Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia tilanteesta, jossa toinen rakastuu heti ja toinen on lämpeää paljon hitaammin?

Vierailija
29.04.2021 |

Mitä kävi? Itselläni on tilanne, jossa mies on rakastui kovasti saman tien. Itsekin olen kiinnostunut ja vähän ihastunut, mutta toinen on aivan eri stratosfäärissä tunteidensa kanssa. Olemme tunteneet vasta kolme viikkoa, ja tässä ajassa koko homma meni jo kerran (erittäin lyhyesti) kokonaan poikki, kun en osannut ottaa vastaan niin syviä tunteita ja mies turhautui. Olemme tunnustaneet temperamenttieromme (hän tulinen, minä jäinen) ja jo nauraneetkin asialle. Pidän hänestä ihmisenä paljon, mutta hänen erittäin nopeasti syttyneet syvät tunteensa hämmentävät.

Ajatuksia, mielipiteitä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkikuuma, pitkä kylmä, sanovat pohjalaiset. Varaudu siihen, että miehen tunteet myös viilenevät nopeammin, kuin ehdit edes havaita. Jos teillä on noin suuri temperamenttiero, ei ole tasaista eloa odotettavissa.

Vierailija
2/18 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuntuu käyneen samoin parit viimekerrat, ensin toinen alkoi käymään pian kuumana ja tunnusti jo rakkauttaan ennenkuin kerkesi kissaa sanoa, hitaampana yritin kuitenkin jatkaa tämän kanssa vaikken ihan samoja vielä kyennyt möläyttelemään. Alkoihan siinä toinen turhautua ja rupesi tulemaan kaikenlaisia kiukuttelutilanteita, kun ilmeisesti koki etten tykännyt tarpeeksi. Se alkoi sitten haittaamaan sitä meikäläisenkin lämpenemisprosessia ja eihän siitä sitten mitään tullut. Hänen parisuhdehistoriastaan päätellen tuskin olisi muutenkaan ollut pitkää juttua luvassa, koska ilmeisesti tosiaan tällaiset pikana lämpeävät myös palavat loppuun aika pian. Toinen tapaus tämän jälkeen osoitti myös yli-innokkuuden merkkejä ja kehui vuolaasti heti alkuun, jotenkin ei kiinnostanut toistaa virhettä ja pistin jarrua pohjaan välittömästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkikuuma, pitkä kylmä, sanovat pohjalaiset. Varaudu siihen, että miehen tunteet myös viilenevät nopeammin, kuin ehdit edes havaita. Jos teillä on noin suuri temperamenttiero, ei ole tasaista eloa odotettavissa.

Muun muassa tätä olen miettinyt. Mies kuitenkin puhuu jatkuvasti, kuinka oli päättänyt keskittymättä naisiin eikä etsinyt ketään, mutta minut tavattuani mieli muuttui. Puhuu kohtalosta ja siitä, kuinka erityinen olen ja miten hän kokee sellaisia tunteita, jotka ovat olleet poissa vuosia. Mutta kyllä viikossa rakastuminen silti epäilyttää. Eipä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin antaa ajan näyttää, lakkaavatko tunteensa yhtä nopeasti kuin syttyivätkin.

ap 

Vierailija
4/18 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muun muassa tätä olen miettinyt. Mies kuitenkin puhuu jatkuvasti, kuinka oli päättänyt keskittymättä naisiin eikä etsinyt ketään, mutta minut tavattuani mieli muuttui. Puhuu kohtalosta ja siitä, kuinka erityinen olen ja miten hän kokee sellaisia tunteita, jotka ovat olleet poissa vuosia. Mutta kyllä viikossa rakastuminen silti epäilyttää. Eipä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin antaa ajan näyttää, lakkaavatko tunteensa yhtä nopeasti kuin syttyivätkin.

ap 

Voi ei, tuo kuulostaa pelottavan tutulta. Olen suunnilleen erikoisinta ja parasta mitä koskaan on hänelle tapahtunut ja kaikki mitä teen on aivan parasta, suorastaan ahdistavan ja epämukavanlaista ylistämistä. Ei muka ollut hakua päällä mutta noin vaan minuun oli pakko tarttua, kun olen niin erikoinen. Ajan mittaan kuitenkin alkoi kulissit murenemaan ja tulemaan kaikenlaista tiuskimista ja moittimista. Kun lopulta kyllästyin ja yritin laittaa jutulle loppua, hän roikkui minussa kuin henkensä pitimiksi ja taivutteli vielä jatkamaan. Ja mites kävikään sitten, kun homma lopulta päättyi, oli hällä kainalossa pian uusi ja sillä hetkellä nuo kaikki sanat muuttuivat ihan vitsiksi viimeistään. Nämä tällaiset ovat kai jonkinlaisia läheisriippuvaisia.

Vierailija
5/18 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä varasi, ap. Ensimmäisenä tuli minullakin mieleen, että miehen tunteet todennäköisesti jäähtyvät yhtä nopeasti kuin ovat syttyneetkin. Pidä jalat tukevasti maan pinnalla, sillä äkkipudotus voi tulla heti, kun uskallat antautua tunteiden vietäväksi.

Nopeat rakkaudentunnustukset ja ylistäminen voivat viitata love bombingiin ja persoonallisuushäiriöön, mutta jotkut ovat ihan vain koukussa ihastumiseen ja alkuhuumaan.

Vierailija
6/18 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eihän tämä tilanne kuulosta hyvältä kun sen näin kuvailee muille. Olin aluksi ihan vakuuttunut siitä, että mies nimenomaan haluaa rakastua ja vain valitsi minut kohteekseen. Mutta kaikki mitä hän on kertonut sotii tätä vastaan. Mutta voihan sitä puhua vaikka mitä, eikä hän ehkä itsekään tajua että tunteensa ovat mahdollisesti vain iso kupla. Olen yrittänyt tentata ja tentata, että miksi minä ja että en ymmärrä. Olemme lyhyessä ajassa puhuneet paljon ja myös paljon syvällisiä, mutta siltikään hän ei mielestäni voi tuntea minua vielä niin hyvin, että se "oikeuttaa" rakastumiseen. Minä en ainakaan tunne häntä vielä tarpeeksi hyvin. Niin ja tuosta pikaisesta välirikosta, se oli mies joka turhautui ja koki etten ymmärrä häntä ja halusi lopettaa yhteydenpidon. Toivottettiin hyvät elämät toisillemme ja ajattelin, että se oli siinä. Mutta eihän siinä mennyt kuin vuorokausi kun tuli anteeksipyyntö (jonka ohessa totesi ettei odota minun vastaavan). Mies kertoi ajatelleensa ja tajunneensa, että olin oikeassa ja hän lapsellinen. Vastasin sitten kuitenkin anteeksipyyntöön, että en muistele pahalla ja siitä se juttu sitten taas lähti luistamaan. Tuon välirikon jälkeen hän on hieman rauhoittunut, flirttailee ja haaveilee edelleen, mutta ei enää ole puhunut rakastamisesta. 

Joo, hulluja ollaan varmasti molemmat, huoh. Ja joo, nuoria/melko nuoria myös, mies vielä nuorempi kuin minä.

ap 

Vierailija
7/18 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
8/18 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, eihän tämä tilanne kuulosta hyvältä kun sen näin kuvailee muille. Olin aluksi ihan vakuuttunut siitä, että mies nimenomaan haluaa rakastua ja vain valitsi minut kohteekseen. Mutta kaikki mitä hän on kertonut sotii tätä vastaan. Mutta voihan sitä puhua vaikka mitä, eikä hän ehkä itsekään tajua että tunteensa ovat mahdollisesti vain iso kupla. Olen yrittänyt tentata ja tentata, että miksi minä ja että en ymmärrä. Olemme lyhyessä ajassa puhuneet paljon ja myös paljon syvällisiä, mutta siltikään hän ei mielestäni voi tuntea minua vielä niin hyvin, että se "oikeuttaa" rakastumiseen. Minä en ainakaan tunne häntä vielä tarpeeksi hyvin. Niin ja tuosta pikaisesta välirikosta, se oli mies joka turhautui ja koki etten ymmärrä häntä ja halusi lopettaa yhteydenpidon. Toivottettiin hyvät elämät toisillemme ja ajattelin, että se oli siinä. Mutta eihän siinä mennyt kuin vuorokausi kun tuli anteeksipyyntö (jonka ohessa totesi ettei odota minun vastaavan). Mies kertoi ajatelleensa ja tajunneensa, että olin oikeassa ja hän lapsellinen. Vastasin sitten kuitenkin anteeksipyyntöön, että en muistele pahalla ja siitä se juttu sitten taas lähti luistamaan. Tuon välirikon jälkeen hän on hieman rauhoittunut, flirttailee ja haaveilee edelleen, mutta ei enää ole puhunut rakastamisesta. 

Joo, hulluja ollaan varmasti molemmat, huoh. Ja joo, nuoria/melko nuoria myös, mies vielä nuorempi kuin minä.

ap 

Tuollaiset comebackitkin ovat hyvien elämien toivotteluiden jälkeen kyllä valitettavasti tuttuja tuollaisten tyyppien kanssa. Kyllä heillä jonkinlainen häiriö on kyseessä ja roikkuvat uhrissaan, ellei uhri napakasti pistä juttua poikki tai sitten juttu jatkuu niin kauan että tämä tyyppi ehtii itse kyllästyä kun huumeen vaikutus heikkenee ja pitää etsiä uutta kamaa. Teillä tulee olemaan kivikkoinen tie koska tuo salamarakastuja todennäköisesti aika ailahteleva luonteeltaan.

Vierailija
9/18 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän käy, jos kaksi salamarakastujaa rakastuu toisiinsa? Tussahtaako se juttu tuhkakasaksi muutamassa sekunnissa kuin pieni ruutikasa sytyttämisen jälkeen.

Vierailija
10/18 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ja realistisia vastauksia on tullut, kiitos. Ja vaikuttaa kyllä aika nollasta sataan -tyypiltä tämän lyhyen tuttavuuden perusteella. Kai se jostain kertoo, jos itseänikin epäilyttää.

ap

Vierailija
11/18 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän käy, jos kaksi salamarakastujaa rakastuu toisiinsa? Tussahtaako se juttu tuhkakasaksi muutamassa sekunnissa kuin pieni ruutikasa sytyttämisen jälkeen.

Näitähän on tarinoita maailman sivu. Hautaan asti yhdessä.

Vierailija
12/18 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitähän on tarinoita maailman sivu. Hautaan asti yhdessä.

Tuskinpa vaan enää nykyään.

Vierailija
13/18 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutto yhteen ensimmäisinä viikkoina, naimisiin parissa kuukaudessa ja lapsi alulle. Vuoden kohdilla liitto rakoilee, kenties pettämisen johdosta.

Vierailija
14/18 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi niin, että kun minun tunteet olivat lämmenneet, sen toisen olivat jo viilenneet "kun ei vastakaikua tullut".

Vierailija
15/18 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen ne pariskunnat, jotka hehkuttaa onnenaan ja rakastumistaan facebookissa ja etenevät hullua vauhtia, mutta myös vähintään kerran viikossa tulee joku päivitys siitä, kuinka puoliso ärsyttää ja se kiukuttelee ja on niin vaikeeta ja sit seuraavana päivänä kaikki on taas pusipusi niin ihanaa 😅

Vierailija
16/18 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutto yhteen ensimmäisinä viikkoina, naimisiin parissa kuukaudessa ja lapsi alulle. Vuoden kohdilla liitto rakoilee, kenties pettämisen johdosta.

Kummini salamarakastuivat aikoinaan ja 3kk päästä avioituivvat. Ovat nyt yli 7-kymppisiä, ja ainoa tuntemani vanhempi pariskunta, joka puhuu toinen toisilleen kauniisti ja ovat edelleen jopa nolon rakastuneita. Tai ehkä nyt vanhalla iällä se korostuu, ruuhkavuosina saattoivat olla kireämpiä.

Vierailija
17/18 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelujen lisäksi hyvässä parisuhteessa on jonkin verran luontaista kykyä samaistua toisen tunteisiin, molemmilla tavallaan tuntosarvet auki sille, milloin raja on ylitetty. Kuulostaa siltä, että sinua hieman ahdistaa, olet ottanut tämän jopa puheeksikin, eikä mies silti tajua, halua tai osaa antaa tilaa.

Tuossa vaiheessa molemmilla pitäisi olla vielä olo, ettei malta odottaa että näkee toisen uudestaan, ei toisella sata lasissa ja toisella odottavainen pieni epäilys. Voin olla väärässä mutta en näe hyvää ennustetta suhteellanne, olen pahoillani.

Vierailija
18/18 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen ne pariskunnat, jotka hehkuttaa onnenaan ja rakastumistaan facebookissa ja etenevät hullua vauhtia, mutta myös vähintään kerran viikossa tulee joku päivitys siitä, kuinka puoliso ärsyttää ja se kiukuttelee ja on niin vaikeeta ja sit seuraavana päivänä kaikki on taas pusipusi niin ihanaa 😅

Tuo ajoittainen ärsyyntyminen on kyllä tuttua, kun itsekin erehdyin yrittämään tuollaisen pikaisen toimijan kanssa. Yhtenä hetkenä kaikki oli ihanaa ja sitten yhtäkkiä taas ärsyttikin ja nostettiin riitaa jostain asiasta. Ei tuntunut riittävän mikään, vaikka miten yritti miellyttää ja korjata asioita. Kyllä ei pitkää suhdetta ole tiedossa, jos kaksi tuollaista menee yhteen, ne taitaa olla juuri niitä sellaisia soutajia-huopaajia jotka eroaa kerran kuukaudessa ja palaa taas yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän