Syöttekö aladobia eli lihahyytelöä?
Meillä oli tätä aina mun lapsuuden kotoa, äitini tykkäsi ja minä en.
Kommentit (63)
Hyi en voisi syödä. Pappa sillä herkutteli aikoinaan. En kyllä lipeäkalaa tai nahkiaisiakaan uskaltanut maistaa, ne olivat toisen mummon herkkuja, ja yksin sai syödä.
Sitä voi varmaan tehdä itsekin? Vai voiko? t.ap
Vierailija kirjoitti:
Hyi en voisi syödä. Pappa sillä herkutteli aikoinaan. En kyllä lipeäkalaa tai nahkiaisiakaan uskaltanut maistaa, ne olivat toisen mummon herkkuja, ja yksin sai syödä.
Enkä tosiaan sano sillä etten itse söisi moniakin epäilyttäviä ruokia jotka sisältävät ties mitä, mutta jokin noissa tökkii liikaa.
Syön. Makulihalta saa tosi hyvää aladobia.
Kyllä. Kun mummo vielä eli syötiin useinkin. Mummo käytti aladobista nimitystä tytinä.
Joo kyllä. On ollut ihan herkkua lapsuudesta saakka.
Kyllä. Sairaan hyvää pari kolme kertaa vuodessa syötynä
En ole koskaan maistanutkaan. Yleensä olen ruokien suhteen aika ennakkoluuloton, mutta lihahyytelö näyttää mielestäni suunnattoman inhottavalta aina kun lihatiskillä näkee. En tiedä uskaltaisinko kokeilla :D
Vältän myös syömästä lihaa ja lihatuotteita, joten taitaa jäädä kokeilematta tämä herkku.
En ole ikinä syönyt. Näyttää epäilyttävältä.
No deal.En kyllä sitten ikinä syö.
Vierailija kirjoitti:
Syön. Makulihalta saa tosi hyvää aladobia.
Tuoreen ruisleivän kanssa tosi hyvää.
Eilen ostin ja leikkasin 1cm siivuja siina olutta hörppiessä meni koko paketti.
Niitä harvoja ruokia, jotka ei vain mene alas, tai tulisi heti ylös
Helppo tehdä itse, jätät vain keitinveden keitettyyn lihaan tai kalaan ja jäähdytät, niin hyydykettä tulee
En tykkää. Tytinää. Meidän muori vetää sitä kaksin käsin leivän päälle. On sen herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kun mummo vielä eli syötiin useinkin. Mummo käytti aladobista nimitystä tytinä.
Tytinä :D ihana
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi varmaan tehdä itsekin? Vai voiko? t.ap
Mummo teki itse. Sitä kutsuttiin sianpääsyltyksi. Syksyllä teurastettiin eläimiä ja sylttyyn käytettiin kaikki ylijäämä liha. Hyytelökin saatiin tehtyä jostain lehmän mahalaukusta tai vasikan.
Jouluksi yleensä ostan, on hyvää.
Ostin sitä jopa itse nuorena aikuisena muutaman kerran. Mutta enpä ole sitä 20 vuoteen syönyt. Vieläkö sitä myydään...