Mua ihmetyttää kuluneissa vaatteissa kulkevat lapset.
Eli lähdetään puistoihin ym. julkisille paikoille vaatteissa jotka ovat todella kuluneita ja kauhtuneita.
Ei kai kukaan aikuinenkaan kulje mielellään melkeinpä puhkikuluneissa vaatteissa yleisillä paikoilla.
Turhaa sanoa et vaan puistoon.. se on silti paikka missä on muitakin koolla ja oikein säälittää nämä kauhtuneen näköiset nukkavierut siellä hiekkiksen reunalla.
Kommentit (37)
Kaikkien lasten tulisi pukeutua niinkuin minun lapseni pukeutuvat.
Siis aina pelkissä mulberryn vaatteissa, Ja jos tarhassa on jotain maalausjuttua tai selaista niin ehdottomat " rupuvaatteet" on benetton.
Siis en voisi kuvitellakkaan laittavani lapsilleni hiekkalaatikoille tarhaan tms. mitään lindexiä tai h&m vaatteita herttinen, kyllä loistaa kansasta tyylittömyys sekä köyhyys.
Ja voi *reps*
Ei välitetä yhtään millaisissa vaatteissa lapset kulkevat. Itselleni on tosi tärkeää että lapsilla on siistit, ehjät ja puhtaat vaatteet niin kotona kuin ihmisten ilmoillakin!! Ei tarvitse olla viimeistä huutoa mutta siistiä vaatetta AINA. Kuluneissa ei tarvitse olla!!
saavat liata itsensä, Ja he saavat kulkea puistossa mieleisissä farkuissa joihin on tullut reikä polvee, ja jos tulee toinen reikä, kun puuhun kiipeillään, niin eipähän äitiä harmita. Lapsilla on myös paljon kauniita vaatteita, joilla mennään kylään tms, mutta kyllä lapsen oikeus leikkiä on minusta tärkeämpi kuin joidenkin äitien esteettinen ahdistus.
Meillä ollaan välillä huonoissa vaatteissa, välillä hienoissa. Niin äiti kuin lapset. Just olin uusi pusero päällä leikkipuistossa ja istahdin penkille. No siinä olikin sitten pihkaa selkänojassa ja uudessa (siis oikeasti puoli tuntia aiemmin paketista korkattu) puserossa oli selässä mieletön pihkatahra. Millä pihka muuten lähtee vaatteista?
Esikoiselle ostin Jenkeistä tosi makeen vaaleankeltaisen t-paidan (kallis) ja kerran oli päällä, kun mahan kohdalle ilmestyi tussitahra. Huomasin ekassa pesussa.
Ehkä tää esimerkiksi on yksi syy käyttää joskus ns. huonojakin vaatteita. Hiukset pidän sekä itselläni että lapsilla kuosissa, ettemme näytä ihan metsäläisiltä ja kaikki napit ja reiät ompelen, mutta jos on ehjä ja sopivankokoinen vaate niin takuulla on päällä vastakin, vaikka olisi kuinka kauhtunut.
Että esim. minun 15v pojalla on kaapissa ehjiä farkkuja puseroita ja vaikka mitä ja saaan huudolla sille ne päälle jos saan. mielummin pukeutuu kulahtaneisiin polvista/pehvasta rikkinäisiin housuihin, kun se on paljon mageempaa.
pitäs olla jotaan helvetin merkkirytkyjä vaan esim. minä tuolla aiemmin kirjoitin et vaikka alemyynneistä (tavaratalot, lindex jne) löytyy ihan kivasti ja nättejä edukkaita käyttövaatteita lapsille. Ja väitän et jos uuden paidan saa hintaan 2,50 lindexiltä niin luulis joka mammalta se löytyvän vaikka sitten lapsilisäpäivänä!!!
Ja sit hei edelleen on ne kirpparit joissa jotkut myy uusiakin... (esim minä enkä paljon edes vaatteista pyydä max.1-2 euroa)
Eli tais osua aika arkaan paikkaan kun noin suutuitte. Taitavat lapsosenne olla sitten juuri niitä nukkavieruja risoissa vaatteissaan.
Ostan kyllä lapsilleni Lindex, H&M ym halpisketjujenkin vaatteita merkkivaatteiden lisäks, mutta en pidä mitään vaatteita jotka ovat nukkavieruja, risoja, pinttyneitä tahroja täynnä ym. oli vaate sitten vapaa valinnan alennuskorista tai tommy hilfigerin. En itsekkään kulje sellaisissa kamppeissa niin ei kulje lapsenikaan! -Ap
enkä minä heitä pois ihan heti vaatteita, vaikka joskus housut tuntuvatkin olevan sellaista kertakäyttötavaraa. Ja meillä on sitten niitä parempiakin vaatteita.
Mulla olisi kyllä varaa ostaa se Lindexin pusero, mutta en kyllä yksinkertaisesti viitsi nähdä sitä vaivaa. Valitan.
