Olen 30 enkä tiedä minkä väriset silmäni ovat
Ei auta vaikka miten tuijottelisi peiliin. Ilmoitan yleensä kysyttäessä vihreiksi mutta ei ne kyllä vihreätkään ole. Toisten mielestä siniset, joidenkin jopa harmaat. Riippuu valosta ja vaatteiden väristä.
Miksei ole mitään virastoa joka voisi kertoa varmuudella oikean värin?
Kommentit (11)
Koska suomalaisen tyypillinen silmien väri on joku sini-vihreä-harmaa.
Sama juttu minulla. Joidenkin mielestä siniset, toisten mielestä vihertävät, jotkut sanovat sinisen harmaiksi, jotkut taas ihan harmaiksi.
Yleensä kun kysytään sanon harmaat.
Olen 50v ja en minäkään osaa sanoa minkä väriset.
Nuorena sanoin vihreät, mutta eipä nuo oikein sille enää näytä vaan säteittäin kaikkea mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Olen 50v ja en minäkään osaa sanoa minkä väriset.
Nuorena sanoin vihreät, mutta eipä nuo oikein sille enää näytä vaan säteittäin kaikkea mahdollista
Sama täällä.
mies53v
Katson passista. Ovat sen mukaan siniharmaat.
On kyllä usein sanottu, että mulla on voimakkaan siniset silmät. Mutta passihan ei valehtele.
Sanon yleensä siniharmaat, tarpeeksi lähellä totuutta. Kysyin kerran optikolta kun mikroskoopilla katseli, niin vastaus oli että vaikea sanoa kun kaikkea löytyy. Sini-harmaa-vihreä-ruskea ei taida olla virallinen väri?
Itsellä kanssa sininen, harmaa ja vihreä korostuu valaistuksen ja taustan mukaan, ruskeata on vain pupillien ympärillä haaleana "kukkana", niin ei kovin hyvin erotu.
Minullakin vaihtelee valon mukaan. Sanon sen, mikä väri näkyy hallitsevana kirkkaassa luonnonvalossa eli vihreä.
Vierailija kirjoitti:
Katson passista. Ovat sen mukaan siniharmaat.
On kyllä usein sanottu, että mulla on voimakkaan siniset silmät. Mutta passihan ei valehtele.
Ei mun passissa mitään silmien väriä lue?
Joo sama. Sanon aina että vaaleansiniset vaikka oikeasti tuo siniharmaa sävy lipuu jopa vihreään ja ruskeaan.
Koska sitten valitettaisiin, että taas lisää ihmisiä istumaan virastoon verovaroilla, senkin loiset.