Fuegirola - onko tuttu paikka? Olemme lokakuussa menossa. Kehu tai moiti!
Kommentit (7)
Muutan sinne sitten kun olen 65v ;)
Kiva ranta, eläintarha ja vesipuisto
olen käynyt siellä monta kertaa ennen lapsien saantia, bailaamassA. ah miten ihania muistoja tulee mieleen (mulla oli siellä noin kolmen vuoden ajan britti lomarakas)... =)
no, siis eläkeläiselle ja bailaajalle varmasti ihan ok paikka. elämyksiä hakevalle ei niin mitään. lapsiperheellekin hyvä, saat kaikki palvelut suomeksi (esim. lääkäri) jos hätä yllättää. ihan hyvä varmasti sellaiseksi eka reissu- kohteeksi. kuitenkin 100 kertaa parempi kohde kuin kanarian saaret!! malagan shoppailukaupunkiin lyhyt matka, sekä gibraltarilla on mahtavat näkymät, kannattaa tehdä sinne reissu!
huomattavasti vähemmän turistirysä kuin muut aurinkorannikon kohteet (esim Torremolinos, Benalmadena) - varsin jos tajuaa lähteä rannan turistikaduilta muualle kaupunkiin. On siis ihan oikea espanjalainen kaupunki, ei turisteja varten rakennettu. Mutta ranta-alue ehkä enemmän turistipaikkaa. Ja on myös espanjalaisten suosima lomakaupunki. Ihan aitoa espanjalaista elämää löytää kunhan tosiaan lähtee sisemmälle kaupunkiin.
Fuengirolan kauppahallissa kannattaa käydä katsomassa, vaikkei se iso olekaan. Samoin siellä on hieno eläintarha, joka erilaisuudellaan on aika upea paikka. Isommille lapsille taitaa löytyä vesipuisto. Jos on kasvisruuan ystävä niin Fuengirolasta löytyy suomalaisen pitämä kasvisravintola, jossa loistava buffetpöytä. Ravintola on paikallisten suosiossa eli suomiliitosta ravintolassa ei huomaa, ellei sitä tiedä.
Sieltä on hyvät kulkuyhteydet muualle, bussilla pääsee Marbellaan (jossa ihana vanhakaupunki), paikallisjunalla pääsee malagaan, jossa hyviä museoita ja muutenkin nähtävää. Fuengirolasta pääsee hyvin myös Sevillaan ja Granadaan. Ja kun lähtee sisämaahan päin niin pienenkin ajomatkan jälkeen on keskellä aitoa espanjalaista maaseutua.
lokakuussa on vielä lämmintä, muttei enää paahtava helle.
pari vuotta sitten rakennettu kerrostalo, jossa paljon suomalaisten omistamia asuntoja, siinä kaikki tietoni vielä tällä hetkellä.
sieltä saa suomalaisia lihapullia ja Apu -lehden kioskilta