Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan tehnyt tippaleipiä itse?

Vierailija
30.04.2021 |

Onnistuuko hyvin ihan kotona kattilassa? Jos myös tiedätte jonkun toimivan reseptin niin mielellään saa jakaa :)

En oikein ymmärrä jatkuvaa puhetta munkeista, niitähän saa vuoden ympäri. Tippaleipä liittyy erityiseti vappuun ja tekisi mieli kokeilla tehdä itse.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä että kaupan hyllyn tippaleivät tuntuu aina joko liian kovilta tai liian pehmeiltä. Haluaisin kotona yrittää tehdä ainakin pinnalta rapeita, mutta ei syödessä täysin hajoavia.

Vierailija
2/5 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt kerran, sain aikaiseksi ruskeita matoja, jotain kikkareita ja muutamia rasvaisia kivikovia keksejä. Ei ikinä enää, hatutti koko touhu niin, etten koske enää kaupankaan tippaleipiin. Mut onnea matkaan, ehkä niissä on mahdollista onnistuakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ne näyttää friteeratuilta aivoilta.

Vierailija
4/5 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt, muutaman kerran. Joka kerta varmaan eri reseptillä? Ihan hirveä homma paistaa, enkä saa aikaiseksi sellaista hienoa pesää, jaa lähinnä koronavirusta muistuttavan keskeltä kiinteämmän räjähtäneen palleron. Hyviltä maistuvat, mutten oikein tiedä vaivannäkö/maku-suhteen osalta, että viitsinkö vaivautua tänä vuonna.

Ja siis kattilassa paistan, muottina vanha ananassäilyketölkki, josta poistettu sekä kansi että pohja (ja se etikettipaperi).

Vierailija
5/5 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt, ihan helppo homma on. Pidä silmällä öljyn lämpötilaa ja ne kypsyy aika nopsaan. Teet pari harjoituskappaletta niin selvität kyllä nopeasti paiston optimaalisen ajan. Kannattaa tehdä, hyviä tulee ja ihanan tuoreita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi