Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsotko paljon näppäimistöä kun kirjoitat tietokoneella

Vierailija
29.04.2021 |

vai tuleeko kirjainten paikat lihasmuistista jo?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enn kyllä kato. Mutta olen niin tempperamentttinen kaveri että kun lyön täysillä näppäimistöön niin koe pomppaaa ainakin 10 metriä ylöspäiin.

Vierailija
2/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ei tarvinnut katsoa oli 10 sormijärjestelmä hyvin hallussa. Nykyään käytän aika vähän tietokonetta, niin kyllä joutuu katsomaan, mennyt ihan mummoiluksi vaikka vasta 30 ikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mulla oli yläasteella konekirjoitus valinnaisena 80-luvun lopussa. En tajua miten nykynuoret kirjoittaa kun kymmensormijärjestelmää ei enää opeteta.

Vierailija
4/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelin aikoinaan kymmensormijärjestelmän, sen jälkeen ei oo tarvinnut katella näppäimistöä muuten kun silloin kun käyttää jotain harvinaisempaa merkkiä.

Vierailija
5/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso näppäimistöä ikinä. Voin kirjoittaa vaikka pilkkopimeässä.

Olen aikoinani vanhassa keskikoulussa (kyllä, olen syntynyt dinosaurusten aikaan) oppinut kymmensormijärjestelmän. Se on niin selkärangassa, että sen varmasti osaan vielä vanhainkodissakin siinä vaiheessa, kun en enää tunnista kenenkään naamaa.

Vierailija
6/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelin aikoinaan kymmensormijärjestelmän, niin ei tarvitse katsoa. En edes oppinut koulussa, vaan latasin jonkun opetusohjelman kun tajusin että tarvitsen ko. taidon.

Vierailija
7/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään katso. Näpyttelen työkseni konetta sen verran, että katselen vaikka samalla ulos.

Vierailija
8/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä katson.

Vierailija
9/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konekirjoitus 80-luvulla peruskoulun valinnaisena oli laiskan valinta, josta on ollut yllättävää hyötyä jo 35 vuotta.

Vierailija
10/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aada ajaa salaa ladalla kirjoitti:

Konekirjoitus 80-luvulla peruskoulun valinnaisena oli laiskan valinta, josta on ollut yllättävää hyötyä jo 35 vuotta.

Niin no, jotkut ei vaan oikein voinut sitä ottaa.

Vierailija
11/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli kaupalliset aineet ja sen myötä konekirjoitusta valinnaisena aineena ja kun opiskelin merkonomiksi, siellä oli sitten taas. En katso näppäimistöä kuin joidenkin erikoisempien merkkien kanssa. Tuntuisi todella kömpelöltä katsoa näppäimiä, katson aina vain tekstiä niin näen suoraan tuleeko virheitä. Suoraa päätä en osaisi sanoa juuri mistään kirjaimista, missä ne sijaitsevat, täytyisi miettiä millä sormella sen kirjaimen lyön eli ihan selkäytimessä on.

Vierailija
12/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä konekirjoitusta, ollut kyllä hyödyksi.

Ei tarvi tuijotella näppistä.

Vierailija
13/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimella osaan kirjoittaa peukalolla katsomatta näppäimistöä lainkaan. Tietokonetta käytän sen verran vähän ettei suju katsomatta. Hoidan kaiken mahdollisen aina puhelimella. Ikää 30v.

Vierailija
14/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun kyllä katsomaan erikoismerkitja alt -näppäimen takana olevat. Muuten katselen yleensä näyttöä, en näppäimistöä.

Vierailija
15/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso ja pystyn kirjoittamaan katsomatta vaikken ole opetellut kymmensormijärjestelmää. Olen joutunut kirjoittamaan puhtaaksi niin paljon muistiinpanoja töissä että näppäinten sijainnin tietää.

Vierailija
16/17 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katso ja pystyn kirjoittamaan katsomatta vaikken ole opetellut kymmensormijärjestelmää. Olen joutunut kirjoittamaan puhtaaksi niin paljon muistiinpanoja töissä että näppäinten sijainnin tietää.

Uteliaisuudesta: millä sormilla siis kirjoitat (jos et kaikkia kymmentä sormea käytä)?

Vierailija
17/17 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri katso, opettelin kymmensormijärjestelmän koulussa 80-luvulla, tosin enää käytän lähinnä 8 sormea, pikkurillit ovat mulla aika virattomia. Joskus huomaa, että on asemoinut kädet väärään kohtaan, kun kaikki kirjaimet menee yhden sivuun. Vanhanaikaisella kirjoituskoneella tuo ei onnistunut.