Lapset hoidan esimerkillisesti ja ruokin tasapainoisesti, koiran ulkoilutan ja kodin siivoan, mutta pidätän itselleni kyllä sitten oikeuden ulkoiluttaa koiraa välillä kuluneissa kumppareissa tukka kampaamatta ja leikittää lapseni vaikka kaksi kertaa päivässä puistossa isoveljen kumminkaiman pikkusiskon antamassa paidassa, jonka vaan satuin vetäisemään mukulalle päälle.
En kanssa pukisi lapsilleni mitään riepu-nuttuja edes puistoon, vaikka olisi mikä ilma ja pihat pölyisiä..siistiä, nättiä, ehjää ja puhdasta pitää olla. Niin ja henkalla on AIVAN ihastuttavia vaatteita lapsille !!
ja syövät vain välillä kotona, miten vaatteet pysyvät puhtaina?????? Onhan ne aamulla aina puhtaat, mutta kyllä meillä lapset saa leikkiä.
joskus käy vaan niin , että ostat uudet housut sille tenavalle ja se ottaa ja vetää turvalleen jossain niin on polvi rikki housuista. tai t-paitaan lätsähtää se jäätelö. tms. Eli onko sinulla heti uudet siiti puhtaat ehjät ja ties mitkä mukana siellä puistossa?? jotta lapsesi on aina ja jatkuvasti tiptop?
Tuota jos on noin hysteerinen lapsensa vaatteista niin voisi kuvitella että perheen sisällä on runsaasti muita ongelmia jos niitä täytyy hienojen vaatteiden alle piilotella?
Onneksi täällä maalla ei kukaan ole oikesti noin nipo kuin sinä. eipä tulisi mieleenkään laittaa vimpanpäälle siistejä ja ehjiä vaatteita esim. navetalle tai sikalaan. Toisaalta ehkä lehmät lypsisiparemmin, kun isäntä emäntä ja lapset tulisivat puvut ojennuksessa lypsämään.. he.
Kiitos luojalle maaseudusta.
jotkut antaa lastensa kulkea rikkinäisissä (siis reikäisissä) virttyneissä ja tahrallisissa, suorastaan paskaisissa rytkyissä??
Eikö lapsen vaatteilla ole väliä? Ja olen työni kautta nähnyt todella surullisia tapauksia. Lapset joutuvat pitämään 3 numeroa liian pieniä vaatteita joista kaula-aukot ja hihan suut ovat parhaimman päivänsä jo nähneet. Housut ovat lähes pohjemittaisia vaikka alunperin ihan täyspitkät farkut onkin olleet kyseessä =( Vaatteet ovat reikäisiä ja pinttyneen likaisia..
että olen niin luuseriäiti, etten yleensä kiinnitä mitään huomiota siihen, mitä kelläkin on päällään. Eli olen niin kehno, etten edes huomaa onko jonkun toisen lapsella se henkan ja maukan ihanuus vai ei.
Rattaitakin mulle on kertynyt perintönä viidet, yhdet uudet ostin itse. Välillä siis saatan kärrätä muksuja niin kauhtuneilla menopeleilläkin, ettei ole tosikaan.
Vierailija:
Onneksi täällä maalla ei kukaan ole oikesti noin nipo kuin sinä. eipä tulisi mieleenkään laittaa vimpanpäälle siistejä ja ehjiä vaatteita esim. navetalle tai sikalaan. Toisaalta ehkä lehmät lypsisiparemmin, kun isäntä emäntä ja lapset tulisivat puvut ojennuksessa lypsämään.. he.Kiitos luojalle maaseudusta.
Lueppas aloitukseni uudestaan! -Ap
Sentään kouluun saan puettua lapset niin että mies ei valita että taas puhtaat ja hyvät vaatteet päällä vaikka vaan ulos mennään sotkeutuu ne kuitenkin...
Se jaksaa ärsyttää mua melkoisesti...
Minua oikein tekee pahaa, kun pojan eskarikaveri tulee käymään sisällä, ja selvästi on samat vaatteet kolmatta päivää päällä (olemme nähneet lähes päivittäin). Ihana lian ja pölyn haju leijuu ymprillä...yök!
Lasteni hoitopaikassa, on lapsi joka puetaan TODELLA kuluneisiin, rikkinäisiin ja välillä pieniin vaatteisiin. Vanhemmilla kyllä on ihan uudet ja hyvännäköiset vaatteet.
Ja jos nyt sanotaan et ei kaikilla ole varaa niin väitän et kirppiksilläkin pyörii ihan käypiä vaatteita jotka eivät ole kuluneita tai likaisia. Jos vähän viitsii katella ympärilleen niin aleistakin löytyy " aarteita" jotka sentään ovat uusia ja puhtoisia.
Kyllä mun mielestäni lasten(kin) vaatteilla on merkitystä.