa ei kannata olla hippasilla kun ei se lopu.
Monia ärsyttää pelkkä eri mieltä oleminen. Minua ärsyttää omien mielipiteiden kertominen faktoina tai toive, että muutkin pakotettaisiin elämään omien arvojen mukaan. Halutaan kieltää tai rajoittaa milloin mitäkin vetoamalla vaikka jumalaan, luontoon tai terveyteen.
En kiihdy täällä. Enkä ehdi oikeassa elämässäkään kiihtymään. Jos alkaa vähänkin tuntumaan niin tirvasen lärviin, tunne menee heti ohi.
Yksinäisyys voi laukaista. Jotkut tahallaan ärsyttää että saa jutun jatkumaan joka lopulta on tosi rumaa ja irvokasta. Inhottava jutut kuuluu postaakkin jos niitä ei jo valmiiksi poisteta.
Jätän kiihtyjät omaan arvoonsa ja poistun. En saastuta heillä itseäni.
Sellaiset jotka syytävät aggressiota ja haukkumista palstoille, vaikuttavat liian tunteellisilta ja herkiltä tai jopa viinaan menevältä, ettei osaa käsitellä asiaa muuten kuin raivoamalla, hyökkäämällä jonkun viattoman kimppuun. Eikö voi ilmaista normaalisti ja perustella mielipide, silloin joku tajuaa vihdoin siitä jotain.
Hmm, miksi nyt joku asia yleensä menee tunteisiin? Aihe ehkä kyseenalaistaa omia arvoja tai roolia.
En tiedä, ei ole sykettä nostanut, mutta olen ihmetellyt tällä palstalla muita ihmisiä tahallisesti aliarvioivia tai loukkaavia kommentteja. Itselleen nauraminen on tervettäkin, mutta muiden loukkaaminen ja aliarvioiminen oman egonsa pönkittämiseksi kertoo huonosta itsetunnosta.
Niin, ja kiitos kysymästä. Olen tyytyväinen elämääni ja onnellinenkin hetkittäin melkein joka päivä - usein on myös niitä huonoja päiviä, mutta niihin auttaa hyvät yöunet ja kunnon hikilenkki :) Kuinka sinä voit?