Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne monta kuukautta kestäneen lihasjumin kanssa?

Vierailija
30.04.2021 |

Minulla on ollut joulukuusta lähtien oikean lavan takana, siis jossain keuhkojen lähellä sellainen vihlova, kiristävä jumi, joka tuntuu kuin jokin hermo olisi oikein kireänä. Ensimmäisen viikon se oli niin kipeä että en pystynyt tehdä navettatöitä, mutta sitten se vähän hellitti ja on pysynyt nyt samalaisena monta kuukautta. Se tuntuu kun vähän nostaa lapaa ja hengittää syvään. Sen kanssa pystyy elää, mutta kyllä olisi jo mukava päästä siitä pikkuhiljaa eroon.

Olen käynyt hierojalla, mutta jumi on kertakaikkiaan niin syvällä, ettei sinne käsin pääse. Olen myös koittanut venytellä, voimistella, lepuuttaa, mutta ei mitään apua. Minne tämmöisen kanssa nyt menisi? Lääkäriin, fysioterapeutille, akupunktioon, jäsenkorjaajalle...?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pistää kaksi tennispalloa sukkaan ja mene maate niiden päälle, niin että pallot on selkärangan molemmin puolin.

Vierailija
2/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin, joka sitten määrittelee sille hoidon.

Vierailija
5/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kokeilla obh nordican hierontalaitetta, buranaa eli tulehduskipulääke, lepo, puinen tolppa jossa kulmia, tennispallo tai kivipallo pehmeää selkänojaa vasten varovasti. Sitten on yksityinen lekuri (taitaa antaa vain reseptin) ja hieroja jolla on varovainen tyyli hieroa, ettei satuta. Magnesium, vitamiinit, proteiini, kasvikset, vältä alkoholia, liikaa kofeiinia yms.

Vierailija
6/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suolanestetasapaino kuntoon ellei ole. Lisäksi vältä stressiä ja tiettyjä liikkeitä työssä tai raskasta hommaa. Entä tyyny ja patja onko ergonomisia. 

Vierailija
7/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kun oli nilkka kipeä kk ja laitoin viestiä siitä niin olisivat laittaneet vain fysioterapiaan. Kipu loppui pian tämän jälkeen.

Vierailija
8/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lihasjumi johtuu siitä, että kaularanka on sökönä ja elimistön puolustusmekanismi vetää lihakset juntturaan. Eli oikea osoite on lääkäri ja fysioterapeutti. Saat mahdollisesti lähetteen kuvauksiin ja fyssarilta täsmäjumppaohjeet.

Vierailija
9/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin kunnissa pääsee fysioterapiaan ilman lääkärin lähetettä. Suosittelisin ensin sitä, mutta myös jo aikaisemmin ehdotettu lääkäri on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
10/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roiku varovaisesti tangolla, elä päästä jalkoja irti maasta kokonaan eli ei ihan koko painolla.

Vierailija
11/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama vaiva ja sain apua yllättäen joogasta. Se venyttää sisuksia sopivan rauhallisesti.

Olen aina pitänyt joogaa höpönä, mutta nyt täytyy sanoa jotta tehokasta on.

Vierailija
12/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne eläimet huvin vuoksi joka välissä venyttele. Otetaan mallia.

Vierailija
14/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei erektio.

Vierailija
15/15 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMT-fysioterapeutti on oikea osoite tässä tapauksessa. Heitä löytyy lääkäriasemilta ja kustannus kannattaa maksaa jo omasta pussista, jos vaiva on noin paha. Yksi käynti saattaa riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä