Kaupungin asuntojonossa ja jollekin annettiin asunto, johon mulle oli jo sovittuna näyttö ja olin.
Aina sanotaan, että jonon mukaan mennään. Mulle oli sovittu asunnon näyttö ja näyttöä edeltävänä päivänä ilmoitettiin, että asunto onkin jo mennyt. Siinä vaiheessa kun minä sovin näytöstä, olin ekana ja muita ei kuulemma edes ollut kyseisen asunnon jonossa. Onko tämä yleistäkin?? Millaiset ihmiset päästetään kaikkien jonojen ohi? Meidän kaupungissa on paljon kaupungin vuokra-asuntoja tarjolla, eli jos oli joku kriisitilanne jollain ja oli asuntoa vailla, olisi ollut muitakin, mut just tämä mulle varattu kiinnosti ja meni.
Kommentit (16)
Ainakaan Helsingissä ei ole kaupungin asuntoihin mitään näyttöjä. Siis vuokra-asuntoihin. Tosi kummallinen tarina muutenkin, ja johtopäätökset tietysti persulinjalla..
Mistä muuten tiedät olleesi ekalla sijalla hakijana?
Asutko Porvoossa vai Trollskogenissa?
Kävin kattomassa ja suomalainen nimi näytti postiluukkuun ilmestyneen. Tämä oli siis yksiö, ei perheasunto. Jaa-a, kukanhan tämä tärkeä henkilö mahtaa olla. Ap
En tiedä teidän kaupungista mutta ainakaan Helsingissä se asuntojono ei ole kirjaimellisesti jono, vaan sieltä poimitaan ne joiden katsotaan täyttävän edellytykset parhaiten ja jotkut eivät saa asuntoa ikinä vaikka kuinka jonottaisivat. Näytöillä voi käydä paljon ihmisiä joten se ei ole mikään lupaus asunnon saamisesta. Itse saimme aikanaan parissa viikossa kaupungin asunnon kun olimme opiskelijalapsiperhe jolta meni edellinen vuokra-asunto alta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan Helsingissä ei ole kaupungin asuntoihin mitään näyttöjä. Siis vuokra-asuntoihin. Tosi kummallinen tarina muutenkin, ja johtopäätökset tietysti persulinjalla..
Mistä muuten tiedät olleesi ekalla sijalla hakijana?
Asutko Porvoossa vai Trollskogenissa?
Mistä tiedän olleeni ekana? Siitä, kun mulle niin sanottiin. Siis Helsingissä pitää ottaa asunto näkemättä ennalta? No täällä ei, annetaan avaimet ja voi mennä itse katsomaan asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä teidän kaupungista mutta ainakaan Helsingissä se asuntojono ei ole kirjaimellisesti jono, vaan sieltä poimitaan ne joiden katsotaan täyttävän edellytykset parhaiten ja jotkut eivät saa asuntoa ikinä vaikka kuinka jonottaisivat. Näytöillä voi käydä paljon ihmisiä joten se ei ole mikään lupaus asunnon saamisesta. Itse saimme aikanaan parissa viikossa kaupungin asunnon kun olimme opiskelijalapsiperhe jolta meni edellinen vuokra-asunto alta.
Niin mutta jos asunto on VARATTUNA jollekin, eikö se ole lupaus asunnon saannista?
Pitääkö Helsingissä ottaa asunto ennalta näkemättä? Kakkosvastauksessa väitetään näin.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kattomassa ja suomalainen nimi näytti postiluukkuun ilmestyneen. Tämä oli siis yksiö, ei perheasunto. Jaa-a, kukanhan tämä tärkeä henkilö mahtaa olla. Ap
Ei se sen uuden asukkaan syy ole. Aikamoinen kyylä olet, jos sinne asti vaivaudut postiluukkuja tutkimaan. Onpas ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö Helsingissä ottaa asunto ennalta näkemättä? Kakkosvastauksessa väitetään näin.
Useimmiten valtion tukemissa asumismuodoissa on näin. Joskus edellinen asukas suostuu näyttöön etukäteen. Jos ei suostu, pitää kirjoittaa sopimus tietämättä mitään asunnon kunnosta. Aina ei ole edes pohjapiirustusta saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sen uuden asukkaan syy ole. Aikamoinen kyylä olet, jos sinne asti vaivaudut postiluukkuja tutkimaan. Onpas ahdistavaa.
No ei tietenkään ole, väitinkö että olisi. Aikaisemmissa viesteissä (jotka joku poistatti) viitattiin kansalaisuuteen, joten siksi kerroin ettei ollut tästä kyse. Jos muutenkin käyn kyseisessä talossa, niin pakostihan näen mitä ovessa lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten valtion tukemissa asumismuodoissa on näin. Joskus edellinen asukas suostuu näyttöön etukäteen. Jos ei suostu, pitää kirjoittaa sopimus tietämättä mitään asunnon kunnosta. Aina ei ole edes pohjapiirustusta saatavilla.
Mä en ole ikinä vuokrannut asuntoa ennalta näkemättä, paitsi aikoinaan opiskelijasolun.
tuskin ne voi heittää sitä edellistä pihalle nyt enää. Olisko niin, että poismuuttaja onkin perunut poismuuttamisensa? Tai sitten joku on sekoillut ja luvattu asuntoa moneen suuntaan samaan aikaan. Mene ja tiedä, monta vaihtoehtoa.
Jos on jotain dokumentteja esim sähköposteja, että se on sulle luvattu, niin voihan tosta varmaan jonnekin valittaa.
Ainakin minä pääsin katsomaan helsingin kaupungin asuntoa ennalta, jossa sain ilmoittaa otanko sen vastaan, ja otin.
Vierailija kirjoitti:
Muutosta on lähes 20 vuotta, mutta silloin sain kirjeen jossa oli asunnon osoite. Vuokrasopimus tehtiin samalla kun hain avaimet. Siinä välissä kiinteistönhoitaja oli käynyt tarkastamassa että asunto on ok, ei vesivahinkoja tms. Mutta kyllä, tein sopimuksen asuntoa näkemättä. Ei ollut muutakaan vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä mä otin. Oli siinä kai sellainen mahdollisuus, että olisin sopinut silloisen asukkaan kanssa, että jos hänelle sopii, tulisin katsomaan. Mutta en käynyt, koska tiesin ottavani asunnon joka tapauksessa. Helsingin kaupungin asunto on sellainen lottovoitto, että kyllä se kannattaa ottaa jos tarjotaan. Kävin kyllä siellä rapussa ja pihapiirissä fiilistelemässä etukäteen. Olen ollut supertyytyväinen. V. 2005 sain tämän.
Tiesin tietysti neliömäärän jne ja että peruskorjaus oli tehty edellisenä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on varmaan joku turvakodista päässyt äiti vauvan kanssa. Ei kannata kauheesti netissä moisista valittaa.
Ja olin ekalla sijalla hakijana piti olla otsikossa. Ap