Miksi suussa on kokoajan paha maku?
Mikä voisi selittää? Jatkuvasti paha, ehkä hapan/karvas maku suussa, vähän kuin jokin väkevä kemikaali. Jatkunut jo 5 päivää.
Hampaat on ok, tarkastettu pari kuukautta sitten, ei kipua. Refluksitauti on kyllä, ja mahdollisesti röyhtäyttänyt normaalia enemmän lähiaikoina mutta ei nyt sentään niin usein että se selittäisi jatkuvan pahan maun. Välillä kipua ylävatsassa, on joko refluksia tai sappikiviä (ei kuvattu/tähystetty), kivut lähinnä silloin kun olen juonut viiniä ja tyyliin grillannut makkaraa samalla.
Ikä 31, BMI 26, perusterve, ei lääkityksiä.
Kyselen lääkäriltä jos ei mene ohi ensi viikolla.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Täältähän se vastaus löytyy.
Hyvä veikkaus voi löytyä, ja on täällä hölmömpiäkin kyselty :)
Vatsahapot? Käy lääkärissä tarkistuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vatsahapot? Käy lääkärissä tarkistuttamassa.
Sitä mietin, kun on tuo refluksi, mutta ei ainakaan täällä HUS-alueella lääkäriin ihan pikkuvaivan vuoksi kävellä :/ Työtkin vei korona, eli yksityinen ei käy.
Jospa löytyisi kokemuksia/ideoita :)
Kokoajan maku? En tiedä miltä kokoaja maistuu, mutta kuulostaa oudolta. Neuvo: älä syö kokoajaa, jos sen maku jää ikävästi suuhun.
Nielaise. Älä jätä suuhun pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Kokoajan maku? En tiedä miltä kokoaja maistuu, mutta kuulostaa oudolta. Neuvo: älä syö kokoajaa, jos sen maku jää ikävästi suuhun.
Jos ap on antanut kokoajalle suuseksiä ja kokoajalla on huono hygienia?
Siis onko sulla refluksi vai ei? Mene lääkäriin, refluksi vaatii hoitoa ja todennäköisesti selittää sen miksi suussa maistuu pahalta ja hengitys haisee.
Kokoajan paha maku? Maistuuko siistijä, keittäjä ja esimerkiksi metsuri jotenkin paremmalta?
Läppä vuotaa ja nousee mahasta hajut ylöspäin ja suuhun. Kuuluu refluksitautiin.
Joku syö kissanpaskaa sun suullasi.
Onko kielessä peitteitä? Mulla oli hiivaa elimistössä liikaa ja kieli ihan vaalea. Suussa oli ummehtunut maku.
Ootko syönyt pinjansiemeniä esim. peston seassa? Ekana tuli mieleen pine mouth.
Ei ole peitteitä kielessä.
On refluksi, joka on diagnosoitu ilman tähystystä tms. ihan oireiden perusteella. On aina helpottanut esim. Omepratzolilla, ja olen käyttänyt myös Gavisconia kausittain.
Refluksissahan on normaalia, että vatsahapot nousevat suuhun mutta nyt en tunne mitään sellaista, suussa asti ei siis käy mikään, mutta paha maku on lähes jatkuvasti. Käytetään nyt sitä sanaa sitten :D
Vatsahapot tai et vuosiin ole käynnyt hammaslääkärissä? Hampaissasi voi silloin kyteä vakava hammasmätä/ ymm iensairaus? Itse et tiedä kun se ei särje! Ikenet ei vuoda jos vedät röökiä?Veren maku tulee suuhun jos olet röökitön!
Vierailija kirjoitti:
Ootko syönyt pinjansiemeniä esim. peston seassa? Ekana tuli mieleen pine mouth.
En ole, enkä muutenkaan mitään erikoista/selittävää. Viiniä join viime viikonloppuna ja siitä refluksi ei kyllä tykkää.
Ainiin! Sängyn pääty nostettu ylös refluksin takia jo ajat sitten.