Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko huomanneet miten alatiesynnyttajat, himo-imettajat, kotona kaikki 5 lastaan vuoden ikaerolla hoitavat TUOMITSEVAT ja arvostelevat kaikki ne, joilla olettavat olevan jollai

Vierailija
16.08.2006 |

lailla helpompaa? Eli sektioidut, osittain imettävät tai korviketta antavat ja vanhemman lapsensa hoitoon vievät.

Käsittämätöntä.

Minulla oli täydellinen suunniteltu sektio, olen siitä erittäin onnellinen, eikä minua kiinnosta pätkän vertaa miten joku muu synnyttää, enkä myöskään mainosta sektiotani pitkin puistoja ja pihoja.

Tarkoitus oli täysimettää, mutta osittaiselle luisuttiin, enkä arvostele siltikään niitä, jotka vaikkapa imettävät lapsensa 3-vuotiaaksi. Ei kuulu minulle.

Eikös ole helvetin hyvä, että meillä Suomessa on järjestetty lapsille päivähoitopaikat? Mitä se muille kuuluu mistä syystä joku lapsensa hoitoon vie?

Älkää naiset syökö meidän kaikkien yhteisiä etuja pois olemalla kateellisia toisillenne.

Mutta tämähän on tyypillistä käytöstä kaikille sorretuille naisten lisäksi. Ollaan kateellisia vaikkei itsekään oikein tiedetä mistä. Jotenkin vaan kuvitellaan että toisella on paremmin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, kaikki sektioidut eivät anna korviketta, tiedetään.

Vierailija
22/29 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että onhan noita kumpaakin erikseen ja yhdessä mutta tämä oli tosi kärjistys idiootit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole

n synnytyssairaalassa töissä ja todellakaan en eroa ole huomannut.

Usein alatiesynnyttäneet vielä vaativat lisämaitoa lapselleen kun ovat mielestään vähintään kaksi vuorokautta valvoneet (mikä ei ole edes fysiologisesti mahdollista) ja lapsikin on ollut peräti tunnin rinnalla. Mitenkään yleistämättä, alatiesynnyttäjät ovat näitä hanakammin pyytäjiä kuin sektoidut joilta ei kysytä. sen kuin autetaan lapsi rinnalle.

Vierailija
24/29 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapseni synnyttänyt alakautta (pelkäsin kuollakseni, että joudun sektioon, kun lapsi oli pitkään istunnassa).

Täysimetin lastani 6 kk ja jatkanut tänne 9 kk:teen osaimetyksellä.

Silti olen sitä mieltä, että minulle on ihan sama mitä muut tekevät lapsilleen tai miten lapset tulevat maailmaan. Ehkä mietin mielessäni, miksi joku valitsee mieluummin riskialttiimman synnytystavan, mutta se ei ole minun asia.

Siitä olen kyllä erimieltä, että miksi " hankitaan" lapsia jos hylätään ne kuitenkin jonnekkin päiväkotiin jo 9 kk vanhana. Jolloin lapsi alkaa " oikeasti elämään" .

Mutta silti mulla pääsääntö toisten tekemiset ei kuulu mulle, enkä ala niillä elvistelemään. Jokainen tekee meistä valinnat niin hyvässä, kun pahassa. Niin lapsen edussa, kun omassa edussaan. Siihen minä en voi enkä halua vaikuttaa.

Vierailija
25/29 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut vietiin seimeen (tarhan vauvaosasto) kaksikuisena, enkä koe, että vanhempani olisivat minut hyljänneet...

Vierailija
26/29 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minut vietiin seimeen (tarhan vauvaosasto) kaksikuisena, enkä koe, että vanhempani olisivat minut hyljänneet...

Juuri sillon, kun ÄITIÄ/ISÄÄ lapsi tarvitsee enitenmaailmassa viedään hänet päiväkotiin

Vierailija
27/29 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Minä olen kyllä huomannut sen, että sektioidut eivät arvostele alatiesynnyttäjiä, eivätkä pulloäidit imettäjiä mutta päinvastoin on usein. Tiedä sitten mistä johtuu...

Mähän kirjoitin että en ymmärrä mitä KADEHDITTAVAA siinä sektiossa muka on (kun ap väitti että alateitse synnyttäneet ovat kateellisia sektioiduille). Minusta se nimenomaan on se rankempi tapa synnyttää loppujen lopuksi enkä todellakaan arvostele ketään sektioon joutunutta. Tottakai se täytyy tehdä silloinkun on pakko, itsellänikin meinasi synnytys lopulta päätyä sektioon.

T: oliko se nyt 14

tosin on aina tapauskohtausta kumpi tapa on lopulta rankempi.

Vierailija
28/29 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän pituuskin ja päivien määrä vaihtelee perheen elämäntilanteen mukaan. Tuon ikäinen nukkuu vielä päiväunet, mikä vähentää valveillaoloaikaa päiväkodissa ja tavallaan pidentää vanhempien kanssa vietettävää aikaa.

Miten niin muka lapsi alkaa " oikeasti elämään" 9 kk ikäisenä? Sitä ennenkö lapsen voisi jättääkin sinne tarhaan 9 kk:ksi?

Vaikuttaa siltä kuin sinulla ei olisi kokemusta päiväkodista.

Siitä olen kyllä erimieltä, että miksi " hankitaan" lapsia jos hylätään ne kuitenkin jonnekkin päiväkotiin jo 9 kk vanhana. Jolloin lapsi alkaa " oikeasti elämään" .

Vierailija
29/29 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein omaksi parhaaksi, ei todellakaan aina LAPSEN parhaaksi.

Mua ihmetyttää ylipäätään, miten vaikeaa on naisten myöntää, että he eivät ole täydellisiä, eikä jokainen oma valinta ole täydellinen. Pitää vaan hokea sitä " olen paras äiti lapselleni" mantraa, ilman että edes hetkeksi pysähtyisi miettimään onko edes tarpeeksi hyvä...

Ja mä muuten vastustan (mukavuus)sektioita, siis sellaisia " en vaan halua synnyttää" - sektioita. En siis aiheellisia pelko- (pitää olla edes kerran synnyttänyt/yrittänyt synnyttää) tai lääketieteellisistä syistä tehtyjä sektioita. En ole kateellinen, haluan monta lasta, enkä halua sektioiden päättävän lapsilukuamme. Ja siis ylipäätään vastustan sitä tolkutonta medikalisaatiota, joka yhteiskunnassamme vallitsee. Sitä, että synnytyksestä on tehty lääketieteellinen tapahtuma, jossa äidin omat voimavarat sivuutetaan täysin, ts. kukaan ei opeta eikä tue äitiä hoitamaan hommaa itse. Omasta ja monen asioihin perhenyneen läheisen kokemuksista tiedän, että monelle naiselle olisi mahdollista saada niin paljon parempi synnytyskokemus, jos siihen haluttaisiin panostaa, ja tietysti myös äidit itse sitä haluaisivat, eikä vain mahdollisimman paljon lääkkeitä/hupisektioita.