Mikä on lyhin ikäero tuntemillasi saman äidin lapsilla jotka eivät ole kaksoset
vaan jotka ovat kumpikin syntyneet eri raskauksista?
Minä tunnen sisarukset, joilla on 1 vuosi ja 3 viikkoa ikäeroa. Tosin nuorempi syntyi ennenaikaisesti.
Kommentit (52)
10 kuukautta. Suvussakin jopa on kaksi samana vuonna syntynyttä, tammikuussa ja joulukuun lopussa.
Hyvin näkee taas lukutaidon. Otsikossa sanotaan selvästi "saman äidin" ja silti joissakin vastauksissa kerrotaan että eri äidit ja sama isä.
11 kk, molemmat täysiaikaisia ja lasten lyhyt väli oli kuulemma täysin suunniteltu. Äiti jopa jätti imettämisen väliin tämän takia. :-o
Kyseisellä äidillä oli joku ihme trauma omasta sisarussuhteestaan, jossa hän syyttää etäisistä väleistä 1,5 vuoden "liian pitkää" ikäeroa. (Joka ei ihan taatusti ei ole liian pitkä ero.)
Karseita nämä tarinat 9-10 kk ikäeroista. Suoraan laitokselta on pitänyt alkaa taas yhdyntöihin alapää riekaleina, vastasyntynyt rinnalla. Harvoin on varmaan naisen haluista ollut kyse. Ja jos on ollut, niin eipä ole järki päätä pakotellut. Ihan syystä lääkäri kehottaa odottamaan alapään paranemista. Jos on kovat himot, niin on niitä muitakin seksitapoja kuin yhdyntä.
Vierailija kirjoitti:
Karseita nämä tarinat 9-10 kk ikäeroista. Suoraan laitokselta on pitänyt alkaa taas yhdyntöihin alapää riekaleina, vastasyntynyt rinnalla. Harvoin on varmaan naisen haluista ollut kyse. Ja jos on ollut, niin eipä ole järki päätä pakotellut. Ihan syystä lääkäri kehottaa odottamaan alapään paranemista. Jos on kovat himot, niin on niitä muitakin seksitapoja kuin yhdyntä.
Mutta katsos, kun kaikilla ei se alapää ole ollut riekaleina. Itse en tarvinnut ainuttakaan tikkiä, pääsin todella helpolla. Ja kyllä meillä ainakin harrastetaan seksiä vain ja ainoastaan molempien halusta.
Järki ei tähän liity mitenkään. Paitsi ehkä niin, että keskustelin asiasta kyllä etukäteen sekä sairaanhoitajan, että lääkärin kanssa, eikä mitään estettä toisen lapsen yrittämiselle ollut.
Onneksi näin, sillä 11kk ikäero on ollut aivan täydellinen.
Rai***us avioliitossa tuli rangaistavaksi vasta 1994. Henkinen muutos kesti vielä pari vuosikymmentä. Osa vaatii muutosta takaisin kuten Venäjällä on tehty. Tuo kertonee naisen asemasta, jos oli erehtynyt papin aamenen saamaan liitolleen. Ja lapsia ilman avioliittoa pidettiin kamalana syntinä paikoin vielä 2008 kun esikoisen sain Tampereella. Tuttava kirjoitti mm. Facebookiin kuinka ei ole mitään häpyä, kun nykyään huoletta synnytellään au-lapsia. Kirjoittaja oli juuri valmistunut kauppakorkeakoulun käynyt nainen. Ettei ei se edistys kovin nopeaa ole. Hkissa onneksi vähän uudempia ajatuksia.
Meitä oli 10 sisarusta, kahdella veljellä on ikäero 11kk. Joskus kun isä oli kännissä äitini taas hakannut, niin äiti vollotti siskolleen kuinka lapsetkin on tehty väkivalloin pakottamalla. Jee. Olipa kivaa kuultavaa.
Minun kolmesta isoveljeni nuorin oli 1 vuoden, 1 kuukauden ja 1 päivän ikäinen kun minä synnyin. Tosin minä synnyin 6 viikkoa etuajassa. Kahdella vanhimmalla isoveljellä on myös melko pieni ikäero, 1 vuosi, 3 kuukautta ja 2 viikkoa, mutta toisen ja kolmannen välillä on sitten 9 vuotta ikäeroa. Meillä oli sitten 4 poikaa perheessä, oli "isot pojat" ja "pikkupojat".
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverin perheessä oli vanhin syntynyt tammikuussa, ja kaksoset marraskuussa.
Mulla olis lähtenyt järki aika nopiaa :D
Mä olin lastenhoitajana Englannissa hoitamassa 10kk:n ikäisiä kaksosia, että heidän äitinsä pystyi hoitamaan vastasyntynyttä keskosvauvaa.
Tiedän kaksoset, jotka ovat syntyneet eri vuosina.